IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder

+9
Exelon
cas
Stefan E
TommyKillander
Gigabyte
Matt_Public
Marlin
Azgaron
Janne.S
13 posters

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 Empty Sv: Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder

Inlägg av Tobiasr lör jul 25 2015, 19:30

Åh! Härligt bygge! Kul att följa!
Tobiasr
Tobiasr

Till överst på sidan Gå ner

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 Empty Sv: Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder

Inlägg av Janne.S lör jul 25 2015, 21:17

Tobiasr skrev:Åh! Härligt bygge! Kul att följa!
Tack Tobias Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S lör jul 25 2015, 21:17

Dagens updatering ger...

Jag slipade och polerade huven...ser ut som jag fick bort sprickan.

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2367_zpssptim559

Lite mer prajmer och sedan xf-67 så ser det faktiskt helt OK ut.

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2369_zpsydwmmegk

Sedan kladdade jag lite i cockpit.....nu ska det blank lackas och sedan wash, torrborstning och lite mer målande så ska det nog bli ordning på torpet Very Happy

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2370_zpshv6khlxg

Limma lugnt!

Cheers!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Gigabyte lör jul 25 2015, 21:34

Mycket snyggt Janne  !!!!!!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Janne.S lör jul 25 2015, 21:39

Gigabyte skrev:Mycket snyggt Janne  !!!!!!
tack Giga Very Happy
Det kommer mera Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal lör jul 25 2015, 22:06

Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....

Har fortfarande en ide om facehuggers i formalinburk, min särbo har deklarerat att hon kommer INTE till mig om jag har såna hemma då det ger henne obehag What a Face hmmmm väntar bara tills vi blir osams What a Face kan man få utlopp för en sån sak drunken

Mal
Mal

Inlägg av Janne.S lör jul 25 2015, 23:41

Mal skrev:Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....

Har fortfarande en ide om facehuggers i formalinburk, min särbo har deklarerat att hon kommer INTE till mig om jag har såna hemma då det ger henne obehag What a Face hmmmm väntar bara tills vi blir osams What a Face kan man få utlopp för en sån sak drunken

Mmmmm....skulle ge mig obehag också.....men också förtjusning. Det är något med hela Alien mytologin som jag känner är obeskrivligt motbjudande men samtidigt så otroligt fascinerande. Jag läste Alien i serieform innan jag såg filmen och albumet hade en så speciell doft att jag alltid förknippar Alien med den doften (även när jag råkar på de i andra album). Såg inte filmen förrän jag var 12, fast jag fixade bara halva Razz Såg hela när jag var 18 och det är den bästa filmen som någonsin gjorts....perfektion och jag har forfarande mardrömmar! Det dummaste jag gjort var att spela Alien vs Predator på Jaguar konsollen, det blev en helt ny serie mardrömmar Razz Jag lever mig in i miljön, mytologin och universat.....jag känner dofterna, klaustrofobin och skräcken, helt makalöst koncept!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron lör jul 25 2015, 23:54

Snyggt fixat huv! Och ska bli kul att se inredningen när den är klar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal sön jul 26 2015, 00:28

Janne.S skrev:
Mal skrev:Fyfarao vad ballt....ser sjukt snyggt ut Janne, du ger mig cravings o prova Sci Fi modeller Star Wars när jag ser dina byggen.....

Mmmmm....skulle ge mig obehag också.....men också förtjusning. Det är något med hela Alien mytologin som jag känner är obeskrivligt motbjudande men samtidigt så otroligt fascinerande.  Jag läste Alien i serieform innan jag såg filmen och albumet hade en så speciell doft att jag alltid förknippar Alien med den doften (även när jag råkar på de  i andra album). Såg inte filmen förrän jag var 12, fast jag fixade bara halva Razz Såg hela när jag var 18 och det är den bästa filmen som någonsin gjorts....perfektion och jag har forfarande mardrömmar! Det dummaste jag gjort var att spela Alien vs Predator på Jaguar konsollen, det blev en helt ny serie mardrömmar Razz Jag lever mig in i miljön,  mytologin och universat.....jag känner dofterna,  klaustrofobin och skräcken, helt makalöst koncept!

jspp...nåt sånt här vill jag ha i vardagsrummet.... What a Face
Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 5ob7rd

Japp sorry för trådkapningen nu till Star Wars Wink där slipper man facehuggers iaf Wink
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S sön jul 26 2015, 01:05

Azgaron skrev:Snyggt fixat huv! Och ska bli kul att se inredningen när den är klar! Smile

Håkan
Tack Håkan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S sön jul 26 2015, 01:06

Mal skrev:
Janne.S skrev:

Mmmmm....skulle ge mig obehag också.....men också förtjusning. Det är något med hela Alien mytologin som jag känner är obeskrivligt motbjudande men samtidigt så otroligt fascinerande.  Jag läste Alien i serieform innan jag såg filmen och albumet hade en så speciell doft att jag alltid förknippar Alien med den doften (även när jag råkar på de  i andra album). Såg inte filmen förrän jag var 12, fast jag fixade bara halva Razz Såg hela när jag var 18 och det är den bästa filmen som någonsin gjorts....perfektion och jag har forfarande mardrömmar! Det dummaste jag gjort var att spela Alien vs Predator på Jaguar konsollen, det blev en helt ny serie mardrömmar Razz Jag lever mig in i miljön,  mytologin och universat.....jag känner dofterna,  klaustrofobin och skräcken, helt makalöst koncept!

jspp...nåt sånt här vill jag ha i vardagsrummet.... What a Face
Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 5ob7rd

Japp sorry för trådkapningen nu till Star Wars Wink där slipper man facehuggers iaf Wink
Ryyyyys!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S sön jul 26 2015, 20:31

Lite washer:D

Jag lade på min sedvanliga mixtur av oljefärger..

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2372_zpswgffevom

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2373_zpslgee5nab

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2374_zpsehnpsfil

Lät det sitta kvar ett tag och torkade sedan av med en mjuk bommullstrasa.

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2376_zpsfyqrh62l

Sedan blir det torrborstning och mera målande innan jag ger mig hän filurerna.

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas sön jul 26 2015, 20:44

Cockpitjobb är bästa jobbet!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S sön jul 26 2015, 20:57

cas skrev:Cockpitjobb är bästa jobbet!

Mmmm....roligast i alla fall Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Björn Eriksson sön jul 26 2015, 21:47

Mycket snyggt Janne!

Och alldeles förbaskat intressant då jag själv har en likadan på väg från Japan plus ytterligare tre av Bandais Star Wars modeller i skala 1:72
Var lite osäker på Bandai, men nu ser jag ju att jag satsade rätt, och dessutom för väldigt bra priser, runt 250 kr per modell.
Björn Eriksson
Björn Eriksson

Inlägg av Tobiasr sön jul 26 2015, 22:10

Janne.S skrev:

Vad har du för sedvanlig mixtur av oljefärger? Eller är det superhemligt?  study
Tobiasr
Tobiasr

Inlägg av Azgaron sön jul 26 2015, 23:57

Snyggt jobbat med cockpit, Janne! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S mån jul 27 2015, 09:28

Björn Eriksson skrev:Mycket snyggt Janne!

Och alldeles förbaskat intressant då jag själv har en likadan på väg från Japan plus ytterligare tre av Bandais Star Wars modeller i skala 1:72
Var lite osäker på Bandai, men nu ser jag ju att jag satsade rätt, och dessutom för väldigt bra priser, runt 250 kr per modell.
Tack Björn Very Happy
HLJ har eiltigt bra prisernpå Bandai. ...frakten är litevdyrarevfrån Japan och Tullen brukar vara på hugget ...

Tobiasr skrev:
Janne.S skrev:

Vad har du för sedvanlig mixtur av oljefärger? Eller är det superhemligt?  study
Hahahaha...näe inte superhemlig, bara inte skriver receptet  i varje byggtråd Razz
Mixturen är som följer : 1 del svart,1 del obränd umbra och dessa böandas i rikligt med terpentin så den blir tunn och fin.
Azgaron skrev:Snyggt jobbat med cockpit, Janne! Smile

Håkan
Tack Håkan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal mån jul 27 2015, 09:36

Sådärja...trolleri fasiken
...riktigt snyggt...alla detaljer poppar ut altså......drunken

Samt är det liknande häxbryggd som mattias kör med enamel och oljefärger.....
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S tis jul 28 2015, 00:11

Så ja:D

Cockpit delarna är klara....washade. torrborstade och detaljmålade Very Happy

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2388_zps2vw1rsib

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2389_zpsdyfsutkd

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2390_zpswupve8wd

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2391_zpsesgnmesz

Kan lika gärna sätta dom på plats....och stänga kroppen.
Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2392_zpseuyiqx9j

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2393_zpsdn3xn9q1

Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder - Sida 2 IMG_2394_zpszawzcnqh

Härnäst blir det filurer....

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tis jul 28 2015, 01:10

Tjusig cockpit! Snyggt jobbat Janne! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tis jul 28 2015, 01:17

Kraften är gruvligt stark hos unge Sairanen. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tis jul 28 2015, 02:00

Azgaron skrev:Tjusig cockpit! Snyggt jobbat Janne! Smile

Håkan
Tack Håkan Very Happy

Matt_Public skrev:Kraften är gruvligt stark hos unge Sairanen. Very Happy

Hehehe unge?! Medelålders snarare Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tis jul 28 2015, 02:07

Janne.S skrev:Hehehe, unge?! Medelålders, snarare. Very Happy
Jämfört med t.ex. Yoda är du purung.

Han spenderade säkert mer tid på muggen än du genomlevt i helhet. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tis jul 28 2015, 02:16

Matt_Public skrev:
Janne.S skrev:Hehehe, unge?! Medelålders, snarare. Very Happy
Jämfört med t.ex. Yoda är du purung.

Han spenderade säkert mer tid på muggen än du genomlevt i helhet. Razz
Everything's relative...ask a redneck Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet