IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

+2
Matt_Public
Patrik K
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Patrik K sön jun 28 2015, 21:56

Hallojsan vänner!!

Har ju inte varit jätteaktiv på forumet den senaste tiden, det där som kallas "vardagslivet" har en tendens att stjäla en hel del tid...Very Happy, men nu är det ju semestertider så jag tänker göra ett försök att hålla mig en smula ajour iallafall Smile
Tittar förvisso in lite då och då för att kolla vad ni pysslar med och njuter av mästerverken, sitter själv vid hobbybordet när tillfälle ges så helt försvunnen är man ju inte Smile 

Men hur som haver så ville jag bara delge er en sån där skön händelse som får en att bli grymt nöjd med sig själv.

Hade några mindre ärenden i Linköping idag och passade ju då givetvis på att smita in en sväng på Sagoland/Lekia och kolla in modellhyllorna efter någe nytt.
Bäst som jag står och dreglar över en Revell-Phantom i 1/32 för ynka 199(!!!!) riksdaler (fel skala för mig men iallafall...Very Happy) så flankeras jag av en ung herre och hans något äldre fader.
Grabben frågar nyfiken sin pappa om vad modellerna är för något och pappan svarar ju pliktskyldigast "att det är sådana där svåra byggmodeller som man klistrar ihop och sen målar och sätter klistermärken på".
Som ni förstår så ser jag ju min chans att både promota hobbyn och briljera lite med kunskaperna inom modellhobbyns förlovade värld Very Happy geek

Efter att ha föreläst en kort stund om den nya revolutionen inom modellbygge med dom nya easykits/snapkits på marknaden och om hur grymt nice det är att sitta och knåpa ihop något för hand, så lämnar far och son butiken med en Pegasus Hobbies 1/48 Spitfire, fyra burkar tamiyafärg, penslar och två leenden som hade kunnat smälta dom största isberg! Very Happy Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! 121011601
Jag log minst lika mycket kan jag tillägga, ibland gör man helt enkelt bara rätt och det känns så härligt! Smile
Fick dock inte med mig något själv därifrån men idag kunde det faktiskt kvitta.

Ha det nu gott i "sommarvärmen" så hörs vi när vi syns! Very Happy

/Patrik

Jo en sista grej förresten, varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för?!?!?! Bästa lim jag någonsin använt Very Happy
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Matt_Public sön jun 28 2015, 22:51

Veritech79 skrev:Ibland gör man helt enkelt bara rätt, och det känns så härligt! Smile
Du är en prydnad för hobbyn såväl som för samhället i stort.
Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! 1288785663


Veritech79 skrev:Bäst som jag står och dreglar över en Revell-Phantom i 1/32 för ynka 199(!!!!) riksdaler [...]
Gaah! Varför händer sånt där bara sörlänningar. Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Frantic


Veritech79 skrev:Jo, en sista grej förresten: varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för? Bästa lim jag någonsin använt Very Happy
Åhå? Jag antecknar!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Patrik K sön jun 28 2015, 23:05

Matt_Public skrev:
Veritech79 skrev:Ibland gör man helt enkelt bara rätt, och det känns så härligt! Smile
Du är en prydnad för hobbyn såväl som för samhället i stort.
Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! 1288785663

Man försöker ju vara en mönstermedborgare i alla lägen! Very Happy

Matt_Public skrev:
Veritech79 skrev:Bäst som jag står och dreglar över en Revell-Phantom i 1/32 för ynka 199(!!!!) riksdaler [...]
Gaah! Varför händer sånt där bara sörlänningar. Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Frantic

Hehe Very Happy
Om du är RIKTIGT snäll så kan jag inhandla en och skicka per diligens, det fanns ett gäng kvar så det är ingen brådska Smile

Matt_Public skrev:
Veritech79 skrev:Jo, en sista grej förresten: varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för? Bästa lim jag någonsin använt Very Happy
Åhå? Jag antecknar!

Väl värt att införskaffa, det är tunnt och lättapplicerat till skillnad från Revells contacta professional som jag använde förut!
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Exelon sön jun 28 2015, 23:09

Det "limmet" är en skänk från ovan lite oldschool var väl att använda etylacetat??? För limmet smälter ju ihop plasten, vilket är perfekt, detta andra ***** som gjorde spindeltrådar överallt har fått torka ihop i ett hörn då jag i princip bara använder extra thin, super attack och ibland gator glue ( dyrt vitlim i princip).
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Matt_Public sön jun 28 2015, 23:21

Veritech79 skrev:Om du är RIKTIGT snäll [...]
Att testa helt nya saker ibland lär vara nyttigt, har jag hört. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Patrik K sön jun 28 2015, 23:22

Exelon skrev:lite oldschool var väl att använda etylacetat???

Det var så det hette! Har suttit och funderat en stund på det där, tack! Very Happy
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Patrik K sön jun 28 2015, 23:23

Matt_Public skrev:
Veritech79 skrev:Om du är RIKTIGT snäll [...]
Att testa helt nya saker ibland lär vara nyttigt, har jag hört. Laughing

Hahahahaha Laughing
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Azgaron sön jun 28 2015, 23:51

Trevligt när man kan få tillfälle att göra en så bra gärning för hobbyn! Very Happy

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av johan r mån jun 29 2015, 05:16

Gott lobbat för hobbyn!

Du tipsade väl om forumet....... ;-)
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av cas mån jun 29 2015, 12:29

Utmärkt gärning!
Jag tror att vi måste ha folk som varje vecka rapporterar vilka fynd som går att göras på Sagoland!
Det ryktas ju att ägaren har näsa för att leta upp pallar med bra saker som sen säljs ut...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt! Empty Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet