F1 hover race car
+4
Warsawpact
cas
Azgaron
tiking
8 posters
Sida 1 av 1
F1 hover race car
Här är en modell jag har jobbat på ett tag. Fortfarande inte helt klar men ville i princip testa en hembyggt ljuslåda jag hade byggt. Så här är några bilder av hur det visade sig efter flera redigering i Infranview foto redaktör. Fortfarande inte perfekt men bättre än något annat jag har gjort.
Återigen, var inspirationen för denna modell tas i verkligheten efter att ha sett Igor Sobolevsky underbar' Artstation' arbete i 3D konst som kallas "Axiom Racing". Hans 3d version är att "dö för". Fortfarande behöver några touch-ups i vissa områden och behöver ett stativ, på en träbas. Ska också göra en canopy och en ving till baksidan, sen är det klar; tror jag. Vi får se. Efter har byggt klart detta har jag en till att göra. Har gjort 3 hit tills.
Hoppas ni alla gillar den här bygget.
----------------------------------------------
Jag kunde inte ta en anständig nog foto på displayen men kommer att försöka senare. I stället för en ratt, gjorde jag två uppsättningar av joysticks för att styra bilen.
Återigen, var inspirationen för denna modell tas i verkligheten efter att ha sett Igor Sobolevsky underbar' Artstation' arbete i 3D konst som kallas "Axiom Racing". Hans 3d version är att "dö för". Fortfarande behöver några touch-ups i vissa områden och behöver ett stativ, på en träbas. Ska också göra en canopy och en ving till baksidan, sen är det klar; tror jag. Vi får se. Efter har byggt klart detta har jag en till att göra. Har gjort 3 hit tills.
Hoppas ni alla gillar den här bygget.
----------------------------------------------
Jag kunde inte ta en anständig nog foto på displayen men kommer att försöka senare. I stället för en ratt, gjorde jag två uppsättningar av joysticks för att styra bilen.
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: F1 hover race car
Kul bygge och som vanligt snyggt genomfört, Charles!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Shit pommes!
Det var ju en enormt lyckad historia rent formmäsigt alltså. Sen är ju målningsarbetet helt ofattbart vackert!
(och Igors renderingar var ju helläckra! Måste lira F-zero/WipEout!)
Det var ju en enormt lyckad historia rent formmäsigt alltså. Sen är ju målningsarbetet helt ofattbart vackert!
(och Igors renderingar var ju helläckra! Måste lira F-zero/WipEout!)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Otroligt häftig och snygg!
Påminner om fordonen ur "The Running Man".
Påminner om fordonen ur "The Running Man".
Warsawpact- Starwarsviritous
Fint och mega kul bygge ,,skönt fritänkande , gillar den ,,bara så go ,,,
Gigabyte
Tack. Snart är det klart. Hålla på bygger de sista delarna.
Nu har jag har lagt till flera detäljer:
1. Bak motor deflector/skydd
2. sidor burners deflector/skydd
3. längst bak, deflector/skydd:
Det blir ingen vinge där bak. Har ändrat mig. Jag tycker att det är snygg som det är, däremot har jag förförande vet ej hur man kan på ett bra sätt, forma en canopy till cockpit. Har inte hittat nåt som passa, när det gäller pass form. ska titta vidare. ag också såg att vissa dekal film synades. Ska rätta till de också. I alla fall, här är bilder:
1. Bak motor deflector/skydd
2. sidor burners deflector/skydd
3. längst bak, deflector/skydd:
Det blir ingen vinge där bak. Har ändrat mig. Jag tycker att det är snygg som det är, däremot har jag förförande vet ej hur man kan på ett bra sätt, forma en canopy till cockpit. Har inte hittat nåt som passa, när det gäller pass form. ska titta vidare. ag också såg att vissa dekal film synades. Ska rätta till de också. I alla fall, här är bilder:
Fördjäkla snyggt slutresultat!
Ska det hela betraktas som en one-off, eller törs man hoppas på en efterföljande Lotus?
Ska det hela betraktas som en one-off, eller törs man hoppas på en efterföljande Lotus?
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt! Kul med figur och basplatta till!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Formel 1 möter podracing.....
För jäkla kul idé och mycket, mycket snyggt byggt, Charles!
Stefan
För jäkla kul idé och mycket, mycket snyggt byggt, Charles!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
tiking skrev:Tack för det Stefan. Glad du gillade den.😆
Jag blir alltid glad av dina suveräna byggen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Matt_Public skrev:Fördjäkla snyggt slutresultat!
Jah tror det blir en one-off matt_public. 😊 MEN! Man vet aldrig inte.😆 allt bero på inspirationen.
Liknande ämnen
» Hover Bike...
» RHV ( Recon Hover Vehicle)
» Wasteland Hover Bike Version MK IV WIP
» Wasteland 'hover' bike Extreme Edition, ver. MK4
» I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35
» RHV ( Recon Hover Vehicle)
» Wasteland Hover Bike Version MK IV WIP
» Wasteland 'hover' bike Extreme Edition, ver. MK4
» I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35
Sida 1 av 1