Ma.K. Hase
+8
glimturen
Janne.S
frznlogic
Matt_Public
Azgaron
Gigabyte
cas
Tobiasr
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Ma.K. Hase
TommyKillander skrev:Top notch!
Jag är liiiite sugen på en Ma.K. men det finns så många och välja på och HobbyLink Japan är så långt bort och jag är så dålig på att penselmåla....
...och snart har jag inga ursäkter kvar!
Tommy
Tommy!
Snart kommer jag skicka hem en laddning Ma.K. från mitt "private warehouse" på HLJ, en till kan nog få plats
Penselmålning är verkligen inget krav, många som kör på airbrush även i den här smala genren! Allt är fritt!
Tobiasr
GeekJoan skrev:Fråga: Vart köper man den där? Hittar den inte på någon svensk sida. ?
Maschinen Krieger är överlag inte så vanliga i svenska hobbybutiker.
Just denna är ett "garage kit" från en liten kreatör som går under namnet AMA, och går endast att få tag på direkt från Japan.
Jag köpte min från en liten butik som heter WKB model, som går att kontakta via Twitter.
Övriga modeller som görs av större utvecklare (Wave eller Hasegawa) kan nog dom flesta handlarna ta in. Men jag beställer nästan alltid från hlj.com (Hobby link Japan)
Tobiasr
Tack, ska kolla. Hittade några på ebay.
Synd att det ska vara så lite sci-fi i svenska butiker.
Synd att det ska vara så lite sci-fi i svenska butiker.
GeekJoan
Se bara upp för re-casters på e-bay. Inte nog med att dom piratar andras verk så är det dålig kvalité på grejerna också.
Om nåt är väldigt billigt och likar ett kap, då är det nästan garanterat re-cast.
Om nåt är väldigt billigt och likar ett kap, då är det nästan garanterat re-cast.
Tobiasr
Beställde just lite från Hobby link, men dom hade inte så mycket att välja på. Allt på backoder så klart:
1/20 Ma.K. Figure Set ¥1,920
1/20 Pkf.85 Falke 1 ¥4,960
1/20 Robot Battle V Mk44 Ammoknight ¥3,040
1/20 Ma.K. Figure Set ¥1,920
1/20 Pkf.85 Falke 1 ¥4,960
1/20 Robot Battle V Mk44 Ammoknight ¥3,040
GeekJoan
Härligt!!
Välkommen in i galenskapen!
Ammoknighten är en av mina absoluta favoriter, så mycket variation i den byggsatsen. Har en byggtråd här på sidan om du är nyfiken
Välkommen in i galenskapen!
Ammoknighten är en av mina absoluta favoriter, så mycket variation i den byggsatsen. Har en byggtråd här på sidan om du är nyfiken
Tobiasr
Kollade just på den. Riktigt jävla bra! Jag är inte där än dock, så förvänta dig ingen utmaning här...
GeekJoan
Ge honom en rejäl match istället. Det blir mer underhållande så.GeekJoan skrev:[…] förvänta dig ingen utmaning här...
Matt_Public- Master of DNF
Åh, jag skulle inte bli nämnvärt förvånad ifall det visar sig vara fullt möjligt på betydligt kortare tid än så.
Matt_Public- Master of DNF
Ska bli superkul att se dina byggen GeekJoan!
Nu är det här bygget avslutat, slängde upp bilder på resultatet i bildrutan, här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4649-1-20-ma-k-hase-the-original-kauz#115417
Nu är det här bygget avslutat, slängde upp bilder på resultatet i bildrutan, här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4649-1-20-ma-k-hase-the-original-kauz#115417
Tobiasr
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» 1/20 Ma.K. Hase the original KAUZ
» Avia S-92 aka Me 262A - Frog/Hase 1/32
» Eduard 1/48 och Hase 1/32 Focke-Wulf Fw 190A-8
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Avia S-92 aka Me 262A - Frog/Hase 1/32
» Eduard 1/48 och Hase 1/32 Focke-Wulf Fw 190A-8
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum: