Spitten Mk XVI färdig
+8
JOooCKE
Stefan E
Gigabyte
T-34
Azgaron
Claes
Janne.S
Caverö
12 posters
Sida 1 av 1
Spitten Mk XVI färdig
Här var det bilder på ICM:s Spitfire Mk XVI iklädd en belgisk kostym från 1946.
Observera dom (övermålade brittiska rundlarna) mörka ytorna runt dom små ringarna på vingarna.
Lite närbild på ett par små dekaler som är av fabrikatet Lifelike Decals. Funkade bra blev ingen "silvring" att tala om,
dock hade dom större dekalerna en liten tendens att spricka.
Kontoret med damm och egna bälten. Även ett rött bräckjärn, lite mer nertonat denna gång.
Och tillslut en vy över den sköna spettsiga stjärtfenan/sidorodret och den låga bakkroppen.
Dess vares alles for now.
Observera dom (övermålade brittiska rundlarna) mörka ytorna runt dom små ringarna på vingarna.
Lite närbild på ett par små dekaler som är av fabrikatet Lifelike Decals. Funkade bra blev ingen "silvring" att tala om,
dock hade dom större dekalerna en liten tendens att spricka.
Kontoret med damm och egna bälten. Även ett rött bräckjärn, lite mer nertonat denna gång.
Och tillslut en vy över den sköna spettsiga stjärtfenan/sidorodret och den låga bakkroppen.
Dess vares alles for now.
Caverö
Sv: Spitten Mk XVI färdig
Mycket snygg Spitfire! Den har du fått till väldigt fint Caverö!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack tack skall ni ha, vadå även om det är en spitfire? Det är ju gudinnan av warbirds,
fighternas fighter för sjutton gubbar Janne.
fighternas fighter för sjutton gubbar Janne.
Caverö
Janne.S skrev:Tjysigt! även om det e en spitt
Vaddå "även om", Janne???
Det är ju en SPITFIRE!!!!!
Flygplanens gudinna..., det kan inte bli vackrare än så här!
Detta är mitt favoritflygplan, alla kategorier!
Mitt eget lilla projekt är att bygga ALLA de olika versionerna av Spitfire (och Seafire) som funnits, från MkI till F.46/47!
Helst i 1/48, men också i 1/32, har hittills byggt två Tamiya 1/48 (Tidig pre-BoB Mk.II och Mk.Vb Trop) och en PCM Mk.IXc i 1/32.
Härligt flygplan och en mycket snygg modell i en lite ovanlig markering!
Snyggt jobbat, Caverö!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev:Janne.S skrev:Tjysigt! även om det e en spitt
Vaddå "även om", Janne???
Det är ju en SPITFIRE!!!!!
Flygplanens gudinna..., det kan inte bli vackrare än så här!
Detta är mitt favoritflygplan, alla kategorier!
Mitt eget lilla projekt är att bygga ALLA de olika versionerna av Spitfire (och Seafire) som funnits, från MkI till F.46/47!
Helst i 1/48, men också i 1/32, har hittills byggt två Tamiya 1/48 (Tidig pre-BoB Mk.II och Mk.Vb Trop) och en PCM Mk.IXc i 1/32.
Härligt flygplan och en mycket snygg modell i en lite ovanlig markering!
Snyggt jobbat, Caverö!
Limma Lungt!
Stefan
Det är ju just det.....det är allas favorit så då måste jag vara motvals
Jag har byggt en enda spit i hela mitt liv...till och med den ångrade jag
Janne.S- Moderator
Mycket snyggt... tycker nog att BF110 är snyggare plan men det är ju alltid en fråga om bak och smak
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Det här var ju kul, tack phantom för att du har en sådan god smak. 110:an är ju bara fräck va men inte är den snygg eller,
då kontrar jag med mosquito när det gäller tvåmotorigt. Den är som spitten byggt med kärlek, inte bara tysk ingengörskonst.
Men som du sade MArcus "det är ju alltid en fråga om bak och smak"
LOL Bye the way, har en brittisk Mk1a en sydafrikansk MkVc en brittisk Mk IXc och nu en belgisk MkXVIe
Tamiya Airfix ICM ICM
då kontrar jag med mosquito när det gäller tvåmotorigt. Den är som spitten byggt med kärlek, inte bara tysk ingengörskonst.
Men som du sade MArcus "det är ju alltid en fråga om bak och smak"
LOL Bye the way, har en brittisk Mk1a en sydafrikansk MkVc en brittisk Mk IXc och nu en belgisk MkXVIe
Tamiya Airfix ICM ICM
Caverö
Tack för detta, det lilla jobbet jag gjorde var ju bara att bygga en modell det är Mr Mitschell vi skall tacka
för den fina förebilden.
för den fina förebilden.
Caverö
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet