Koensayr BTL-A4 Y-Wing
+6
Caverö
JOooCKE
Warsawpact
Claes
Azgaron
Janne.S
10 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Koensayr BTL-A4 Y-Wing
Mmmm...vad kan jag säga annat än att jag känner mig energisk!
Jag måste säga att jag gillar verkligen FInt mögel modellerna! Om ni kommer ihåg TIE bygget så vasr jag lyrisk över passform och detaljer:D
Så nu blev det dags för något annat ur Star Wars...en tungviktare denna gången....en Y-vinge!
Jösses.....hela lådan full med delar å dekaler!!!
De där delarna känns verkligen mumsiga! De till och med doftar kvalitet!...hoppas de passar ihop lika bra som på TIE fightern....
På tall om dofta så har jag preppat cockpiten för målning...
Grunda med matt svart...
Förutom den här lilla filuren som fick vitt istället, eftersom han mestadels blir orange så tänkte jag att vitt var bättre att börja med
Så!
Andra byggtråden för idag!! Y.vingen tror jag kommer bli ett rätt snabbt bygge dock!
Limma lugnt!!
Jag måste säga att jag gillar verkligen FInt mögel modellerna! Om ni kommer ihåg TIE bygget så vasr jag lyrisk över passform och detaljer:D
Så nu blev det dags för något annat ur Star Wars...en tungviktare denna gången....en Y-vinge!
Jösses.....hela lådan full med delar å dekaler!!!
De där delarna känns verkligen mumsiga! De till och med doftar kvalitet!...hoppas de passar ihop lika bra som på TIE fightern....
På tall om dofta så har jag preppat cockpiten för målning...
Grunda med matt svart...
Förutom den här lilla filuren som fick vitt istället, eftersom han mestadels blir orange så tänkte jag att vitt var bättre att börja med
Så!
Andra byggtråden för idag!! Y.vingen tror jag kommer bli ett rätt snabbt bygge dock!
Limma lugnt!!
Janne.S- Moderator
Sv: Koensayr BTL-A4 Y-Wing
Skoj! Ska bli kul att se ditt Y-wingbygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag vet...jag måste fått spel
Går snabbt det här bygget dock.....blir väl en uppdatering senare ikväll misstänker jag...
Går snabbt det här bygget dock.....blir väl en uppdatering senare ikväll misstänker jag...
Janne.S- Moderator
Pffft...det där är inget dakalarkt gentemot Delta 7an.....satans ocker-dekaler. Får tvångstankar bara jag tänker på den
HÄRLIGT med ett Star Wars bygge Janne. Kommer fälja detta minitiöst...och jag hoppas innerligen att du inte hädar och inte tar med en rejäl bakgrunds info om detta skepp?!
Har du funderat på att sätta dit 2 st halvtransparanta, lila PVC stavar vid (i) motorerna?
Känns som om min bygglust kommer tillbaka när jag ser Y-wingen
Bygg vidare Janne!...Bygg vidare Janne! *Jedi mind trick*
HÄRLIGT med ett Star Wars bygge Janne. Kommer fälja detta minitiöst...och jag hoppas innerligen att du inte hädar och inte tar med en rejäl bakgrunds info om detta skepp?!
Har du funderat på att sätta dit 2 st halvtransparanta, lila PVC stavar vid (i) motorerna?
Känns som om min bygglust kommer tillbaka när jag ser Y-wingen
Bygg vidare Janne!...Bygg vidare Janne! *Jedi mind trick*
Warsawpact- Starwarsviritous
LOL
Nej då...bakgrunds info kan du stå för om du vill
Lila pvc i motorerna? Har du druckit karl??
Ska börja snickra på en uppdatering snart....urk...mycke bilder
Nej då...bakgrunds info kan du stå för om du vill
Lila pvc i motorerna? Har du druckit karl??
Ska börja snickra på en uppdatering snart....urk...mycke bilder
Janne.S- Moderator
Så har jag pillat lite mer på den höär underbara lilla modellen!
Cockpit och pilot har jag lekt med idag...och byggt lite på kroppen.
Efter jag grundade piloten i vitt så målade jag den orange med Humbrol 82..
Lite Intermidiate blue på magen....
Stövlar och handskar i Humbrol 85, lite hudfärg och så amyias Clear yellow på visiret.
Liten wash å torrborstning..
Ok åsså hans kontor då...
Grundad i svart och sedan torrborstade jag den med mörkgrått och lite ljusare grå
Samma sak med sätet..
Lite färg på knapparna...så
Och piloten får inviga kontoret
SÅ satte jag ihop lite på kroppen. Det är massor utav paneler som man sätter överallt...döljer de flesta limfogarna riktigt bra!
Enda stället jag kanske kan behöva lite spackel till...
Himla skojjig model detta...man vill knapt slita sig!
Limma lugnt
Cockpit och pilot har jag lekt med idag...och byggt lite på kroppen.
Efter jag grundade piloten i vitt så målade jag den orange med Humbrol 82..
Lite Intermidiate blue på magen....
Stövlar och handskar i Humbrol 85, lite hudfärg och så amyias Clear yellow på visiret.
Liten wash å torrborstning..
Ok åsså hans kontor då...
Grundad i svart och sedan torrborstade jag den med mörkgrått och lite ljusare grå
Samma sak med sätet..
Lite färg på knapparna...så
Och piloten får inviga kontoret
SÅ satte jag ihop lite på kroppen. Det är massor utav paneler som man sätter överallt...döljer de flesta limfogarna riktigt bra!
Enda stället jag kanske kan behöva lite spackel till...
Himla skojjig model detta...man vill knapt slita sig!
Limma lugnt
Janne.S- Moderator
Ser riktigt bra ut Janne! Snyggt kontor och pilot!
Håkan
Håkan
Ser riktigt bra ut Janne !
Men du , nu går det ju lika fort som för mig när jag är i gång
Klar i morgon ?
Jocke
Men du , nu går det ju lika fort som för mig när jag är i gång
Klar i morgon ?
Jocke
JOooCKE
Hehehe...blir så när man bygger i den här skalan ju....
Finns en tanke bakom att jag bygger flyg i 1/48
Finns en tanke bakom att jag bygger flyg i 1/48
Janne.S- Moderator
Den ser riktigt detaljerad ut! Alla vinklar och vrår kommer se grymma ut när färg osv. kommer på!
Claes
Synd bara att det krävs mikroskop för att se alla fina detaljer
Janne.S- Moderator
Looking god so far Janne, mycket roliga detaljer för skojiga målningstekniker.
Caverö
Hejsan Janne!
Det här är faktiskt ett av mina favorit "fordon" från Star Wars världen (Galaxen?), och jag bara längtar tills FM vill ge oss den i 1/48!
Kommer att bli intressant att följa det här bygget!
Limma Lungt!
Stefan
Det här är faktiskt ett av mina favorit "fordon" från Star Wars världen (Galaxen?), och jag bara längtar tills FM vill ge oss den i 1/48!
Kommer att bli intressant att följa det här bygget!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Så fick Y.vingen lite uppmärksamhet åxå idag
Hmmm...tycker mig ha sett den här delen någon annanstans förut......
Nosen kom ihop utan större bekymmer....annat än att jag tappade den i golvet och jag fick göra allt två gånger
Den e ju så liten!!!
Ska pilla lite mer på den ikväll...
Den blirbyggd i moduler känner jag...nosen för sig...kroppen för sig och spröten bakom motorerna för sig....
kommer nog bli lättast att göra så inför målningen, man ska ju kommaåt och detaljmåla i alla möjliga och omöjliga ställen på den här!
Fortsättning följer!
Hmmm...tycker mig ha sett den här delen någon annanstans förut......
Nosen kom ihop utan större bekymmer....annat än att jag tappade den i golvet och jag fick göra allt två gånger
Den e ju så liten!!!
Ska pilla lite mer på den ikväll...
Den blirbyggd i moduler känner jag...nosen för sig...kroppen för sig och spröten bakom motorerna för sig....
kommer nog bli lättast att göra så inför målningen, man ska ju kommaåt och detaljmåla i alla möjliga och omöjliga ställen på den här!
Fortsättning följer!
Janne.S- Moderator
Sa ju att det här skulle gå fort!
Som läget är just nu så kan jag bara säga en sak.....rör!
Dom e överallt, i lager på varndra å många många många rör blir det! Den som designade den här måste ha ritat anläggningar å oljeriggar!
Inte för att jag klagar, jag är bara så överrumplad av komplexiteten i modellen.
Inte en enda gång har jag behövt slipa på något rör annat än för att ta bort märkena efter gjutstammen, passformen var perfekt! Allt gick in där det skulle utan så mycket som ett gnäll!
Jag är seriöst impad...tänk om alla modelltillverkare kunde göra sina modeller så här?
Jag fick spackla en fog...men det visade sig helt onödeigt för den blev sedemera täckt av ett rör
Vidare till rören...förlåt, bilderna!
Tänka sig...rör?
Motor utblås, kommer inte att limma dom än utan ha dom lösa så det blir lättare att komma åt att måla.
EEEeeeeeeeek!!!!! Gjutskägg!!!! Hur gör jag nu???
Ytterhöljet till motorgondolerna är på plats...de består av 4 delar per gondol och varje söm kommer att täckas av ramen till...öh..emmm...
ja vad det nu är
Trevligt va?
Äntligen klar med alla rören....kanske ska torrpassa lite?
Jäklars vad den här modellen är detaljerad!
Ok, då torrpassar vi hela kånkarången....
Ta-da!
Imorgon ska det grundmålas...vi får se hur det går!
Limma lugnt!
Som läget är just nu så kan jag bara säga en sak.....rör!
Dom e överallt, i lager på varndra å många många många rör blir det! Den som designade den här måste ha ritat anläggningar å oljeriggar!
Inte för att jag klagar, jag är bara så överrumplad av komplexiteten i modellen.
Inte en enda gång har jag behövt slipa på något rör annat än för att ta bort märkena efter gjutstammen, passformen var perfekt! Allt gick in där det skulle utan så mycket som ett gnäll!
Jag är seriöst impad...tänk om alla modelltillverkare kunde göra sina modeller så här?
Jag fick spackla en fog...men det visade sig helt onödeigt för den blev sedemera täckt av ett rör
Vidare till rören...förlåt, bilderna!
Tänka sig...rör?
Motor utblås, kommer inte att limma dom än utan ha dom lösa så det blir lättare att komma åt att måla.
EEEeeeeeeeek!!!!! Gjutskägg!!!! Hur gör jag nu???
Ytterhöljet till motorgondolerna är på plats...de består av 4 delar per gondol och varje söm kommer att täckas av ramen till...öh..emmm...
ja vad det nu är
Trevligt va?
Äntligen klar med alla rören....kanske ska torrpassa lite?
Jäklars vad den här modellen är detaljerad!
Ok, då torrpassar vi hela kånkarången....
Ta-da!
Imorgon ska det grundmålas...vi får se hur det går!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Blev ju attans bra så långt Janne! Cockpiten blev mycket snygg!
Kul med en modell med så mycket detaljer och så bra passform! Verkar som de tänkt på allt! Det är väl inte för inte som de har bra rykte!
Håkan
Kul med en modell med så mycket detaljer och så bra passform! Verkar som de tänkt på allt! Det är väl inte för inte som de har bra rykte!
Håkan
Tack Håkan!
Verkligen, sådan här passform blir man ju nästan rädd av.....inte van att bli bortskämd på det sättet, de måste vara ute efter något!
Verkligen, sådan här passform blir man ju nästan rädd av.....inte van att bli bortskämd på det sättet, de måste vara ute efter något!
Janne.S- Moderator
Som vanligt så har Fint mögel gjort ännu ett perfekt kit!
Fattade inte först vad du sa ang. "rör" till Y-wingen på msn men bilderna säger mer änn ord.
En njutning att se ett Star Wars kit från FM komma ihop så lätt och bra.
Jag skall se till att få upp ett bakgrundspost inom kort idag.
Väntar på färgen
Fattade inte först vad du sa ang. "rör" till Y-wingen på msn men bilderna säger mer änn ord.
En njutning att se ett Star Wars kit från FM komma ihop så lätt och bra.
Jag skall se till att få upp ett bakgrundspost inom kort idag.
Väntar på färgen
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehehehe
Bara med lite bakgrund till det hela (har grundat den idag i alla fall)
Bara med lite bakgrund till det hela (har grundat den idag i alla fall)
Janne.S- Moderator
Attans vad snygg den blir, och som sagt av tidigare inlägg, så detaljerad! Kan hålla med om att det är en av de snyggare farkosterna från galaxerna...
Blir taggad att avslöja ett projekt jag börjat spåna på som också härstammar i den världen... lite senare, måste trösta sonen som gjort slut med sin första flickvän vid 19-års ålder.
/MArkus
Blir taggad att avslöja ett projekt jag börjat spåna på som också härstammar i den världen... lite senare, måste trösta sonen som gjort slut med sin första flickvän vid 19-års ålder.
/MArkus
MiniStuff- Vicesheriff
Aj då.....det kommer fler brudar Men första är väl kanske alltid värst?
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Koensayr BTL-A4 Y-wing, Finemolds 1/72
» Koensayr BTL-A4 Y-Wing, Fine Molds 1/72
» Wing Nut Wing REA!
» X-wing , Revell 1/112
» X-Wing (FineMolds 1/48)
» Koensayr BTL-A4 Y-Wing, Fine Molds 1/72
» Wing Nut Wing REA!
» X-wing , Revell 1/112
» X-Wing (FineMolds 1/48)