IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

+3
Matt_Public
Stefan E
Mal
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal ons sep 09 2015, 12:13

Japp...

Lyckats med att hitta en pryl, nämligen ett tailpiece som är speciellt, som satt på de tidiga Gretsch White Falcon (1959), ett Gretsch Cadillac G original (från tidigt -90).....förgylld.


Dessa går att få nya men till det woppin av ca 4500Kr....Denna vann jag på eBay för 1500Kr ink frankt Wink....

Paketöppning What a Face
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Nfn2tz

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 2guwjdj

Perfekt begagnad o rätt slitage på guldförgyllningen (ja ni hörde rätt;) guldförgyllning, dick larvigt tunnt) så det passar övriga slitaget på gitarren

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Xnc208..


Här ses den köhalad på köksbordet med det gamla stallet....ser kalas ut....skenet bedrar, ser fräsh i fin ut va What a Face
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 2yxqb0g

behövs rengöring här med, så tar det i samma veva...plastdamm från plektrum...hehe
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... N36zqg

gunk på greppbrädan tas bort med stål ull...(ebenholtz), samt banden ska poleras med fin stålull..
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 2cn9n5x


Två timmar senare, rengjort....antal svordommar under monteringen, då man vill bara borra 1 gång What a Face...så passar...passar...sen borra...voila...klart  I love you
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 2zdopio

Yess, förlagan I love you Gretsch 1959, som Malcom Young Ac/Dc har, omöjliga att få tag på och hittar man en så kostare de vanzinh pengar ..(vanzinh 100,000+ beroende på skick)
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 2ij117k


Lite annorlunda post, men men förgyller lite bmed blandad intresse här på götet ,)
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Stefan E ons sep 09 2015, 14:24

Ja, det förhöjde utseendet på guran flera snäpp!

SNYGGT!  Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 1288785663

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Matt_Public ons sep 09 2015, 15:55

6136-10GTR det där, va? drunken

Förbannat bra fyndat, alltså. Ser ju gruvligt snyggt ut. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal ons sep 09 2015, 16:16

Japp.

Gretsch G6136T, haft den i många år...denna är just med tumminläggen på grepp brädan (viktig detalj)....dock så är de flesta utrustade (stock) med Bigsby tremolo....

allrid velat ha just denna Gretsch med Cadillac G tailpuece....nu har man den...tog ett tag lol....men den som söker han finner Wink.

så detta är i mina ögon hur den ska se ut med gamla specsen Wink...klart mkt snyggare än med bigsby tremolo...inge fel på.dem men..men...just a matter of taste Wink

När whithe Falcon kom 1954 så var det tänkt för mässor.mm...men den vart en hit o följande år så började.prduktionen.

i mina ögon.så är det onekligen gitarrernas Cadillac...allt lyx o svulstigt 50 tal....prz som med amerikanska bilar.....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Azgaron ons sep 09 2015, 18:17

Kul fynd! Aldrig fel med en Gretsch! Den blev ju riktigt fin efter allt donande!
Skulle själv vilja ha en men, har inte kommit därhän än.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal lör okt 31 2015, 18:49

Tja.....

Fortfarande mkt musik...har inte haft tid alls...knappt varit ledig över huvudtaget....långa dagar...först ordinarie jobb...sen extra iom musik.....tonvis m genrep...

Foto session idag...jag har redan tappat 7KG (på tre veckor...pga jobb)
Privat sova mm...hahahaha..Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 1z2m901

Ett ljudklipp för dem som gillar Ac/Dc......allt är 100% Live i lokalen....nästa vecka är det två spelingar...sen är det två kvar....sen helvette ska jag vara ledig o BYGGA i sniffa smält plast o lim o färg What a Face

Postat bara för o säga...Mal Is Alive...but buzy Wink


https://m.soundcloud.com/user-432287-321432717/spr-10
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal lör okt 31 2015, 18:50

Altså jag längst till vänster på fotot....What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av frznlogic lör okt 31 2015, 19:03

Skönt att höra att du lever! Saknar dina byggen och inspirationen de ger!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal lör okt 31 2015, 19:26

Tack..tackar det värmer massor....

Ska bli skitskön o vara ledig fyfan ....då jäääklar ska det byggas i mancave...längtar .....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Matt_Public lör okt 31 2015, 19:30

Aah, varm och skön slutrörs-dist. drunken

Tight som Satan dessutom, det lovar gott. Också: läskiga knän på Angus. Lite Rock 'n' Roll i sig, antar jag. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal lör okt 31 2015, 19:48

Matt_Public skrev:Aah, varm och skön slutrörs-dist. drunken

Tight som Satan dessutom, det lovar gott. Också: läskiga knän på Angus. Lite Rock 'n' Roll i sig, antar jag. Laughing


Japp...Du kan din sak, Japp...pressar mina Marshalls 2st JMP MKII, en plexi reissue en från -74..Angus han pessar sin 2203 JCM800....de ska belastas rejält för den tonen...sen är allt
Classic mickat och live, som jag ser det LIVE is the shit.....Då det är Live är Live....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Gigabyte sön nov 01 2015, 10:34

Låter kompakt och verkligen bra Mal ,,,, I love you

 mm om man skulle köpa in en planka och se hur många ackord som sitter kvar ,,,.
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal sön nov 01 2015, 13:31

Gigabyte skrev:Låter kompakt och verkligen bra Mal ,,,, I love you

 mm om man skulle köpa in en planka och se hur många ackord som sitter kvar ,,,.

Tackar...tackar...

Oxå klart du ska......Very Happy....finns mkt beggat på blocket Wink....samt riktigt bra småförsärkare som nuförtiden ofta har inbyggda ljudkort med för datorn....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal tis nov 10 2015, 21:38

Japp...


Im BAAAACK..... hehe....ill be back and im back...
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Giphy

har gjort slut tampen av gig...detta är från premiären i helgen m nya gänget...det har tagit mes tid.....



Delar på väg från Peter Willstein (Peterpools LSP) i USA till min Corsair idag Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 121011601 Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 121011601 Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 121011601 Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 121011601
Gratis med.. han har kanibaliserat sin obbygda Corsair......då han vill se den färdig..man blir ju fan tårögd....grym kompis på andra sidan Atlanten....

Hehe han ska få en present av mig i Jul o det är Big hehe..nåt han gillar Wink...satan vad det är grymt m hjälp från goa människor man lärt känna....
Han väntade tills jag vart klar med mina andra tidsåtagande hobbies....Nu E Jag Frii What a Face ett tag.....

Sen börjat snegla på nya objekt att bygga Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Azgaron ons nov 11 2015, 00:28

Kul video! Smile

Peterpools är en trevlig snubbe! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Matt_Public fre nov 13 2015, 18:24

Känns tryggt att ha en fullt fungerade Mal i reserv, nu när originalet är lite ostadigt.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal fre nov 13 2015, 23:47

Hahaha....Tack Mattias det värmer.....det värmer.

Ostadigt...jo det är så att han har ju tappat allt minne......det började tom redan på Black Ice (enligt rykten)..svårare minnas mm..så tragiskt på en hjälte som den mannen.....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Matt_Public lör nov 14 2015, 00:55

Mal skrev:[…] så tragiskt på en hjälte som den mannen.
Vete fasen om jag håller med, alltså.

Den karln har bokstavligen talat härskat ostört inom sitt verksamhetsfält. Han har färdats jorden runt flera gånger om och influerat tusentals människor. Sjukdomen är beklaglig, inget snack om den saken, men inget elände kan någonsin reducera Mal till något tragiskt. Det har han varit alldeles för hård för.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal lör nov 14 2015, 10:37

Matt_Public skrev:

Den karln har bokstavligen talat härskat ostört inom sitt verksamhetsfält............men inget elände kan någonsin reducera Mal till något tragiskt. Det har han varit alldeles för hård för.

+1 Word.....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal fre jan 15 2016, 20:52

Japp.....Gött att det finns et TJÖÖÖTA del på forumet man kan få utlopp för annat sunny

Man har ju sina intressen o kul o dela lite Wink..

En bild på min kommande gitarr.....beställde den i början på November.....tar ca 5-6 månader innan klar....det är hanbyggd efter Malcoms specs, men lite justeringar från min sida Wink

Exact denna...med liten detalj tilllägg...
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... 15n6pg4

skruv hålen efter micksargarna ska finnas där som på denna han byggt.....han har gjort 6st...dvs jag får nummer 7 sunny
Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... V6uu61

Den är altså en exact replica av Gretsch Jet Firejet -63, samt omlindade mickar med mera som är "fetare" på Malcoms...



Det är ett custom special bygge, en kille som har erfarenhet av dem gamla...han jobbar i Tyskland (tyskt hantverk som är grymmt och precist)

Viss hade jag kunnat jaga en original från -63 kostar ca 40.000Kr...och originalet är bedrövligt...därav inte förvånande at Malcom gjorde vanzinh med sin gitarr...så att de ser ut som dem på bilderna.....men hotta som satana....

eller beställt från Gretsch Custom shop som nu åter finns i USA (för några år sen fanns den inte)...men då är prislappen whoppin 100.000Kr LoL.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av TommyKillander fre jan 15 2016, 21:14

Fasen vad Coolt - Vilken skönhet!

Kul detalj med skruvhålen från "gamla" mikarna, sjysst att plugga hålen för mik-omkopplare och pottar som inte används Smile
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Matt_Public fre jan 15 2016, 21:38

Ohoho! drunken

Men du flashar nog i fel forum.

Gänget på Ljudbojen skulle skita knäck i snäva spiraler vid åsynen av en dylik drömgura.

Hot damn! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Mal fre jan 15 2016, 21:54

Tackat grabbar..

Äh...det är ju tjööta Mattias What a Face..Wink

Ljudbojen.....kollat där....är för stelt forum tyvärr för mig....

Götet är.mer drag o värme Wink samt mer ...garv Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Matt_Public fre jan 15 2016, 22:23

Mal skrev:Ljudbojen.....kollat där....är tyvärr ett för stelt forum  för mig.
Jo, det fanns ju en anledning till att man loggade ut för gott. pirat

Mal skrev:Götet är mer drag o värme. Wink Samt mer... ...garv Wink
Så sant som det är sagt. Även om begreppet splittad humbucker kanske inte säger flertalet så mycket. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch... Empty Sv: Gitarrprylar...Hard To Come By....äntligen ;) Gretsch...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet