Nådens år 2015
+5
Henrik Bergman
frznlogic
Marlin
Stefan E
TommyKillander
9 posters
Sida 1 av 1
Nådens år 2015
Hejsan!
Då har jag tagit mig igenom mitt första år som modellbyggare med livet i behåll
Mitt återfall till hobbyn började i Oktober 2014, när en av mina söner ville att jag skulle bygga en Revell 1/72 J29 Tunnan som jag fått i present gud-vet-när och den hade legat och samlat damm i en låda.
Min stash har vuxit under året och ligger nu på c:a 30 byggsatser (kanske en blygsam siffra - men om jag fortsätter att köpa 30 kit om året lär jag snart få flytta)...
Dock har inte allt hamnat kvar i stashen utan några objekt har letat sig till bokhyllan.
Airfix 1/76, Cromwell IV
Airfix 1/72 - English Electric Lightning F.6 - No. 74 Sqdn RAF Tengah Singapore 1970
Hasegawa Eggplane - Hughes 500 "The Egg Hunt"
Revell 1/72 - SAAB JAS39C Gripen
Tarangus 1/72 - SAAB J29 Tunnan
Trumpeter 1/35 - Strv 103C, "S-Tank"
Tamiya 1/72 Mitsubishi A6M2b Zero fighter ("Zeke")
Men det viktigaste är att jag har landat i två fantastiska byggforum, nämligen ISM och framför allt IPMS Göteborg där jag fått kontakt med Er
Så tack för ett bra år - 2016 blir episkt!
Tommy
Då har jag tagit mig igenom mitt första år som modellbyggare med livet i behåll
Mitt återfall till hobbyn började i Oktober 2014, när en av mina söner ville att jag skulle bygga en Revell 1/72 J29 Tunnan som jag fått i present gud-vet-när och den hade legat och samlat damm i en låda.
Min stash har vuxit under året och ligger nu på c:a 30 byggsatser (kanske en blygsam siffra - men om jag fortsätter att köpa 30 kit om året lär jag snart få flytta)...
Dock har inte allt hamnat kvar i stashen utan några objekt har letat sig till bokhyllan.
Airfix 1/76, Cromwell IV
Airfix 1/72 - English Electric Lightning F.6 - No. 74 Sqdn RAF Tengah Singapore 1970
Hasegawa Eggplane - Hughes 500 "The Egg Hunt"
Revell 1/72 - SAAB JAS39C Gripen
Tarangus 1/72 - SAAB J29 Tunnan
Trumpeter 1/35 - Strv 103C, "S-Tank"
Tamiya 1/72 Mitsubishi A6M2b Zero fighter ("Zeke")
Men det viktigaste är att jag har landat i två fantastiska byggforum, nämligen ISM och framför allt IPMS Göteborg där jag fått kontakt med Er
Så tack för ett bra år - 2016 blir episkt!
Tommy
TommyKillander
Sv: Nådens år 2015
Snygga byggen allihopa!
"Äggvispen" är kul, men favoriten är Lightningen, jag är svag för Brittiska jetkärror!
Ser fram emot dina kommande byggen, skulle vilja se dig bygga något 1/48 eller 1/32!
Bra jobbat!
Stefan
"Äggvispen" är kul, men favoriten är Lightningen, jag är svag för Brittiska jetkärror!
Ser fram emot dina kommande byggen, skulle vilja se dig bygga något 1/48 eller 1/32!
Bra jobbat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Oj oj, många fina byggen där! Jag gillar verkligen tunnan du byggt där, den är riktigt fin
frznlogic
Stefan E skrev:Snygga byggen allihopa!
Bra jobbat!
Stefan
Tack Stefan!
Lightningen är sådär engelskt fulsnygg, så man bara måste älska den...
Jag vågar nog nästan lova att 2016 blir ett 1/48 år...
Tommy
TommyKillander
frznlogic skrev:Oj oj, många fina byggen där! Jag gillar verkligen tunnan du byggt där, den är riktigt fin
Tack Logic, det är nog min mest lyckade målningsblunder hittills... Dock lärde jag mig en hel del om metall-kulörer på kuppen och kommer att göra ett nytt försök med J29F när jag lyckats lägga vantarna på ett exemplar - denna gången utan att experimentera vilt
Tommy
TommyKillander
Mycket snygga modeller.
Det här har du gjort bra, mycket bra.
Ser fram emot 2016 års resultat
/Henrik
Det här har du gjort bra, mycket bra.
Ser fram emot 2016 års resultat
/Henrik
Henrik Bergman
Så. Mycket. Smaskens.
Fanns det någon rättvisa i världen så skulle S-vagnen vinna, men nu är jag flygfrälst och därmed går titeln till Lightningen. Such is life!
Fanns det någon rättvisa i världen så skulle S-vagnen vinna, men nu är jag flygfrälst och därmed går titeln till Lightningen. Such is life!
Matt_Public- Master of DNF
Mums....vacker produktion!
Zeron är min absoluta favvo...äckligt snygg blev den!
Zeron är min absoluta favvo...äckligt snygg blev den!
Janne.S- Moderator
Den där tunnan alltså...
Så snygg, i ett helt hav av snyggheter!
Tror nog att vi nästan kan utnämna Tommy till årets nykomling 2015?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Den där tunnan alltså...
+1 på den.
/Bosse
Marlin
*domarvissla* Varning för elitism!cas skrev:Tror nog att vi nästan kan utnämna Tommy till årets nykomling 2015?
Göra åtskillnad på ny och gammal är inte rent spel, alltså. Men du har helt klart rätt i att han prydnad för verksamheten.
Matt_Public- Master of DNF
Ja, det är väl kanske lite orättvist mot de andra nykomlingarna.
Hursomhelst, byggena därovan är utsökta, och nu skall vi bara får med oss Tommy till Kollot!
Hursomhelst, byggena därovan är utsökta, och nu skall vi bara får med oss Tommy till Kollot!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för de fina orden, det är nästan så man blir förlägen
Jag hade nog tänkt att boka in både plastkollo och AIM detta året i god tid och inte dubbelboka det med familjeaktiviteter.
Så ni får åtminstone två chanser att ångra uttalandet "prydnad för verksamheten"
Tommy
Jag hade nog tänkt att boka in både plastkollo och AIM detta året i god tid och inte dubbelboka det med familjeaktiviteter.
Så ni får åtminstone två chanser att ångra uttalandet "prydnad för verksamheten"
Tommy
TommyKillander
Mkt fina byggen det där och med hög standard.
Höga betyg från mig på ditt byggår 2015.....
Mal
Mal skrev:Mkt fina byggen det där och med hög standard.
Tack Mal !
Tommy
TommyKillander
Liknande ämnen
» Årsrapport nådens år 2014
» Årsredovisning 2015
» Årsavslut 2015
» Månadsmöte 8 maj 2015
» Flygdag på F7 2015
» Årsredovisning 2015
» Årsavslut 2015
» Månadsmöte 8 maj 2015