Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder
+9
Exelon
cas
Stefan E
TommyKillander
Gigabyte
Matt_Public
Marlin
Azgaron
Janne.S
13 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder
Tack TobiasTobiasr skrev:Åh! Härligt bygge! Kul att följa!
Janne.S- Moderator
Dagens updatering ger...
Jag slipade och polerade huven...ser ut som jag fick bort sprickan.
Lite mer prajmer och sedan xf-67 så ser det faktiskt helt OK ut.
Sedan kladdade jag lite i cockpit.....nu ska det blank lackas och sedan wash, torrborstning och lite mer målande så ska det nog bli ordning på torpet
Limma lugnt!
Cheers!
Jag slipade och polerade huven...ser ut som jag fick bort sprickan.
Lite mer prajmer och sedan xf-67 så ser det faktiskt helt OK ut.
Sedan kladdade jag lite i cockpit.....nu ska det blank lackas och sedan wash, torrborstning och lite mer målande så ska det nog bli ordning på torpet
Limma lugnt!
Cheers!
Janne.S- Moderator
tack GigaGigabyte skrev:Mycket snyggt Janne !!!!!!
Det kommer mera
Janne.S- Moderator
Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....
Har fortfarande en ide om facehuggers i formalinburk, min särbo har deklarerat att hon kommer INTE till mig om jag har såna hemma då det ger henne obehag hmmmm väntar bara tills vi blir osams kan man få utlopp för en sån sak
Har fortfarande en ide om facehuggers i formalinburk, min särbo har deklarerat att hon kommer INTE till mig om jag har såna hemma då det ger henne obehag hmmmm väntar bara tills vi blir osams kan man få utlopp för en sån sak
Mal
Mmmmm....skulle ge mig obehag också.....men också förtjusning. Det är något med hela Alien mytologin som jag känner är obeskrivligt motbjudande men samtidigt så otroligt fascinerande. Jag läste Alien i serieform innan jag såg filmen och albumet hade en så speciell doft att jag alltid förknippar Alien med den doften (även när jag råkar på de i andra album). Såg inte filmen förrän jag var 12, fast jag fixade bara halva Såg hela när jag var 18 och det är den bästa filmen som någonsin gjorts....perfektion och jag har forfarande mardrömmar! Det dummaste jag gjort var att spela Alien vs Predator på Jaguar konsollen, det blev en helt ny serie mardrömmar Jag lever mig in i miljön, mytologin och universat.....jag känner dofterna, klaustrofobin och skräcken, helt makalöst koncept!Mal skrev:Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....
Janne.S- Moderator
Snyggt fixat huv! Och ska bli kul att se inredningen när den är klar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Janne.S skrev:Mmmmm....skulle ge mig obehag också.....men också förtjusning. Det är något med hela Alien mytologin som jag känner är obeskrivligt motbjudande men samtidigt så otroligt fascinerande. Jag läste Alien i serieform innan jag såg filmen och albumet hade en så speciell doft att jag alltid förknippar Alien med den doften (även när jag råkar på de i andra album). Såg inte filmen förrän jag var 12, fast jag fixade bara halva Såg hela när jag var 18 och det är den bästa filmen som någonsin gjorts....perfektion och jag har forfarande mardrömmar! Det dummaste jag gjort var att spela Alien vs Predator på Jaguar konsollen, det blev en helt ny serie mardrömmar Jag lever mig in i miljön, mytologin och universat.....jag känner dofterna, klaustrofobin och skräcken, helt makalöst koncept!Mal skrev:Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....
jspp...nåt sånt här vill jag ha i vardagsrummet....
Japp sorry för trådkapningen nu till Star Wars där slipper man facehuggers iaf
Mal
Tack HåkanAzgaron skrev:Snyggt fixat huv! Och ska bli kul att se inredningen när den är klar!
Håkan
Janne.S- Moderator
Ryyyyys!Mal skrev:Janne.S skrev:Mmmmm....skulle ge mig obehag också.....men också förtjusning. Det är något med hela Alien mytologin som jag känner är obeskrivligt motbjudande men samtidigt så otroligt fascinerande. Jag läste Alien i serieform innan jag såg filmen och albumet hade en så speciell doft att jag alltid förknippar Alien med den doften (även när jag råkar på de i andra album). Såg inte filmen förrän jag var 12, fast jag fixade bara halva Såg hela när jag var 18 och det är den bästa filmen som någonsin gjorts....perfektion och jag har forfarande mardrömmar! Det dummaste jag gjort var att spela Alien vs Predator på Jaguar konsollen, det blev en helt ny serie mardrömmar Jag lever mig in i miljön, mytologin och universat.....jag känner dofterna, klaustrofobin och skräcken, helt makalöst koncept!Mal skrev:Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....
jspp...nåt sånt här vill jag ha i vardagsrummet....
Japp sorry för trådkapningen nu till Star Wars där slipper man facehuggers iaf
Janne.S- Moderator
Lite washer:D
Jag lade på min sedvanliga mixtur av oljefärger..
Lät det sitta kvar ett tag och torkade sedan av med en mjuk bommullstrasa.
Sedan blir det torrborstning och mera målande innan jag ger mig hän filurerna.
Limma lugnt!
Lät det sitta kvar ett tag och torkade sedan av med en mjuk bommullstrasa.
Sedan blir det torrborstning och mera målande innan jag ger mig hän filurerna.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Cockpitjobb är bästa jobbet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Cockpitjobb är bästa jobbet!
Mmmm....roligast i alla fall
Janne.S- Moderator
Mycket snyggt Janne!
Och alldeles förbaskat intressant då jag själv har en likadan på väg från Japan plus ytterligare tre av Bandais Star Wars modeller i skala 1:72
Var lite osäker på Bandai, men nu ser jag ju att jag satsade rätt, och dessutom för väldigt bra priser, runt 250 kr per modell.
Och alldeles förbaskat intressant då jag själv har en likadan på väg från Japan plus ytterligare tre av Bandais Star Wars modeller i skala 1:72
Var lite osäker på Bandai, men nu ser jag ju att jag satsade rätt, och dessutom för väldigt bra priser, runt 250 kr per modell.
Björn Eriksson
Janne.S skrev:
Vad har du för sedvanlig mixtur av oljefärger? Eller är det superhemligt?
Tobiasr
Snyggt jobbat med cockpit, Janne!
Håkan
Håkan
Tack BjörnBjörn Eriksson skrev:Mycket snyggt Janne!
HLJ har eiltigt bra prisernpå Bandai. ...frakten är litevdyrarevfrån Japan och Tullen brukar vara på hugget ...
Hahahaha...näe inte superhemlig, bara inte skriver receptet i varje byggtrådTobiasr skrev:Janne.S skrev:
Vad har du för sedvanlig mixtur av oljefärger? Eller är det superhemligt?
Mixturen är som följer : 1 del svart,1 del obränd umbra och dessa böandas i rikligt med terpentin så den blir tunn och fin.
Tack HåkanAzgaron skrev:Snyggt jobbat med cockpit, Janne!
Håkan
Janne.S- Moderator
Sådärja...trolleri fasiken
...riktigt snyggt...alla detaljer poppar ut altså......
Samt är det liknande häxbryggd som mattias kör med enamel och oljefärger.....
...riktigt snyggt...alla detaljer poppar ut altså......
Samt är det liknande häxbryggd som mattias kör med enamel och oljefärger.....
Mal
Så ja:D
Cockpit delarna är klara....washade. torrborstade och detaljmålade
Kan lika gärna sätta dom på plats....och stänga kroppen.
Härnäst blir det filurer....
Limma lugnt!
Cockpit delarna är klara....washade. torrborstade och detaljmålade
Kan lika gärna sätta dom på plats....och stänga kroppen.
Härnäst blir det filurer....
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Tjusig cockpit! Snyggt jobbat Janne!
Håkan
Håkan
Kraften är gruvligt stark hos unge Sairanen.
Matt_Public- Master of DNF
Tack HåkanAzgaron skrev:Tjusig cockpit! Snyggt jobbat Janne!
Håkan
Matt_Public skrev:Kraften är gruvligt stark hos unge Sairanen.
Hehehe unge?! Medelålders snarare
Janne.S- Moderator
Jämfört med t.ex. Yoda är du purung.Janne.S skrev:Hehehe, unge?! Medelålders, snarare.
Han spenderade säkert mer tid på muggen än du genomlevt i helhet.
Matt_Public- Master of DNF
Everything's relative...ask a redneckMatt_Public skrev:Jämfört med t.ex. Yoda är du purung.Janne.S skrev:Hehehe, unge?! Medelålders, snarare.
Han spenderade säkert mer tid på muggen än du genomlevt i helhet.
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Incom T-47 Modified Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» Incom (MOdified) T-47 Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» Falke 'Modified' WIP - Completed!
» Incom T-47 Snowspeeder
» Incom Modiefied I-47 Snowspeeder, 1/48
» Incom (MOdified) T-47 Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» Falke 'Modified' WIP - Completed!
» Incom T-47 Snowspeeder
» Incom Modiefied I-47 Snowspeeder, 1/48