Mobil byggstation.
4 posters
Sida 1 av 1
Mobil byggstation.
Hallojsan hejsan!
Är i flyttartagen och min kära fru har på sitt kärleksfullaste sätt informerat mig om att min hobby tyvärr inte får plats i den nya lägenheten (hobbyn är för tillfället omgrupperad till ett källarförråd och inväntar marschorder) så jag tänkte om det finns någon som har nån käck idé om en smidig mobil byggstation??
Sitter själv i tankarna på en sådan här: http://www.jula.se/globalassets/catalog/productimages/460064b.jpg?width=1024&height=1024&scale=both&bgcolor=white
Den verkar ju lite småsmidig då man kan bygga den på höjden och dessutom kan välja storlek på lådorna efter behov, bottenplattan med hjul verkar ju vara en smula överkurs men coolt
/Patrik
Är i flyttartagen och min kära fru har på sitt kärleksfullaste sätt informerat mig om att min hobby tyvärr inte får plats i den nya lägenheten (hobbyn är för tillfället omgrupperad till ett källarförråd och inväntar marschorder) så jag tänkte om det finns någon som har nån käck idé om en smidig mobil byggstation??
Sitter själv i tankarna på en sådan här: http://www.jula.se/globalassets/catalog/productimages/460064b.jpg?width=1024&height=1024&scale=both&bgcolor=white
Den verkar ju lite småsmidig då man kan bygga den på höjden och dessutom kan välja storlek på lådorna efter behov, bottenplattan med hjul verkar ju vara en smula överkurs men coolt
/Patrik
Patrik K
Sv: Mobil byggstation.
Verkar ju himla käck, bra att släpa med sig på evenemang åxå...
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Verkar ju himla käck, bra att släpa med sig på evenemang åxå...
Ja men precis, möjligheten att kunna koppla ihop och lyfta alltihopa på en gång lockar något så otroligt
Vart får man tag på sån där smidig tunn skumplast att lägga i botten nu då måntro...??
Patrik K
Veritech79 skrev:Janne.S skrev:Verkar ju himla käck, bra att släpa med sig på evenemang åxå...
Ja men precis, möjligheten att kunna koppla ihop och lyfta alltihopa på en gång lockar något så otroligt
Vart får man tag på sån där smidig tunn skumplast att lägga i botten nu då måntro...??
Kolla med IKEA eller porslinsaffärer... det används ofta som förpackingsmaterial för tallrikar etc.
Tommy
TommyKillander
TommyKillander skrev:Veritech79 skrev:Janne.S skrev:Verkar ju himla käck, bra att släpa med sig på evenemang åxå...
Kolla med IKEA eller porslinsaffärer... det används ofta som förpackingsmaterial för tallrikar etc.
Tommy
Det skall jag absolut göra, tack för tipset!
/Patrik
Patrik K
Hello again!
Har hittat en annan intressant kombination att använda.
http://www.clasohlson.com/se/Förvaringslåda-Cocraft-Handy-Box/31-1432
Lådorna är dock "bara" 6 cm höga så jag är lite fundersam om lim och färgburkarna går att ha ståendes i facken, hur höga är Tamiyas thin cement-flaskan och Lifecolor-burkarna (kan inte mäta då mina grejor som sagt är nedpackade)?
Men skulle det krisa sig så kanske grejorna kan ligga istället om de bara är åtskruvade ordentligt eller??
I de färdiga Lifecolor-seten ligger ju förvisso burkarna ner så där torde det väl inte vara några problem.
/Patrik
Lådorna är dock "bara" 6 cm höga så jag är lite fundersam om lim och färgburkarna går att ha ståendes i facken, hur höga är Tamiyas thin cement-flaskan och Lifecolor-burkarna (kan inte mäta då mina grejor som sagt är nedpackade)?
Men skulle det krisa sig så kanske grejorna kan ligga istället om de bara är åtskruvade ordentligt eller??
I de färdiga Lifecolor-seten ligger ju förvisso burkarna ner så där torde det väl inte vara några problem.
/Patrik
Patrik K
Intressant mojäng den där.
I samma situation som du, och jag har allt mitt nedpackat i två flyttlådor fortfarande...
Mycket tankemöda krävs fortfarande!
I samma situation som du, och jag har allt mitt nedpackat i två flyttlådor fortfarande...
Mycket tankemöda krävs fortfarande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Veritech79 skrev:Hello again!
/Patrik
Hej Patrik,
Jag använder Clas Ohlsons Handy Box då jag har ganska ont om bänkplats (min byggplats samsas med datorplatsen). Tamiyas 10ml burkar går precis in på höjden. Genom att kombinera de olika fackstorlekarna och köpa till några extra "stora" fack har jag lyckats att samla alla mina verktyg och en komplett uppsättning Tamiyafärger i två "skåp" - och det finns plats för mer ändå.
Här har du en komplett "walk-through"
På sin plats i BILLY-bokhyllan
Verktyg
Spackel och lim
Slipning
Maskering och penslar
Tamiya XF1 till XF76
Tamiya XF77 till XF-85 samt X-1 till X-34
Sen har jag två lådor kvar till Dekal-grejjer samt extrafärg och annat bös
Tommy
TommyKillander
TommyKillander skrev:Veritech79 skrev:Hello again!
/Patrik
Hej Patrik,
Jag använder Clas Ohlsons Handy Box då jag har ganska ont om bänkplats (min byggplats samsas med datorplatsen). Tamiyas 10ml burkar går precis in på höjden. Genom att kombinera de olika fackstorlekarna och köpa till några extra "stora" fack har jag lyckats att samla alla mina verktyg och en komplett uppsättning Tamiyafärger i två "skåp" - och det finns plats för mer ändå.
Här har du en komplett "walk-through"
På sin plats i BILLY-bokhyllan
Verktyg
Spackel och lim
Slipning
Maskering och penslar
Tamiya XF1 till XF76
Tamiya XF77 till XF-85 samt X-1 till X-34
Sen har jag två lådor kvar till Dekal-grejjer samt extrafärg och annat bös
Tommy
Du är helt fantastisk Tommy!!
Nu skall det börja planeras å det grövsta för en hobbycomeback!!
Vuxna män ska ju inte gråta men det är banne mig nära nu...
/Patrik
Patrik K
Tommy har sån UTSÖKT ordning på saker och ting!
Det där är nåt att efterapa...
Classe i sjön alltså
Det där är nåt att efterapa...
Classe i sjön alltså
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet