Su-47 Firkin
+8
joopet
cas
Caverö
TommyKillander
PAX
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
12 posters
Sida 1 av 1
Su-47 Firkin
Då var den enskilt minst byggvänliga modell jag sett på år och dag äntligen klar! Den spackelavvisande och gryniga lakrits-plasten har till sist fått den bisarra färgblandning som den evige CAS önskat sig, och allt är återigen frid och fröjd i hobbyrummet. För tillfället.
Några bilder har tagits i syfte att föreviga ögonblicket:
Tack till alla som har följt byggtråden och som bidragit med era kunskapar samt hejarop (när ni till äventyrs inte skrattat åt mig). Det hade blivit duktigt annorlunda utan er, om ens alls.
Några bilder har tagits i syfte att föreviga ögonblicket:
Tack till alla som har följt byggtråden och som bidragit med era kunskapar samt hejarop (när ni till äventyrs inte skrattat åt mig). Det hade blivit duktigt annorlunda utan er, om ens alls.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Su-47 Firkin
Från ett troll till byggsats till en fullfjädrad skönhet ,,rackarns läckert digital-cammo ,,sköna värme toningar motor mm
Gigabyte
Cammot ser inte riktigt klokt ut, men en riktig skönhet är det lika fullt!
Jag bara ÄLSKAR det!
Stefan
Jag bara ÄLSKAR det!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Suveränt resultat och kamouflaget är ju helt galet häftigt.
Snyggt stativ. Finns det liknande till 1:48 - var i så fall?
Snyggt stativ. Finns det liknande till 1:48 - var i så fall?
PAX
Min herre smickrar mig!Gigabyte skrev:Från ett troll till byggsats till en fullfjädrad skönhet.
Det är mestadels Chrilles fel/förtjänst.Stefan E skrev:Cammot ser inte riktigt klokt ut, men en riktig skönhet är det lika fullt!
Visst gör det! Både ICM och Airfix har dem till försäljning, det finns säkert fler fabrikat.Glazerghost skrev:Snyggt stativ. Finns det liknande till 1:48 - var i så fall?
Edit: såvida du inte strikt menade vilken butik som saluför dem. I så fall kan du alltid testa dinominhobby. Jag har för mig att Sani kränger dem, men jag föredrar att ta materielfrågorna i själva byggtråden.
Jag tycker den är fantastisk!
Helt unikt cammo som med slitage och vädring ser 100% trovärdigt ut. Beväpning och motorer ser fantastiska ut.
När man ser slutresultatet är det svårt att koppla det samman med byggtrådens spackelorgier ...men det är det som modellbygge på toppnivå handlar om - endast dom bästa klarar av att sminka en gris och få den att vinna en skönhetstävling.
Tommy
TommyKillander
Ser ju inte ut att vara från denna världen men det är ju just det som är så apcoolt
Skitfrän
Skitfrän
Caverö
Jag är bara så golvad av detta totalt makalösa bygge!
Inte nog med att nu har den dåliga smaken att faktiskt genomföra ett San fransisco-kammo på min inrådan/otåliga pockande, du gör det så galant så hakan faller till marken med en ljuvlig smäll!
Aldrig hade jag kunnat ana att det skulle bli såhär läckert, och sen toppar du det hela med hajmun och Wild Weasel beväpning på det.
Helt underbart!
Hur i hela friden kan jag gottgöra dig för detta?
Inte nog med att nu har den dåliga smaken att faktiskt genomföra ett San fransisco-kammo på min inrådan/otåliga pockande, du gör det så galant så hakan faller till marken med en ljuvlig smäll!
Aldrig hade jag kunnat ana att det skulle bli såhär läckert, och sen toppar du det hela med hajmun och Wild Weasel beväpning på det.
Helt underbart!
Hur i hela friden kan jag gottgöra dig för detta?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar! Att allt jobb inte märks efteråt är modellbyggets absolut bästa sida.TommyKillander skrev:[....] svårt att koppla det samman med byggtrådens spackelorgier.
Jo, lite udda blev den ju.Caverö skrev:Ser ju inte ut att vara från denna världen, men det är ju just det som är så apcoolt.
Ja, du ställde helt klart till det för mig.cas skrev:Inte nog med att du har den dåliga smaken att faktiskt genomföra ett San Fransisco-kammo på min inrådan/otåliga pockande, du gör det så galant att hakan faller till marken med en ljuvlig smäll!
Men kamouflaget var en intressant utmaning, och jag kan ärligt talat inte tänka mig en lämpligare modell att applicera det på. Något slags bisarr synergi, även sett till den rena ansträngningen.
Tror nog att vi ska akta oss för sådana måttstockar.cas skrev:Hur i hela friden kan jag gottgöra dig för detta?
Det blir liksom så svårt för mig att administrera balansen.
Med detta sagt så finns det ju en hel värld av Luft '46 som jag kunde jaga in dig i, men det är nog bättre att bara låta Britfix vara Britfix. Särskilt som det vankas Tiffie i kubik...
Grymt kul bygge, med ett mycket bra slutresultat! Gott jobbat Matt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ett av de häftigaste planen jag har sett…! Vilket camo, och vilket renoveringsarbete.
Stråhatt
En något särpräglad strumpa, ja. Kul att den går hem ändå.joopet skrev:Lite märkligt camouflage, men grymt fin […]
Tack Håkan! Såhär i efterhand kan jag bara hålla med.Azgaron skrev:Grymt kul bygge […]
Tufft! Stråhatt är tillbaka. Fira med djävulsfrukt!Stråhatt skrev:Ett av de häftigaste planen jag har sett!
Också: tackar! Det glädjer mig att så många uppskattar myskofikationen.
Japp, modell-lusten föll på igen! Försöker färdigställa Marder-dioramat jag började på förra hösten, har återupplivat tråden om du är intresserad
Stråhatt
Som jag tidigare sagt, cammot ser inte klokt ut, men den är supersnygg och jag gillar den skarpt!
...och med tanke på byggsatsens kvalitet så har du gjort ett strålande jobb!
Stefan
...och med tanke på byggsatsens kvalitet så har du gjort ett strålande jobb!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Grövskt.....den är klar ......plastböket har gett sig vika för en envis byggare Matt.....och resultatet talar för sig självt.....
Jäkligt snyggt och mkt snyggt camo...bra val av färger där..
Samt att presentationen på att den är på ett ställ är ett plus .
Höga betyg från mig på denna....
Jäkligt snyggt och mkt snyggt camo...bra val av färger där..
Samt att presentationen på att den är på ett ställ är ett plus .
Höga betyg från mig på denna....
Mal
Tackar! Jo, modellen var i det närmaste Romson-usel på sina ställen. Men formen verkar stämma hyfsat överlag. Bara en sån sak.Stefan E skrev:[…] med tanke på byggsatsens kvalitet så har du gjort ett strålande jobb!
Lovord från Caesar? Sweet!Mal skrev:Höga betyg från mig på denna.
Plastbök var bara förnamnet, men nu är bygget i hamn.
Just återvänt från sommardvalan och wow, den rackaren är färdig! Det resultatet ur nåt Romson-uselt (vilken ytterlighet, älskar uttrycket), svartkonst på hög nivå!
Ska läsa igenom byggtråden för att se hur det gick till
Ska läsa igenom byggtråden för att se hur det gick till
Erik
Ja, det är knappt så jag tror det själv.Erik skrev:Just återvänt från sommardvalan, och wow, den rackaren är färdig!
Säkerställ att du har popcorn och Pepsi till hands, för tråden är en enda lång rysare.Erik skrev:Ska läsa igenom byggtråden för att se hur det gick till.
Skämt åsido så blir jag allt nöjdare åt eländet. Dels har jag väl fått perspektiv på upplevelsen, men framför allt är det nog all positiv feedback från er läsare som skänker strålglans åt erfarenheten. Ni behärskar verkligen konsten att driva folk framåt.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet