J21-A3 Pilot Replicas
+6
cas
frznlogic
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Tobias
10 posters
Sida 1 av 1
J21-A3 Pilot Replicas
Några av byggena börjar bli klara, andra ligger i tork-väntan.. Vad gör man då? Startar ett nytt projekt såklart!
Plockade upp en J21 på Hobbybokhandeln förra veckan så varför inte? Twin-boomed pusher med schyssta bössor och från Saab - underbart!
Gjorde cockpit väldigt enkelt - men det är första gången jag använt omålade ets-bälten. Målade dem tan på arket. Blev helt ok. Siktet skall in, inte där ännu. Och jag hade inga bra tyngder så tod det som fanns.. En gammal nyckel, två sönderklippta små pins från Sveriska Läkarsällskapet, en skruv och häftmassa..
Plasten är fin. Kändes lite sådär först men jag var onödigt kritisk. Gillar annars Hasegawas och Tamiyas och denna kändes lite som Airfix - ie lite mjuk så man lätt sandar bort för mycket men jag vet inte om den "kritiken" gäller, den är fin.
Cockpit var kanske lite tight och några delar, såsom fotstöden, hade lite stora punkter mot gjutramen.. Men resten är fint - ser fram emot Pilot Replicas Tunnan väldigt mycket!
Lite oförsiktigt skapade jag några glipor när mittdelen sattes ihop men det ordnas lätt till. Spacklat lite med superlim och sandat men får ljustera lite till.
Bara limmat ihop vingar och de där två långa delarna vad de nu kan heta.. Passformen är fin, väldigt bra. Får möjligen spackla lite men då är det nog mer jag än modellen.
Självklart blir det den från Säve med noseart - humlan/biet med boxhandskar - en riktig lite sötnos!
Kör nog på Tamiya-färger med (redan börjat så..)
Plockade upp en J21 på Hobbybokhandeln förra veckan så varför inte? Twin-boomed pusher med schyssta bössor och från Saab - underbart!
Gjorde cockpit väldigt enkelt - men det är första gången jag använt omålade ets-bälten. Målade dem tan på arket. Blev helt ok. Siktet skall in, inte där ännu. Och jag hade inga bra tyngder så tod det som fanns.. En gammal nyckel, två sönderklippta små pins från Sveriska Läkarsällskapet, en skruv och häftmassa..
Plasten är fin. Kändes lite sådär först men jag var onödigt kritisk. Gillar annars Hasegawas och Tamiyas och denna kändes lite som Airfix - ie lite mjuk så man lätt sandar bort för mycket men jag vet inte om den "kritiken" gäller, den är fin.
Cockpit var kanske lite tight och några delar, såsom fotstöden, hade lite stora punkter mot gjutramen.. Men resten är fint - ser fram emot Pilot Replicas Tunnan väldigt mycket!
Lite oförsiktigt skapade jag några glipor när mittdelen sattes ihop men det ordnas lätt till. Spacklat lite med superlim och sandat men får ljustera lite till.
Bara limmat ihop vingar och de där två långa delarna vad de nu kan heta.. Passformen är fin, väldigt bra. Får möjligen spackla lite men då är det nog mer jag än modellen.
Självklart blir det den från Säve med noseart - humlan/biet med boxhandskar - en riktig lite sötnos!
Kör nog på Tamiya-färger med (redan börjat så..)
Tobias
Sv: J21-A3 Pilot Replicas
Svenskt och bra!
Kul modell, kuliga tyngder och kul att det flyter på så snyggt.
Kul modell, kuliga tyngder och kul att det flyter på så snyggt.
Matt_Public- Master of DNF
Oooh vad jag ser fram mot det här bygget nu när jag ser dig bygga det . Ser helt underbart ut med J-21'a. Ska bli kul att se vidare bygge!
frznlogic
Jaha, det är till att nästan tjuvstarta på bygget?
Du är ju nästan klar ju!
Stabilt jobbat hittills!
Du är ju nästan klar ju!
Stabilt jobbat hittills!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Bra start! Ser ju bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar.. Mycket trevlig modell måste jag säga.. Vart lite smått spackel, slipande och putsande på stöttora och mot fästet i vingen. Troligen återigen lite mitt egna fel..
Men den ramlar ihop mer och mer.. Känns härligt med lite tyngd i.
Inte omöjligt att det kan bli en till, cockpit blev ju som sagt väldigt enkel sa kanske en till med lite jobb lagt där?
Men den ramlar ihop mer och mer.. Känns härligt med lite tyngd i.
Inte omöjligt att det kan bli en till, cockpit blev ju som sagt väldigt enkel sa kanske en till med lite jobb lagt där?
Tobias
Ser bra ut!
Nä, det kan säkert bli bra att göra en till och lägga mer krut på kontoret!
Håkan
Nä, det kan säkert bli bra att göra en till och lägga mer krut på kontoret!
Håkan
Jepp!
Tack! Känns lite som en underlig bastard-avklomma när en P-38a och P-47 Razorback "laggt ägg" ihop (flygplan lägger väl ägg??).. Den där huven ser fin ut men något klurig att maska.
Fick använda mina ets-grejor lite, de är inte direkt slitna. Men kom väl till pass. Får kanske snart skaffa ett ets-bändar-block (?) men tången är bra.
Tycker att plastdelarna för saxlänkarna var fina men etsen såg finare ut. "-Nice legs!" Mycket bra för plast tycker jag!
Fick fylla lite på undersidan. Kanske putsa mer men det är bättre nu, var en glipa innan.
Tack! Känns lite som en underlig bastard-avklomma när en P-38a och P-47 Razorback "laggt ägg" ihop (flygplan lägger väl ägg??).. Den där huven ser fin ut men något klurig att maska.
Fick använda mina ets-grejor lite, de är inte direkt slitna. Men kom väl till pass. Får kanske snart skaffa ett ets-bändar-block (?) men tången är bra.
Tycker att plastdelarna för saxlänkarna var fina men etsen såg finare ut. "-Nice legs!" Mycket bra för plast tycker jag!
Fick fylla lite på undersidan. Kanske putsa mer men det är bättre nu, var en glipa innan.
Tobias
Jisses, vilka krispiga knän!
Det här bygget går ju som på räls. Superkul när något svenskt går att dra ihop direkt ur lådan. Uppfriskande, liksom!
Det här bygget går ju som på räls. Superkul när något svenskt går att dra ihop direkt ur lådan. Uppfriskande, liksom!
Matt_Public- Master of DNF
Håller helt med! Känner inte direkt behov av något AM någonstans ven om det säkert kan pimpa upp det om man vill.
Det hade dock vart gött med en mössa för huven.. Men jag är väl bortskämd..
Det hade dock vart gött med en mössa för huven.. Men jag är väl bortskämd..
Tobias
Snyggt jobbat med ställen!
Håkan
Håkan
Detta ser ju mycket lovande ut.
Snyggt slöjdat Tobias.
Får nog ta och skicka ett SMS till och tala om vad jag behöver.
/Bosse
Snyggt slöjdat Tobias.
Får nog ta och skicka ett SMS till och tala om vad jag behöver.
/Bosse
Marlin
Snygga ställ, och visst är det något med dubbla bommar på ett flygtyg
Gigabyte
Tackar!
Jo den är fin.. Men jag har kommit till huven nu och tror jag skall ta en paus tills jag har masker . kan inte tejpa det snyggt.. Aldrig lyckats bra med liquid mask - blir kladdigt med färg så... Får ta en paus..
Jo den är fin.. Men jag har kommit till huven nu och tror jag skall ta en paus tills jag har masker . kan inte tejpa det snyggt.. Aldrig lyckats bra med liquid mask - blir kladdigt med färg så... Får ta en paus..
Tobias
Saxlänkarna prydde verkligen sin plats!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tobias
Snyggt och snabbt jobbat Tobias!
Modellen ser ju jäkligt fin ut, dags att beställa hem ett exemplar!
Modellen ser ju jäkligt fin ut, dags att beställa hem ett exemplar!
Björn Eriksson
Tack.
Ser ut som en glipa framför huven men det är spackel/CA..
Den är trevlig! Tycker absolut du skall bygga en. Ser fram emot deras J-29....
Ser ut som en glipa framför huven men det är spackel/CA..
Den är trevlig! Tycker absolut du skall bygga en. Ser fram emot deras J-29....
Tobias
Så långt ser det ju ut att ha gått bra! Antar dock att masker är att föredra!
Håkan
Håkan
Tack. Kan säga att det tog ganska lång tid.......... Jag hann sitta och se en bra bit av en film i bakgrunden/monitorn framför mig..
Tobias
Liknande ämnen
» KÖPES: Pilot Replicas 72P005 Gripen Pilot
» Pilot Replicas J21
» Pilot replicas 1/48 J 29 Tunnan F
» J21 & J29 dubbelt i svenska färger - Pilot Replicas 1/48
» SAAB 105 / Sk.60, F5-72, Pilot Replicas 1/48
» Pilot Replicas J21
» Pilot replicas 1/48 J 29 Tunnan F
» J21 & J29 dubbelt i svenska färger - Pilot Replicas 1/48
» SAAB 105 / Sk.60, F5-72, Pilot Replicas 1/48
Sida 1 av 1