Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!
+2
Matt_Public
Patrik K
6 posters
Sida 1 av 1
Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!
Hallojsan vänner!!
Har ju inte varit jätteaktiv på forumet den senaste tiden, det där som kallas "vardagslivet" har en tendens att stjäla en hel del tid..., men nu är det ju semestertider så jag tänker göra ett försök att hålla mig en smula ajour iallafall
Tittar förvisso in lite då och då för att kolla vad ni pysslar med och njuter av mästerverken, sitter själv vid hobbybordet när tillfälle ges så helt försvunnen är man ju inte
Men hur som haver så ville jag bara delge er en sån där skön händelse som får en att bli grymt nöjd med sig själv.
Hade några mindre ärenden i Linköping idag och passade ju då givetvis på att smita in en sväng på Sagoland/Lekia och kolla in modellhyllorna efter någe nytt.
Bäst som jag står och dreglar över en Revell-Phantom i 1/32 för ynka 199(!!!!) riksdaler (fel skala för mig men iallafall...) så flankeras jag av en ung herre och hans något äldre fader.
Grabben frågar nyfiken sin pappa om vad modellerna är för något och pappan svarar ju pliktskyldigast "att det är sådana där svåra byggmodeller som man klistrar ihop och sen målar och sätter klistermärken på".
Som ni förstår så ser jag ju min chans att både promota hobbyn och briljera lite med kunskaperna inom modellhobbyns förlovade värld
Efter att ha föreläst en kort stund om den nya revolutionen inom modellbygge med dom nya easykits/snapkits på marknaden och om hur grymt nice det är att sitta och knåpa ihop något för hand, så lämnar far och son butiken med en Pegasus Hobbies 1/48 Spitfire, fyra burkar tamiyafärg, penslar och två leenden som hade kunnat smälta dom största isberg!
Jag log minst lika mycket kan jag tillägga, ibland gör man helt enkelt bara rätt och det känns så härligt!
Fick dock inte med mig något själv därifrån men idag kunde det faktiskt kvitta.
Ha det nu gott i "sommarvärmen" så hörs vi när vi syns!
/Patrik
Jo en sista grej förresten, varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för?!?!?! Bästa lim jag någonsin använt
Har ju inte varit jätteaktiv på forumet den senaste tiden, det där som kallas "vardagslivet" har en tendens att stjäla en hel del tid..., men nu är det ju semestertider så jag tänker göra ett försök att hålla mig en smula ajour iallafall
Tittar förvisso in lite då och då för att kolla vad ni pysslar med och njuter av mästerverken, sitter själv vid hobbybordet när tillfälle ges så helt försvunnen är man ju inte
Men hur som haver så ville jag bara delge er en sån där skön händelse som får en att bli grymt nöjd med sig själv.
Hade några mindre ärenden i Linköping idag och passade ju då givetvis på att smita in en sväng på Sagoland/Lekia och kolla in modellhyllorna efter någe nytt.
Bäst som jag står och dreglar över en Revell-Phantom i 1/32 för ynka 199(!!!!) riksdaler (fel skala för mig men iallafall...) så flankeras jag av en ung herre och hans något äldre fader.
Grabben frågar nyfiken sin pappa om vad modellerna är för något och pappan svarar ju pliktskyldigast "att det är sådana där svåra byggmodeller som man klistrar ihop och sen målar och sätter klistermärken på".
Som ni förstår så ser jag ju min chans att både promota hobbyn och briljera lite med kunskaperna inom modellhobbyns förlovade värld
Efter att ha föreläst en kort stund om den nya revolutionen inom modellbygge med dom nya easykits/snapkits på marknaden och om hur grymt nice det är att sitta och knåpa ihop något för hand, så lämnar far och son butiken med en Pegasus Hobbies 1/48 Spitfire, fyra burkar tamiyafärg, penslar och två leenden som hade kunnat smälta dom största isberg!
Jag log minst lika mycket kan jag tillägga, ibland gör man helt enkelt bara rätt och det känns så härligt!
Fick dock inte med mig något själv därifrån men idag kunde det faktiskt kvitta.
Ha det nu gott i "sommarvärmen" så hörs vi när vi syns!
/Patrik
Jo en sista grej förresten, varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för?!?!?! Bästa lim jag någonsin använt
Patrik K
Sv: Ibland gör man en sån där grej som bara känns helt rätt!
Du är en prydnad för hobbyn såväl som för samhället i stort.Veritech79 skrev:Ibland gör man helt enkelt bara rätt, och det känns så härligt!
Gaah! Varför händer sånt där bara sörlänningar.Veritech79 skrev:Bäst som jag står och dreglar över en Revell-Phantom i 1/32 för ynka 199(!!!!) riksdaler [...]
Åhå? Jag antecknar!Veritech79 skrev:Jo, en sista grej förresten: varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för? Bästa lim jag någonsin använt
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Du är en prydnad för hobbyn såväl som för samhället i stort.Veritech79 skrev:Ibland gör man helt enkelt bara rätt, och det känns så härligt!
Man försöker ju vara en mönstermedborgare i alla lägen!
Hehe
Om du är RIKTIGT snäll så kan jag inhandla en och skicka per diligens, det fanns ett gäng kvar så det är ingen brådska
Matt_Public skrev:Åhå? Jag antecknar!Veritech79 skrev:Jo, en sista grej förresten: varför i hel...e har ingen sagt åt mig att köpa Tamiya Extra Thin Cement innan för? Bästa lim jag någonsin använt
Väl värt att införskaffa, det är tunnt och lättapplicerat till skillnad från Revells contacta professional som jag använde förut!
Patrik K
Det "limmet" är en skänk från ovan lite oldschool var väl att använda etylacetat??? För limmet smälter ju ihop plasten, vilket är perfekt, detta andra ***** som gjorde spindeltrådar överallt har fått torka ihop i ett hörn då jag i princip bara använder extra thin, super attack och ibland gator glue ( dyrt vitlim i princip).
Exelon
Att testa helt nya saker ibland lär vara nyttigt, har jag hört.Veritech79 skrev:Om du är RIKTIGT snäll [...]
Matt_Public- Master of DNF
Exelon skrev:lite oldschool var väl att använda etylacetat???
Det var så det hette! Har suttit och funderat en stund på det där, tack!
Patrik K
Matt_Public skrev:Att testa helt nya saker ibland lär vara nyttigt, har jag hört.Veritech79 skrev:Om du är RIKTIGT snäll [...]
Hahahahaha
Patrik K
Trevligt när man kan få tillfälle att göra en så bra gärning för hobbyn!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Gott lobbat för hobbyn!
Du tipsade väl om forumet....... ;-)
Du tipsade väl om forumet....... ;-)
johan r
Utmärkt gärning!
Jag tror att vi måste ha folk som varje vecka rapporterar vilka fynd som går att göras på Sagoland!
Det ryktas ju att ägaren har näsa för att leta upp pallar med bra saker som sen säljs ut...
Jag tror att vi måste ha folk som varje vecka rapporterar vilka fynd som går att göras på Sagoland!
Det ryktas ju att ägaren har näsa för att leta upp pallar med bra saker som sen säljs ut...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Någon som kan handla en grej till mig på Telford?
» Känns som att någon har tänkt till, eller nåt... (länk)
» Känns som att någon har tänkt till, eller nåt... (länk)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|