IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ECM poddar

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

ECM poddar Empty ECM poddar

Inlägg av Lennart tis apr 29 2008, 09:40

Jag undrar,skall Ecm poddarna som sitter längst ut på bakroppen av F-15 I Raam
vara lika på båda sidor?? MVH Lennart A

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S tis apr 29 2008, 10:40

Nej om det är själva "plupparna" som sticker ut....där är den högra ganska smal och den vänstra ser ut som en dosa med grövre diameter.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart tis apr 29 2008, 11:32

Tack så mycket för svaret. Jag har bra bild på höger. Får väl försöka hitta en bild på den andra. MVH Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S fre maj 02 2008, 21:04

Här e OK bilder på baken på den lille....

http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/f-15i/F-15I.html
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart sön maj 04 2008, 18:52

Stort tack för det, nu löser det sig/MVH Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S ons maj 07 2008, 20:51

Vilken skala håller du på å bygger i? ska du slänga upp bilder??? Shocked

Jag slängde ihop en F-15 I i 1/48 förra året....blev min dyraste model hitills Sad Utgick från en Hasegawa men jag borde ha skaffat en revell...så det slutade med att jag fick köpa en Italeri åsså bara för att få med rätt balkar...allt detta förutom alla detaljset å dekalset (Isracast e inte billiga).

Och i slutändan så dabbade jag mig med dekalerna efter allt slit........hu affraid
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart tor maj 08 2008, 09:59

Hej du!
Det är Academys i 1/48. En hel del att fixa men ändå ganska bra modell.
Kan tyvärr inte ladda upp bilder/ MVH Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart tor maj 08 2008, 10:31

Är inte Revells samma som Hasegawas??
Vad hände med dekalerna förresten/ Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S tor maj 08 2008, 16:12

tydligen inte...kanske baserad på den men de hade gjort lite ändingar så den är en produktions maskin medan Gawas var prototypen...utan de långa balkarna under kroppen.

man kan säga att Gawas är en F-15 B med extra srues till medan revells ÄR en F-15 E
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S tor maj 08 2008, 16:26

Jo just ja, mina dekaler. Twisted Evil Antalgigen hade inte blanklacken härdat ordentligt innan jag satte på dekalerna och använde microsol, så de blev mycket försilvrade. Skadan gjordes värre av Isradecals "grouped stencils", d.v.s. att det satt massa stenciler på en stor blaffa film som skulle appliceras på fordonet ifråga......resultat: jättelika blaffor med försilvrade dekaler Sad

Bilden är tagen i en snäll vinkel som göra att försilvringen syns mindre...men du ser dem om du tittar!
ECM poddar F-15I2
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart tor maj 08 2008, 17:17

Den är ruskigt läcker din F-15.har du dragit panellinjerna med blyerts eller? Ser otroligt realistisk ut.
Kanonsnygg modell. Har du byggt om hela cockpiten också?
Academys har ju mycket som inte är riktigt till den Israeliska,och jag funderar nästan på att bygga
en Usaf i alla fall.Bl.a så blir instrumentbrädorna felaktiga.
Får nog skaffa en Revell kärra också, och göra den Isaf istället. Kul att få se ditt fina bygge.
F-15 allmänhet ,och just i Isaf färger är bland det snyggaste jag vet i flygväg.
MVH Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S tor maj 08 2008, 20:38

mmmm....öken kammo! Man kan bara älska det!!

Det ä'r en Aires F-15 E cockpit i den...så den kan säkert skilja sig från orginalet. Vidare så använde jag Isracast konverteringsset för allt det yttre, förutom , hette det CFT pylon?, de kroppsnära tankarna och FLIR kapseln och mål peken som kom från Italeri modellen ( otroligt nog var dessa grejer mycket bättre på den)
Åsså som jag tidigare nämnde Isradecal dekalerna.....

Det var sista modellen som jag fyllde i panellinjerna med blyerts och washade med acrylpenna....nu har jag helt gått över till olje washer.

Jag blev väldigt nöjde med modellen ända tills dekalerna kom på....hade en period när vad jag än gjorde så dabbade jag mig när det kom till dekaler. Heheh...tur att man fick mycket sympati från förenings medlemmarna Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart fre maj 09 2008, 16:54

Jo öken camot är speciellt. Jag beställde Aires F-15 stolar idag,tror du att de går ner i Academys
balja? Jag har ju tänkt göra F-16 och en supercobra också i Isaf färger,så jag köper nog en revell F-15 e och gör om den till Isaf . Gör en kärra från Lakenheath med ett par B-61 nukes under buken./MVH Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S fre maj 09 2008, 21:59

Dom går nog ner.....svårt att tänka mig att måtten skiljer så otroligt Very Happy

Spännande med atomisar....vet nog inte hur moderna kärnvapen ser ut ens.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Lennart lör maj 10 2008, 08:27

Låter bra! Jag har två ruskigt bra böcker ,Air Power Journal, AP directory. En som täcker hela amerikanska flygvapnet. Massor med bilder och tekniska data på allt.
Även på K-vapen.
Har en likadan för marinkåren och us navy:s flyg. Vet inte om de går att få tag på dessa böcker fortfarande,men det är helt otroligt bra som referensmaterial.
Innehåller Aircraft,helicopters,specification,units,weapons,bases, insignia, orders of battle.
Aerospace puplication ,av David Donald. Av alla flygböcker jag har så är nog dessa de som jag använder mest. Kan rekommendera dessa om du kan hitta dem?
Återkommer till bygget senare.Kanske kan skicka dig bilder via mail.
MVH Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Janne.S ons maj 14 2008, 22:10

hehe, tror mina flygböcker kan räknas på hälften av en ahandens fingrar! Har ju internet! Å som flitig forums besökare så hittar jag alltid någon stackare som jag kan lura av lite bilder och information av!

På något sätt så är själva researchen halva nöjet med ett seriöst bygge....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ECM poddar Empty Sv: ECM poddar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet