IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kompressorproblem

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kompressorproblem Empty Kompressorproblem

Inlägg av David ons aug 19 2015, 16:41

Hej,

Efter ett alldeles för långt uppehåll har jag hittat tillbaka till byggbordet. Jag har några modeller som väntar på färg och skulle funktionstesta kompressorn. 

Tyvärr känner jag inte alls igen hur den beter sig sedan förra gången jag använde den. Tidigare så laddade den upp ett tryck och höll det stadigt men nu sätts den igång/stängs av konstant, vilket gör att den får jobba hårt hela tiden och således blir väldigt varm väldigt snabbt.

Jag har funderat på om det finns ett ev. läckage någonstans så jag har virat gängtejp på samtliga anslutningar men tyvärr har inte heller detta hjälpt.

Jag bifogar ett inspelat klipp på härket för att bättre förklara vad jag menar. Klippet visar en "cykel" där problemet uppträder.

https://www.youtube.com/watch?v=XiZsAWrdw0A

Vad tror ni, är det något som kan åtgärdas eller är det bara ut och söka ny? Jag har haft den i knappt ett år och känner mig lätt bitter över detta.

David


Till överst på sidan Gå ner

Kompressorproblem Empty Sv: Kompressorproblem

Inlägg av Janne.S ons aug 19 2015, 23:16

Alltså den håller inte trycket uppe när du använder den? Eller släpper den trycket när den fått upp den?

Lackman på ringön är säkert ett bra ställe att fråga på.... tror de har service med.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kompressorproblem Empty Sv: Kompressorproblem

Inlägg av David tor aug 20 2015, 17:14

Tack för svar Janne.

Njae...Den behåller inte tryck då då jag endast sätter igång den utan att använda sprutan... Det märkliga är dock att utan att den enl. manometern (?) tappar tryck så börjar den jobba... Och ibland så är det som att den "hackar" innan den kommer igång med kompressionen.

Lackman säger du? Frågan är om det är värt det eller om det bra är dags att uppgradera som sagt...

David


Till överst på sidan Gå ner

Kompressorproblem Empty Sv: Kompressorproblem

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet