Art in Miniature
+10
Stefan E
Timo P
TommyKillander
cas
johan r
Tobias
Gigabyte
Azgaron
Matt_Public
Janne.S
14 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Art in Miniature
Då var det dags!! Art In Miniature 2015 är igång.
Vid 8 på morgonen så började det fixas och donas inför öppnandet av tillställningen kl 10. Redan på kvällen dagen innan hade det börjat fixas iordning med bord och dukar.
PLastmånglarna började ställa i ordning sina pinaler och för att ta emot horder av penningstinna plastfantaster.
Borden gapar trånande efter plast...några få objekt har letat sig ut på borden redan och Janne Forsgren springer som en iller med skyktar och snören för att bereda pats för
den kommande anstormningen
Pojkarna från Dinochmin hobby kånkar in pryttlar och slår upp sina bord mittemot Alfahobby som redan fått sakerna på plats dagen innan.
Ministuff Marcus jobbar stenhårt med att få upp sina venusfälla för styrenberoende.
Sekretariatet gapar ännu tomt....
Gedigen lokal som snart kommer fyllas av nyfikna och entusiaster....det är något i luften! fast det kanske bara är åska
Janne försöker bringa ordning i klasserna.
Kökspatrullen är i fullfart och L-G skär upp köttbullar i tunna skivor till mackorna.
Se så flitiga alla är.
Jag känner dragningskraften från Marcus venusfälla.....vågar inte gå närmare än så här!
Här kommer det upp lite begagnat och matnyttigt.
Hobbybokhandeln har placerat ut sina lockelser.
Se där ja, Anders har äntligen landat i sekretariatet och börjar koppla upp systemen.
Incheckningen har börjat och utställarna börjar langa upp sina alster på borden medan nyfikna ser på.
Ett makalöst hangarfartyg dök upp...med belysning och interör tillsammans med en söt torpedbåt.
En närstudie på 1/32 godis som hamnat på bordet.
Undertecknades blygsamma bidrag till 1/48 flyg.
Dubletter på propeller bordet...två J21:or och två Spittar....
Erik Gustafsson radar upp sina bidrag till tävlingen.
Köksgänget smider planer...
Fler som snackar ihop sig.
Lite blandat kompott från borden.
Så hade vi vårt lilla forumbord också...här utsmyckat med Caverös samlade verk.
Sören lade upp ett gäng han med.
Hårda killar från Skåne...
Eduardo preppar för demobyggandet.
Pansarbordet i all sin enkelhet...lite mer kommer det nog.
Så hade vi ju även en DNF-klass (Did Not Finish).....SIG...och där ser vi att CAS fortfarande inte är klar med Tiffyn.
Spännande juniorbyggen!
Min vy från Forumbordet.
Där är de hårda skåningarna igen.
Sakta övergår entropin i ordning under överinseende av funktionärerna.
Carlbom med pannan i djupa veck.
Så födelsedagsbarnet himself, CAS eller Christer som han egentligen heter...Grattis på dagen!
Caverö i samspråk med joopet
Besökarna börjar anlända...och de blev bara fler och fler!
Johan, Flarpens Dragonfly...
Stilstudie på Johan när han slänger upp sin eminenta Gripen på bordet!
Av med locket på ett mästerligt vis....
Stadigt grepp om lådan samtidigt som han ser upp så ingen krockar med honom....
Med raska steg bärs lådan fram till bordet....
Och ställs upp stadigt på bordsskivan....
Upp poppar den väl inpackade modellen...
Och dess strålglans skymmer allt annat på bordet!
Lite mer modeller på borden...
Se där en 08-it som sitter och demobygger lite
Olle lastar upp Matchbox SIG:en.
Trycket ökade och ännu fler besökare kom....och de blev bara fler och fler.
Fler spännande saker på borden...
Och plötsligt en fotoduell!!
PRO på besök... eller äldre damer som letar efter sina gubbar
Domare i arbete....de började flukta run med sina papper när besökarna började tunnas ut.
LIte skummae saker på borden...
Sedan tog domarna över tillställningen...
Anders blev med Tarangus.
Så var dagen! Imorgon kommer resultaten och det sista panikshoppandet ;P
Vid 8 på morgonen så började det fixas och donas inför öppnandet av tillställningen kl 10. Redan på kvällen dagen innan hade det börjat fixas iordning med bord och dukar.
PLastmånglarna började ställa i ordning sina pinaler och för att ta emot horder av penningstinna plastfantaster.
Borden gapar trånande efter plast...några få objekt har letat sig ut på borden redan och Janne Forsgren springer som en iller med skyktar och snören för att bereda pats för
den kommande anstormningen
Pojkarna från Dinochmin hobby kånkar in pryttlar och slår upp sina bord mittemot Alfahobby som redan fått sakerna på plats dagen innan.
Ministuff Marcus jobbar stenhårt med att få upp sina venusfälla för styrenberoende.
Sekretariatet gapar ännu tomt....
Gedigen lokal som snart kommer fyllas av nyfikna och entusiaster....det är något i luften! fast det kanske bara är åska
Janne försöker bringa ordning i klasserna.
Kökspatrullen är i fullfart och L-G skär upp köttbullar i tunna skivor till mackorna.
Se så flitiga alla är.
Jag känner dragningskraften från Marcus venusfälla.....vågar inte gå närmare än så här!
Här kommer det upp lite begagnat och matnyttigt.
Hobbybokhandeln har placerat ut sina lockelser.
Se där ja, Anders har äntligen landat i sekretariatet och börjar koppla upp systemen.
Incheckningen har börjat och utställarna börjar langa upp sina alster på borden medan nyfikna ser på.
Ett makalöst hangarfartyg dök upp...med belysning och interör tillsammans med en söt torpedbåt.
En närstudie på 1/32 godis som hamnat på bordet.
Undertecknades blygsamma bidrag till 1/48 flyg.
Dubletter på propeller bordet...två J21:or och två Spittar....
Erik Gustafsson radar upp sina bidrag till tävlingen.
Köksgänget smider planer...
Fler som snackar ihop sig.
Lite blandat kompott från borden.
Så hade vi vårt lilla forumbord också...här utsmyckat med Caverös samlade verk.
Sören lade upp ett gäng han med.
Hårda killar från Skåne...
Eduardo preppar för demobyggandet.
Pansarbordet i all sin enkelhet...lite mer kommer det nog.
Så hade vi ju även en DNF-klass (Did Not Finish).....SIG...och där ser vi att CAS fortfarande inte är klar med Tiffyn.
Spännande juniorbyggen!
Min vy från Forumbordet.
Där är de hårda skåningarna igen.
Sakta övergår entropin i ordning under överinseende av funktionärerna.
Carlbom med pannan i djupa veck.
Så födelsedagsbarnet himself, CAS eller Christer som han egentligen heter...Grattis på dagen!
Caverö i samspråk med joopet
Besökarna börjar anlända...och de blev bara fler och fler!
Johan, Flarpens Dragonfly...
Stilstudie på Johan när han slänger upp sin eminenta Gripen på bordet!
Av med locket på ett mästerligt vis....
Stadigt grepp om lådan samtidigt som han ser upp så ingen krockar med honom....
Med raska steg bärs lådan fram till bordet....
Och ställs upp stadigt på bordsskivan....
Upp poppar den väl inpackade modellen...
Och dess strålglans skymmer allt annat på bordet!
Lite mer modeller på borden...
Se där en 08-it som sitter och demobygger lite
Olle lastar upp Matchbox SIG:en.
Trycket ökade och ännu fler besökare kom....och de blev bara fler och fler.
Fler spännande saker på borden...
Och plötsligt en fotoduell!!
PRO på besök... eller äldre damer som letar efter sina gubbar
Domare i arbete....de började flukta run med sina papper när besökarna började tunnas ut.
LIte skummae saker på borden...
Sedan tog domarna över tillställningen...
Anders blev med Tarangus.
Så var dagen! Imorgon kommer resultaten och det sista panikshoppandet ;P
Janne.S- Moderator
Sv: Art in Miniature
Förbannelse och kallt kaffe! Vilken tillställning, alltså.
Fyrtal i metallren Viggen var den självklara höjdaren.
Också: måste testa Ma.K ZBV3000 endera dagen. Verkar helkul!
Fyrtal i metallren Viggen var den självklara höjdaren.
Också: måste testa Ma.K ZBV3000 endera dagen. Verkar helkul!
Senast ändrad av Matt_Public den sön sep 06 2015, 07:32, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public- Master of DNF
Ser mycket trevligt ut! Tack för attans najs bilder och reportage, Janne!
Många fina byggen på borden!
Håkan
Många fina byggen på borden!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kul med bilder.
Hur många från forumet (mänskliga varelser) hittar ni på bilderna?
Kul att träffa på några från forumet och snacka lite med och kul att se flera forumbyggen i verkligheten.!
Hur många från forumet (mänskliga varelser) hittar ni på bilderna?
Kul att träffa på några från forumet och snacka lite med och kul att se flera forumbyggen i verkligheten.!
johan r
När Janne plåtar så står vi andra (inte) still!
I bilden ovanför Flarpens lilla fina dragonfly står Felix (aka Draken), en grymt lovande junior!
Om någon månad bygger han bättre än mig, och sen om ytterligare ett halvår får Janne se upp!
(och jag är inte minsta sur över att han KROSSADE mig i Airfix Nordens monter! Uppgiften var att bygga ihop en Airfix Quickbuild (vi kallar det inte lego, men...) BF109E utan att titta på instruktionerna. Jag tog 13,5 minuter på mig, och han gjorde det på 5 och 40! Inte det minsta sur över det är jag...)
De fyra silverviggarna var väl det dubbla tror jag? Samtliga prototyper från diverse tillverkare.
SIG-bordet med Maschinen-krieger-figurer var helt makalöst, och dom ser vi gärna mer av även om vi får hitta på lite fler klasser...
Annat kul: I stora jetklassen gav domarna upp helt och hållet, och gav hedersomnämnanden till allihop. Antar att dom lottade ut priset sen för samtliga 8 jet-kärror
Nästa år SKALL min Tiffie vara klar, för den var mycket poppis på DNF-bordet. Enda chansen att den vinner nåt är väl om vi stoppar alla Wingnut wings-modeller från att ens medverka, och jag råkar hälla ut räkskal över alla mottävlarna eller nåt, men klar skall den bli!
I bilden ovanför Flarpens lilla fina dragonfly står Felix (aka Draken), en grymt lovande junior!
Om någon månad bygger han bättre än mig, och sen om ytterligare ett halvår får Janne se upp!
(och jag är inte minsta sur över att han KROSSADE mig i Airfix Nordens monter! Uppgiften var att bygga ihop en Airfix Quickbuild (vi kallar det inte lego, men...) BF109E utan att titta på instruktionerna. Jag tog 13,5 minuter på mig, och han gjorde det på 5 och 40! Inte det minsta sur över det är jag...)
De fyra silverviggarna var väl det dubbla tror jag? Samtliga prototyper från diverse tillverkare.
SIG-bordet med Maschinen-krieger-figurer var helt makalöst, och dom ser vi gärna mer av även om vi får hitta på lite fler klasser...
Annat kul: I stora jetklassen gav domarna upp helt och hållet, och gav hedersomnämnanden till allihop. Antar att dom lottade ut priset sen för samtliga 8 jet-kärror
Nästa år SKALL min Tiffie vara klar, för den var mycket poppis på DNF-bordet. Enda chansen att den vinner nåt är väl om vi stoppar alla Wingnut wings-modeller från att ens medverka, och jag råkar hälla ut räkskal över alla mottävlarna eller nåt, men klar skall den bli!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Och jättetack Janne för dessa bilder!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Emil-Blizbau? Låter som en sport helt i min smak.
Stort grattis till segraren!
Stort grattis till segraren!
Tack för bilderna och den målande texten - det var nästan som att vara där själv!
Nästa år skall jag se till att jag och resten av familjen bokar in aktiviteten där istället för i Köpenhamn
Tommy
Nästa år skall jag se till att jag och resten av familjen bokar in aktiviteten där istället för i Köpenhamn
Tommy
TommyKillander
Japp, det var en lyckad tillställning....många intresserade kom och språkade vid forumbordet, vi får se om det dyker upp nya ansikten på forumet.
Airfix distrubutören visade intresse för forumet och jag ska ordna lite plats åt dom. De har en kille som jobbar heltid med marknadsföring på sociala medier så förhoppningsvis blir de ett aktivt inslag på forumet och kan piffa till med lite roliga incitament och tävlingar...
Jag har inte lagt upp bilder från andra dagens begivenheter än....mest på grund av en förfärlig ryggsmärta som jag stapplade omkring med under dagen. Efter prisutdelningen så lastade jag bilen och drog hem till små rosa piller som gjorde livet lite lättare. Jag ber om ursäkt till de som var kvar för att jag försvann hastigt och lustigt men jag härdade inte ut längre :/
Jag har inte ens packat ur bilen än...det får bli imorgon
Airfix distrubutören visade intresse för forumet och jag ska ordna lite plats åt dom. De har en kille som jobbar heltid med marknadsföring på sociala medier så förhoppningsvis blir de ett aktivt inslag på forumet och kan piffa till med lite roliga incitament och tävlingar...
Jag har inte lagt upp bilder från andra dagens begivenheter än....mest på grund av en förfärlig ryggsmärta som jag stapplade omkring med under dagen. Efter prisutdelningen så lastade jag bilen och drog hem till små rosa piller som gjorde livet lite lättare. Jag ber om ursäkt till de som var kvar för att jag försvann hastigt och lustigt men jag härdade inte ut längre :/
Jag har inte ens packat ur bilen än...det får bli imorgon
Janne.S- Moderator
Krya på dig Janne och stort tack för din insats vid forumbordet och dom fantastiska bilderna!
Hälsningar
Timo
Hälsningar
Timo
Timo P
Krya på dig Janne och Tack för bilderna!
Kameran lämnade jag hemma och telefonen la av, så det blev inte mer än ett par bilder (innan telefonen strejkade).
Ett stort Tack till Timo och alla andra som arrangerar denna eminenta tillställning!
Jag hade två fullspäckade och mycket roliga dagar!
Inser nu att jag "missade" ett antal forumiter, men vi språkades tydligen vid ändå (Ola, Jopeet m.fl...)!
Stort Tack Till er alla!
Stefan
Kameran lämnade jag hemma och telefonen la av, så det blev inte mer än ett par bilder (innan telefonen strejkade).
Ett stort Tack till Timo och alla andra som arrangerar denna eminenta tillställning!
Jag hade två fullspäckade och mycket roliga dagar!
Inser nu att jag "missade" ett antal forumiter, men vi språkades tydligen vid ändå (Ola, Jopeet m.fl...)!
Stort Tack Till er alla!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Andra dagen, dags för resultaten!
Det blir en rejäl bibba bilder nu igen och nästan bara modeller....eller ja, Stefan på slutet är fin som en model han med
Alla pristagarna radas upp, alltså allt med en lapp framför blev fotat
Mannen i rosa på span....
Spana in de scratchade vindrutetorkarna!!!!
Slutligen här har vi Stefan
Och han hade gjort kap!
Ja, hur klarade vi oss från forumet då?...jo, våra framgångar äro legio! Ministuff, Flarpen, jag, SkelettetS och Draken vann varsin klass och våra hedersomnämnanden var otaliga
Då är det bara att ladda om för nästa år då det dessutom är SM!
Tack för en fantastisk tävling och det var roligt att se er alla
Det blir en rejäl bibba bilder nu igen och nästan bara modeller....eller ja, Stefan på slutet är fin som en model han med
Alla pristagarna radas upp, alltså allt med en lapp framför blev fotat
Mannen i rosa på span....
Spana in de scratchade vindrutetorkarna!!!!
Slutligen här har vi Stefan
Och han hade gjort kap!
Ja, hur klarade vi oss från forumet då?...jo, våra framgångar äro legio! Ministuff, Flarpen, jag, SkelettetS och Draken vann varsin klass och våra hedersomnämnanden var otaliga
Då är det bara att ladda om för nästa år då det dessutom är SM!
Tack för en fantastisk tävling och det var roligt att se er alla
Janne.S- Moderator
Tack för ännu fler bilder Janne!
Vem är det som har byggt USS Enterprise egentligen?
Dessutom, nästa år har vi tema klass: Svenska Flygvapnet 90 år!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hoppas att vederbörande fick ett extrapris!cas skrev:Vem är det som har byggt USS Enterprise egentligen?
Trevliga bilder Janne.
Gillar "actionbilderna" över hur en modell kan bli uppackad.
Och riktigt bra tillställning. Alltid roligt att träffa likasinnade
/Johan
/Johan
flarpen- AMS patient zero
Jag minns inte vad han hette men en trevlig snubbe var det iallafall fall...cas skrev:Tack för ännu fler bilder Janne!
Bra då får jag vädra mina Viggar å Drakar igen ...Risk för att den blir stor
Han fick hela famnen full med priser. ...både handlarna och publikens pris fick hanMatt_Public skrev:Hoppas att vederbörande fick ett extrapris!cas skrev:Vem är det som har byggt USS Enterprise egentligen?
Du hade sådan flaire, sådan ju ne se quoise och elegans i dina rörelser.....som en ballerina!flarpen skrev:Trevliga bilder Janne.
/Johan
Du har inte funderat på en rosa tutu?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Du hade sådan flaire, sådan ju ne se quoise och elegans i dina rörelser.....som en ballerina!
Du har inte funderat på en rosa tutu?
du är för rolig du. Har inte hittat nån som passar.
flarpen- AMS patient zero
Trevligt med bilder på pristagarnas modeller! Tack Janne!
Grattis till vinsterna!
Håkan
Grattis till vinsterna!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Riktigt fina bilder, väldigt roligt att se lite av modellerna i lugn och ro.
Jag tänkte att jag skulle introducera mig själv lite på söndagen, men det blev mest att jaga en 3 åring och svettas som en tok, så det blev inte så mycket bevänt med att prata 😁. Några köp hanns dock med... Dottern var bestämd på att hon skulle ha en modell, och pilot replicas j21 var svår att motstå... 😇
Oavsett, jätteroligt att titta på lite av vad som åstadkommits, jag är grymt imponerad!
Jag tänkte att jag skulle introducera mig själv lite på söndagen, men det blev mest att jaga en 3 åring och svettas som en tok, så det blev inte så mycket bevänt med att prata 😁. Några köp hanns dock med... Dottern var bestämd på att hon skulle ha en modell, och pilot replicas j21 var svår att motstå... 😇
Oavsett, jätteroligt att titta på lite av vad som åstadkommits, jag är grymt imponerad!
frznlogic
Du är en fin förälder! Rena helylle-Hollywood-hjälten.frznlogic skrev: Dottern var bestämd på att hon skulle ha en modell, och Pilot Replicas J21 var svår att motstå... 😇
Alltid kul att stå till tjänstWarsawpact skrev:Sort tack för bilderna Janne!
Trodde du skulle vara på plats med dina Mak, riktigt snygga grejer!
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Art in miniature!
» Art In Miniature
» Art In Miniature 2018
» Art In Miniature 2019
» Art In Miniature 2019
» Art In Miniature
» Art In Miniature 2018
» Art In Miniature 2019
» Art In Miniature 2019