Tornado IDS
+7
JOooCKE
Gigabyte
Caverö
Stefan E
Janne.S
merlin1953packard
Azgaron
11 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Tornado IDS
Hehe, jag misstänker att jag höjde förväntningarna med rubriken, men ni får hålla tillgodo med en något mindre version!
Jag fick faktiskt den här i en något tidig födelsdagspresent av våra barn! Det passade bättre att fira idag, istället för imorgon när det är arbetsdag å allt!
Återkommer med bilder på innhåll senare!
Håkan
Jag fick faktiskt den här i en något tidig födelsdagspresent av våra barn! Det passade bättre att fira idag, istället för imorgon när det är arbetsdag å allt!
Återkommer med bilder på innhåll senare!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Tornado IDS
Kul med 144-skala, Håkan! Tornado-epedemin fortsätter! Tar liten plats i vitrinskåpet eller vad du nu brukar ställa de små skönheterna! Ser att det är ett typiskt presentset. Köpte in ett gäng sådana för nåt år sedan för eleverna i liten undervisningsgrupp på skolan där jag arbetar, som tröttnat på skolans teoretiska studier. Succé! De kunde vara sysselsatta en hel dag utan att "klättra på väggarna". På köpet lärde de sig att läsa en instruktion på rätt sätt och att träna sitt logiska tänkande. Ursäkta denna lilla utvikning, men det blev ett litet igenkännande när jag ser denna lilla pytte-Tornado! Skall bli kul att få se den byggd i forumet så småningom. Fast då gäller det kanske att ha en kamera med hygglig närgräns, så vi andra får lite detaljstudier! Jag antar att det inte blir några Neomega-sitsar (hehe)? En liten detalj bara! De färger som följer med, dvs de små plastburkarna, är inte nåt vidare att måla med. Anledningen till det, är att jag för några år sedan köpte en av Airfix special editions över "Swedish Airforce", där det var en uppsjö med av dessa färger. Det visade sig att dessa färger inte gick att späda med White spirit som de vanliga Humbrolfärgerna. Du återkommer väl med uppdateringar, antar jag. Lycka till och "less is more"!
merlin1953packard
Tack Merlin!
Det verkar ju vara en rätt trevlig modell, och uppdatering kommer förhoppningsvis snart!
Mig veterligen är Airfix små färgburkar akrylfärger så det är kanske inte så konstigt att de inte funkar så bra med white spirit!
Jag är inte säker men jag misstänker att dessa kan vara det också! Dock behövs det en hel drös till med färger och jag vill undvika att blanda!
Håkan
Det verkar ju vara en rätt trevlig modell, och uppdatering kommer förhoppningsvis snart!
Mig veterligen är Airfix små färgburkar akrylfärger så det är kanske inte så konstigt att de inte funkar så bra med white spirit!
Jag är inte säker men jag misstänker att dessa kan vara det också! Dock behövs det en hel drös till med färger och jag vill undvika att blanda!
Håkan
Jepp, precis som på låddan! Blir nog kul att få dit!
Håkan
Håkan
Tog ju en bild på innehållet också!
Dekalerna kan ju bli lite pyssel antar jag!
Håkan
Dekalerna kan ju bli lite pyssel antar jag!
Håkan
Hejsan Håkan!
Revells lilla Tornado i 1/144 är faktiskt en av de bästa modellerna av detta flygplan som finns!
Formarna kom för bara något år sedan så den är helfärsk!
Modellen är faktiskt bättre detaljerad än många i 1/72 eller 1/48, och framför allt så är passformen perfekt!
En Tamiya i lilla skalan helt enkelt!
Vill man bygga många olika varianter så är 1/144 rätt skala då planen tar så liten plats på hyllan!
Inte konstigt att det skar sig med "white spirit"!
De här satserna är ju avsedda för yngre byggare så det är naturligtvis akrylfärger som följer med!
I de större kitsen så finns det riktiga burkar typ Humbrol som är enamels.
Ser fram mot det här bygget!
Stefan
Revells lilla Tornado i 1/144 är faktiskt en av de bästa modellerna av detta flygplan som finns!
Formarna kom för bara något år sedan så den är helfärsk!
Modellen är faktiskt bättre detaljerad än många i 1/72 eller 1/48, och framför allt så är passformen perfekt!
En Tamiya i lilla skalan helt enkelt!
Vill man bygga många olika varianter så är 1/144 rätt skala då planen tar så liten plats på hyllan!
Inte konstigt att det skar sig med "white spirit"!
De här satserna är ju avsedda för yngre byggare så det är naturligtvis akrylfärger som följer med!
I de större kitsen så finns det riktiga burkar typ Humbrol som är enamels.
Ser fram mot det här bygget!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kan tänka mig det! Den ser väldigt fin ut och har fina försänkta panellinjer! Öht verkar revells nyare modeller väldigt fina!
Ska man jämföra den här med Academy/Minicrafts 144or är det som natt och dag!
Rätt lång lista med färger till en så liten modell! Ska göra min sedvanliga översättningslista och kolla vilka färger jag har resp. behöver!
Håkan
Ska man jämföra den här med Academy/Minicrafts 144or är det som natt och dag!
Rätt lång lista med färger till en så liten modell! Ska göra min sedvanliga översättningslista och kolla vilka färger jag har resp. behöver!
Håkan
Låter bra det här, det skall bli kul att se med dom dekalerna på. Synd att man är så intränad på sina egna skalor 1/48 1/72 att man inte kan (1/35 oxå) tänka sig ngt annat.
Caverö
Blir ju så mycket modeller då ju
ska bli kul att se hur det artar sig, Håkan!
ska bli kul att se hur det artar sig, Håkan!
Janne.S- Moderator
Jo, man får ju plats med många 144or i hyllorna!
Jag ska försöka komma lite längre på Floggern innan jag drar igång på allvar med detta bygget!
Håkan
Jag ska försöka komma lite längre på Floggern innan jag drar igång på allvar med detta bygget!
Håkan
Två sidor utan att ha byggt nått är ju inte illa!
Nåja, nu så har jag gjort lite iaf!
I väntan på lite info (Tack Janne), så har jag monterat ihop vingar och bakkropp!
Kuggmekanismen funkar fint och rodrena kan röra sig!
Håkan
Nåja, nu så har jag gjort lite iaf!
I väntan på lite info (Tack Janne), så har jag monterat ihop vingar och bakkropp!
Kuggmekanismen funkar fint och rodrena kan röra sig!
Håkan
Tjusigt Håkan !
Det måste vara ganska pilligt att måla cockpit i den här skalan
Jocke
Det måste vara ganska pilligt att måla cockpit i den här skalan
Jocke
JOooCKE
Tack Jocke å Janne!
Jo, lite pilligt blir det nog, men sju dekaler täcker upp alla paneler och instrument!
Jo, ett sånt mikroskop hade nog varit bra att ha! Sen får man väl ha sån där utrustning som man stoppar händerna i och som stryr miniatyrhänder!
Ska se ifall jag lyckas få dit tape så det ser vettigt ut på sätena! 0,7mm kändes nästan lite brett! Nåja, får se hur det blir!
Håkan
Jo, lite pilligt blir det nog, men sju dekaler täcker upp alla paneler och instrument!
Jo, ett sånt mikroskop hade nog varit bra att ha! Sen får man väl ha sån där utrustning som man stoppar händerna i och som stryr miniatyrhänder!
Ska se ifall jag lyckas få dit tape så det ser vettigt ut på sätena! 0,7mm kändes nästan lite brett! Nåja, får se hur det blir!
Håkan
Se där ja, det var en gullig liten rackare
Blir roligt att se hur du får till denna!
// Johan
Blir roligt att se hur du får till denna!
// Johan
johan r
Tack Johan!
Hade tydligen Hu166 i färgsamlingen! Så det var ju bara att ladda sprutan och köra!
Ser nästan vitt ut, lite wash ska ju på och sen ska det dit dekaler så det blir nog bra!
Håkan
Hade tydligen Hu166 i färgsamlingen! Så det var ju bara att ladda sprutan och köra!
Ser nästan vitt ut, lite wash ska ju på och sen ska det dit dekaler så det blir nog bra!
Håkan
Ser bra ut så här långt Håkan! Känns lite pilligt med dekalerna! Men det reder du nog ut!
Terje
Terje
bjork_larsson
Ser bra ut Håkan
Du får ta med den här till modell gbg och ställa den i mellan min och Jannes Tornado
Jocke
Du får ta med den här till modell gbg och ställa den i mellan min och Jannes Tornado
Jocke
JOooCKE
Skulle vara jättekul å se de tre på ett och samma bord, och se skalskillnaden. Lär bli rätt gullig din maskin, om 1:72 är litet...
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Terje, Giga, Jocke och Markus!
Jo, det hade varit kul att ha den ståendes brevid era maskiner på Modell Gbg! Ska väl vara klar tills dess!
Hade varit kul ifall det hade varit samma märkning!
Snart dekaldags för cockpiten!
Håkan
Jo, det hade varit kul att ha den ståendes brevid era maskiner på Modell Gbg! Ska väl vara klar tills dess!
Håkan
Azgaron skrev:Tack Terje, Giga, Jocke och Markus!
Håkan
Det är ju iallafall en panther på bara att han har flyttat lite på sig
JOooCKE
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Tornado ECR, Italieri 1/48
» HobbyBoss Tornado IDS 1/48
» Tornado GR.1, Revell 1/72
» Tornado IDS, Revell 1/48
» Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48
» HobbyBoss Tornado IDS 1/48