Lend and Lease M3
+7
MagnusE
Caverö
MiniStuff
bjork_larsson
Azgaron
JOooCKE
T-34
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Lend and Lease M3
Bara för det var ett tag sen jag visade nåt här har jag inte slutat bygga . Men det är mycket flyg på detta forum . Har börjat med en amerikansk M3 som gick till Sovjetunionen som Lend and Lease, ca 300 ex levererades.
Det är en Academy modell som verkar helt ok att bygga, jädra massa detaljer för en som är van att bygga ryska vagnar.
Boxarten är ju trevlig
Beskrivningen är säkert på 20 sidor, lite mycket för en som är van vid en A4 på ryska
Det är full inredning i vagnen och det är ju kul men sen sätter man på överdelen och inget syns....
men man får ju måla ändå.
Det var det hela för nu.
Magnus
Det är en Academy modell som verkar helt ok att bygga, jädra massa detaljer för en som är van att bygga ryska vagnar.
Boxarten är ju trevlig
Beskrivningen är säkert på 20 sidor, lite mycket för en som är van vid en A4 på ryska
Det är full inredning i vagnen och det är ju kul men sen sätter man på överdelen och inget syns....
men man får ju måla ändå.
Det var det hela för nu.
Magnus
T-34
Sv: Lend and Lease M3
Ser riktigt bra ut !
Kul att det var inredning , det är ju sällan det är det
Jocke
Kul att det var inredning , det är ju sällan det är det
Jocke
JOooCKE
Mycket snyggt Magnus! Trevligt med inredning!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Riktigt najjs hörru! Ja fram med mera tanks gubbar!
Du får väl lämna lite luckor öppna så man kan kolla in i den sen.
/Markus
Du får väl lämna lite luckor öppna så man kan kolla in i den sen.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Lite fler bilder, det går framåt trots att jag ska försöka måla huset också.
Inredningsbilder. Fått på lite wash så nu ska det snart stängas igen så man kan börja måla utsidan.
Gäller att maska så man inte sprutar ner inredet.
Tornet har också fått lite gulvit färg på insidan.
Magnus
Inredningsbilder. Fått på lite wash så nu ska det snart stängas igen så man kan börja måla utsidan.
Gäller att maska så man inte sprutar ner inredet.
Tornet har också fått lite gulvit färg på insidan.
Magnus
T-34
Trevlig trevligt, ser riktigt roligt och bussy ut. Academy är bra med alla detaljer inuti. Och den kärran finns på önskelistan (som ganska många gör) över allierat pansar.
Jobba på.
Jobba på.
Senast ändrad av Caverö den sön maj 10 2009, 20:27, ändrad totalt 1 gång
Caverö
Jo Academy är generösa med interiörer... har en Tiger 1 ståendes som jag råkade hitta härom dagen, hade totalt glömt att jag hade den. Nästan färdig... endast en del detaljer invändigt och en himla massa målning.
Ser för övrigt hur bra ut som helst! Keep on rockin'
/Markus
Ser för övrigt hur bra ut som helst! Keep on rockin'
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack ska ni ha. Det är nästan synd att stänga igen vagnen men jag tror att jag ska ha lite luckor öppna så det går att kika in.
Magnus
Magnus
T-34
Det ser riktigt kul ut med inredning...och som ni säger, synd att det kommer synas dåligt.
Spännande bygge!
Spännande bygge!
Janne.S- Moderator
En galen idé kankse, men du skulle kunna såga itu vagnen. Dra ett snitt efter motorumsväggen. När du visar modellen så visa upp baken.
ErikM
ErikM skrev:En galen idé kankse, men du skulle kunna såga itu vagnen. Dra ett snitt efter motorumsväggen. När du visar modellen så visa upp baken.
Nej det är inte en sån galen ide Erik, har faktiskt varit inne på det också men sen slog det mej att det är ju trots allt en M3 (med alla problem som var förknippade med den ) så jag tänkte mej ett par mekaniker runt vagnen och alla luckor på vid gavel så man kan titta in.
Magnus
T-34
Dags för en liten uppdatering efter grundmålning.
Ett par mekaniker hittade jag i en låda.
Tornet fick sej en omgång också.
Nu blir det till att hitta en bra färg till vagnen.
Magnus
Ett par mekaniker hittade jag i en låda.
Tornet fick sej en omgång också.
Nu blir det till att hitta en bra färg till vagnen.
Magnus
T-34
Ser jättebra ut! Man blir ju så himla sugen på att bygga när man sitter på jobbet och läser om alla fina byggen!!!
Claes
Tack Claes. Just idag har det varit lite byggande under dagtid pga. en grym förkylning inget vidare men man får göra det bästa av situationen.
Magnus
Magnus
T-34
Ser bra ut Magnus! Blir nog fint med de figurerna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Alltid tyckt att Lee å Grant ser lite suspekta ut...verkar liksom tillhöra fel världskrig med alla sina torn å kanoner åt alla håll
Hur koola som helst dock och du verkar vara på godväg till att göra ännu ett mästerverk!
Hur koola som helst dock och du verkar vara på godväg till att göra ännu ett mästerverk!
Janne.S- Moderator
Hoppas du mår bättre nu så du får pyssla med detta charmtroll till strv. Ser bra ut och lockar mig att lägga till modellen på önskelistan.
Caverö
Lite uppdatering
Har gjort en enkel basplatta
Dessa gubbs tänkte jag klämma in i diot
Som ska se ut nåt sånt här har jag tänkt.
Magnus
Har gjort en enkel basplatta
Dessa gubbs tänkte jag klämma in i diot
Som ska se ut nåt sånt här har jag tänkt.
Magnus
T-34
Ser väldisponerat och snyggt ut! Strunta i det vackra vädret och kämpa på!
Claes
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|