T-80 1/35
+6
Gigabyte
cas
Stråhatt
Azgaron
TommyKillander
Pyret
10 posters
Sida 1 av 1
T-80 1/35
Dags för mer ryskt. Det blir en T-80B (1978) och jag utgår från Zvezdas T-80UD vilket innebär lite meck och ändringar. Denna vagn är ursprungligen Dragons från mitten av 90-talet som har omboxats av såväl Zvezda som Revell.
Då vagnen i lådan är en T-80UD så får den ändras lite främst på tornet men även chassit. Jag kommer inte använda Kontakt-5 ERAn runt tornet eller de fula Kontakt 1/3-plattorna på ovansidan av tornet. Dessa måste bort! Nedan är målbild på ungefär hur tornet skall se ut:
Målbild:
Tornets översida med felaktiga 1/3-plattor sågas bort.
Då vagnen i lådan är en T-80UD så får den ändras lite främst på tornet men även chassit. Jag kommer inte använda Kontakt-5 ERAn runt tornet eller de fula Kontakt 1/3-plattorna på ovansidan av tornet. Dessa måste bort! Nedan är målbild på ungefär hur tornet skall se ut:
Målbild:
Tornets översida med felaktiga 1/3-plattor sågas bort.
Senast ändrad av Pyret den lör jan 30 2016, 21:54, ändrad totalt 2 gånger
Pyret
Sv: T-80 1/35
Yes!
Sådär skall det se ut - ett rejält "nappatag" med Dremmeln för att direkt visa vem som bestämmer !
Lycka till med bygget, jag sticker och fyller på popcornskålen...
Tommy
Sådär skall det se ut - ett rejält "nappatag" med Dremmeln för att direkt visa vem som bestämmer !
Lycka till med bygget, jag sticker och fyller på popcornskålen...
Tommy
TommyKillander
Tack, Tommy!
Update: har arbetat med strukturen på tornet och kabeldragning till IR-lampa och rökkastare kommer snart!
Update: har arbetat med strukturen på tornet och kabeldragning till IR-lampa och rökkastare kommer snart!
Pyret
Har man inte jobb så skaffar man sig.
Torn-backdatingen blev ju riktigt lyckad!
Torn-backdatingen blev ju riktigt lyckad!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar för era ord!
En liten update på tornet, mer krafs ska på och då fick den vita plasten komma fram:
Borra lite så styrenpinnar får plats och ger en stadig bas att bygga på:
Det färdiga paketet på ryggen av tornet:
En liten update på tornet, mer krafs ska på och då fick den vita plasten komma fram:
Borra lite så styrenpinnar får plats och ger en stadig bas att bygga på:
Det färdiga paketet på ryggen av tornet:
Pyret
Och vad är det för termos som hängdes upp på den ack så fint hemsnickrade hyllan?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
kalas fint plast jobb där ,, är väl en snorkel för blötare övningar eller utbytes del ,pipa ,eller vad
Gigabyte
Gigabyte skrev:kalas fint plast jobb där ,, är väl en snorkel för blötare övningar eller utbytes del ,pipa ,eller vad
Jajemen, snorkeln.
Snorkeln monteras bakom tornet (där luftintaget till dieselmotorn sitter) på en "kassett" som är en del av BROD-M amfibiesystemet.
T-80UD kan vada ned till 5 meters djup.
Senast ändrad av Warsawpact den sön feb 07 2016, 18:06, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : kass stavning)
Warsawpact- Starwarsviritous
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet