Storlek på siffror!
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Storlek på siffror!
Hej på er!
Är det någon som har koll på vilken storlek man hade på siffrorna (taktiska nummer) till J 28 Vampire?
Det gäller de silvermålade 28:orna som flög på F5 Ljungbyhed (det är nos och fena som avses).
Jag är lite osäker på om det är 600 mm eller 800 mm på nos, och 400 mm på fena.
Är det någon som har ett dekalark i 1/72 eller 1/48, och kan räkna ut storleken?
Jag skulle bli mycket tacksam för hjälpen.
/Henrik
Är det någon som har koll på vilken storlek man hade på siffrorna (taktiska nummer) till J 28 Vampire?
Det gäller de silvermålade 28:orna som flög på F5 Ljungbyhed (det är nos och fena som avses).
Jag är lite osäker på om det är 600 mm eller 800 mm på nos, och 400 mm på fena.
Är det någon som har ett dekalark i 1/72 eller 1/48, och kan räkna ut storleken?
Jag skulle bli mycket tacksam för hjälpen.
/Henrik
Henrik Bergman
Sv: Storlek på siffror!
Hejsan!
Skicka ett PM till Robert Bergwall, han borde veta, han har ju gjort ett par dekalark till J-28an!
Stefan
Skicka ett PM till Robert Bergwall, han borde veta, han har ju gjort ett par dekalark till J-28an!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar.
Jag fick ett svar av honom.
De flesta frågetecken har rätats
/Henrik
/Henrik
Henrik Bergman
Spännande. ..dela med dig för all delHenrik Bergman skrev:Tackar.
/Henrik
Janne.S- Moderator
Det gäller en märkning av en DH Vampire (skala 1:1).
Det hade blivit lite tokigt när det gäller typsnitt, och storlek på siffrorna.
Dessutom hade man även (för säkerhets skull) målat en taktisk bokstav på fenan... svart... med vit utlinjering.
Nu har jag bidragit med lite märkningsritningar, då man tänker göra om målningen.
Jag var lite osäker på siffrornas storlek på Vampire, det var därför jag frågade.
Tack, ni som engagerat er.
/Henrik
Det hade blivit lite tokigt när det gäller typsnitt, och storlek på siffrorna.
Dessutom hade man även (för säkerhets skull) målat en taktisk bokstav på fenan... svart... med vit utlinjering.
Nu har jag bidragit med lite märkningsritningar, då man tänker göra om målningen.
Jag var lite osäker på siffrornas storlek på Vampire, det var därför jag frågade.
Tack, ni som engagerat er.
/Henrik
Henrik Bergman
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|