Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 1 av 31
Sida 1 av 31 • 1, 2, 3 ... 16 ... 31
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Jepp...kunde inte hålla mig,
Jupp...manualen..klassisk Tamiya maneer.....
Sen var det tvätten ja...
Nu börjas det...motorn först ut....
Sen lite borrande...märker först ut var borra då det är lättare centrera borren i den små tändstiften..0,30mm borr..
Sen oljerör ska dit...
Sen ska plåtarna som är ovanför cylindrarna borras ut för tändkablar...
Torrpassar...kan fungera det här...
Jupp nu dem fjärdrarna som är för motorkåpans flänsar....
flera försök först... som sagt rätt måga ska det göras...dessa är kopparskrot numer...
Sådärja....fick till den första...
lite serietillverkning
Sen hellvettes massa svordommar senare...
annumera svordommar senare...på finska i det tysta...
Jupp...manualen..klassisk Tamiya maneer.....
Sen var det tvätten ja...
Nu börjas det...motorn först ut....
Sen lite borrande...märker först ut var borra då det är lättare centrera borren i den små tändstiften..0,30mm borr..
Sen oljerör ska dit...
Sen ska plåtarna som är ovanför cylindrarna borras ut för tändkablar...
Torrpassar...kan fungera det här...
Jupp nu dem fjärdrarna som är för motorkåpans flänsar....
flera försök först... som sagt rätt måga ska det göras...dessa är kopparskrot numer...
Sådärja....fick till den första...
lite serietillverkning
Sen hellvettes massa svordommar senare...
annumera svordommar senare...på finska i det tysta...
Senast ändrad av Mal den sön apr 26 2015, 22:30, ändrad totalt 1 gång
Mal
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Ännu ett mästerbygge uprising! Hatten av, suveränt snyggt, superbt och hela skiten! 😊 Ska bli mycket intressant att följa.. Astjusigt
/Andreas
/Andreas
Agensjö
Härligt, en fet muskelkärra med en P&W Double Wasp! Skall bli underbarta tt följa Mal´s Way..
Tobias
Tackar.....tackar...
Klurar hur i helvette göra dem små hjulen för vajern ...hjulen är easy peasy...men dem fästena.....det är nu smått redan kan jag lova, kör med optivisorn starkaste redan nu.
Funderar på skippa dem, då flänsarna är dressade ock ser mkt mer intressant ut en Tamiyas släta
fås se hur göra...
Klurar hur i helvette göra dem små hjulen för vajern ...hjulen är easy peasy...men dem fästena.....det är nu smått redan kan jag lova, kör med optivisorn starkaste redan nu.
Funderar på skippa dem, då flänsarna är dressade ock ser mkt mer intressant ut en Tamiyas släta
fås se hur göra...
Mal
Snyggt jobbat, så långt, Mal! Ser lagom småpilligt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Äntligen kom tråden upp!
Riktigt snyggt, fjädrarna tål att skådas många gånger om
Funderar på fästena, tror inte du har några problem att göra dom ifall du skippar den (i bild) nedre rundningen och gör dom kantiga istället. Då gör du bara två identiska huvudbitar, sen en distans alternativt det omedelbara fästet i nederkant och hjulet i överkant. Kanten kan du ju alltid runda till sen när limmet härdat men det blir lättare att få ihop på det sättet tror jag. Kan inte förklara bättre än så hur jag menar såhär pass sent är jag rädd, skissar på en ritning imorgon om du är intresserad.
Riktigt snyggt, fjädrarna tål att skådas många gånger om
Funderar på fästena, tror inte du har några problem att göra dom ifall du skippar den (i bild) nedre rundningen och gör dom kantiga istället. Då gör du bara två identiska huvudbitar, sen en distans alternativt det omedelbara fästet i nederkant och hjulet i överkant. Kanten kan du ju alltid runda till sen när limmet härdat men det blir lättare att få ihop på det sättet tror jag. Kan inte förklara bättre än så hur jag menar såhär pass sent är jag rädd, skissar på en ritning imorgon om du är intresserad.
Erik
Jupp..vet vad du menar.....redan gjort den i tetris in my mind.....men brister där med........då ska göra många likadana....
Jag har en ide redan, juklot är hjulen är ca 0-8mm OCH de får inte bli för grova.....der är jucklot...
lutar åt att bocka plastic card...ska göra testruns.....dör tänk på att det ska dit en vajer med mm och allt måste få plats....Tamiya är tight fit o man får se upp.....allt måste få plats.....
Som sagt ser är dressat nu...mer än Tamiyas släta
Jag har en ide redan, juklot är hjulen är ca 0-8mm OCH de får inte bli för grova.....der är jucklot...
lutar åt att bocka plastic card...ska göra testruns.....dör tänk på att det ska dit en vajer med mm och allt måste få plats....Tamiya är tight fit o man får se upp.....allt måste få plats.....
Som sagt ser är dressat nu...mer än Tamiyas släta
Mal
Ja det blir ju en viss skillnad när det ska gå att serietillverka...
Oavsett vad du drar dit för fäste eller om du gör nåt alls så är det ju mer än det är original, blir kul att se vad du går för väg!
Oavsett vad du drar dit för fäste eller om du gör nåt alls så är det ju mer än det är original, blir kul att se vad du går för väg!
Erik
Duger mer än väl! Ser mycket snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu är du sådär underbart galet knäpp Juha!
Strålande jobb på de där mojängera!
Strålande jobb på de där mojängera!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Får duga....
Nu får du ge dig, Juha...
Jäklar vad snyggt, det rockar redan fett!
Stefan
Nu får du ge dig, Juha...
Jäklar vad snyggt, det rockar redan fett!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Väldigt snyggt detaljerat Mal!
Kanske man skulle skaffa en sån här till sommarn så man slipper myggen...
Kanske man skulle skaffa en sån här till sommarn så man slipper myggen...
Exelon
Haha...tackar grabbar det värmer....men man e ju så förbaskat självkritisk....det är väl nåt som driver väl mig på ett sätt att ha en skitball modell i glas skåpet sen....som man e nöjd med ...
Mal
Jaha, nu är Juha igång igen.
Väldigt imponerande och snyggt som alltid.
Tur man inte bygger 1/32 flyg, för då skulle man få mindervärdskomplex.
/Johan
Väldigt imponerande och snyggt som alltid.
Tur man inte bygger 1/32 flyg, för då skulle man få mindervärdskomplex.
/Johan
flarpen- AMS patient zero
Tackar...tackar grabbar.
kommer ite bli byggt på några dagar....e precis nät jag skriver detta på Frankfurts flygplsts...på väg till Malta...ska snart borda
kommer ite bli byggt på några dagar....e precis nät jag skriver detta på Frankfurts flygplsts...på väg till Malta...ska snart borda
Mal
Såg bra mycket trevligare ut än va det gjorde utanför mitt fönster imorse (blötsnö)!
Bra med lite inspiration och avslappning aka dricka starkvaror under ett parasoll!
Bra med lite inspiration och avslappning aka dricka starkvaror under ett parasoll!
Exelon
Holy smoke
Attans vad snyggt. Het klart imponerande...
Jäklar...
/Henrik
Attans vad snyggt. Het klart imponerande...
Jäklar...
/Henrik
Henrik Bergman
Sida 1 av 31 • 1, 2, 3 ... 16 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 1 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|