F-104G Starfighter
+10
Gigabyte
Azgaron
Matt_Public
cas
frznlogic
glimturen
Janne.S
Timo P
Stefan E
TommyKillander
14 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
F-104G Starfighter
Hallå!
Här kommer det lite bilder på min Starfighter, efter lite strul med datorer och USB-anslutningar blev det fotograferat idag... Jag testade ett nytt program för styrning av kameran (digiCamControl) och det tog en stund att få kläm på hur den funkade...
Men ut kom det några bilder iallafall, hoppas ni gillar dem!
Tommy
Här kommer det lite bilder på min Starfighter, efter lite strul med datorer och USB-anslutningar blev det fotograferat idag... Jag testade ett nytt program för styrning av kameran (digiCamControl) och det tog en stund att få kläm på hur den funkade...
Men ut kom det några bilder iallafall, hoppas ni gillar dem!
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den tor jul 06 2017, 22:39, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Sv: F-104G Starfighter
Mycket, mycket snyggt bygge, Tommy!
Full pott från mig!
Stefan
Full pott från mig!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Mycket, mycket snyggt bygge, Tommy!
Full pott från mig!
Stefan
Tack så mycket, Stefan
Tommy
TommyKillander
Det blev ju riktigt fint med basplattan! Var kul att se den live på Plastkollot och imponerande att du fått den klar!
Hälsningar
Timo
Hälsningar
Timo
Timo P
Timo P skrev:Det blev ju riktigt fint med basplattan! Var kul att se den live på Plastkollot och imponerande att du fått den klar!
Hälsningar
Timo
Tack Timo !
Det är nog tack vare Plastkollot och framför allt Lars Brages skärplotter som den blev så bra. Sen gick det lite trögt med knallpallen, men när det bara var den kvar, så fick jag ta mig i kragen och slutföra den
Janne.S skrev:Fantastiskt tjusig zipper du fick till
Tack Janne!
glimturen skrev:Toppen!
Mycket fin Tommy!
Tack Rikard!
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den mån jun 13 2016, 18:53, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Attans vad snyggt det blev!
Lite synd bara att du inte fick till lite mer blank metallfinish, det hade förhöjt intrycket lite till.
Men annars, så kan jag bara säga:
Yeager approves!
Lite synd bara att du inte fick till lite mer blank metallfinish, det hade förhöjt intrycket lite till.
Yeager approves!
cas- Vicesheriff
cas skrev:Attans vad snyggt det blev!
Yeager approves!
Tackar!
Om jag hade skippat mina försök till preshade och istället lagt på Tamiya X-1 så hade det nog blivit lite mer glans i metallfärgen. Jag gjorde det på figuren och den upplecs som mycket blankare.
Men men, man lär sig hela tiden.
Tommy
TommyKillander
Ja, jisses. Vad säger man?
Fantomsnyggt byggt och att dessutom tjuvåka på en av många flygnördars favoritfilmer är ju ett genidrag i sig självt. Toppjobb deluxe!
Fantomsnyggt byggt och att dessutom tjuvåka på en av många flygnördars favoritfilmer är ju ett genidrag i sig självt. Toppjobb deluxe!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Ja, jisses. Vad säger man?
Tack så mycket
Man får ta till alla tjyv-trix som finns för att vinna poäng... Tur att det finns gott om flygnördar bland oss modellbyggare
Nej, skämt åt sido; jag älskar filmen och detta blev en Starfighter med en presentation/tema som jag är mycket nöjd med. Jag kommer garanterat att bygga en tysk F-104G också, men det kommer längre fram.
Tommy
TommyKillander
Wow! Mycket tjusigt bygge och basplatta!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Wow! Mycket tjusigt bygge och basplatta!
Håkan
Tack så mycket Håkan!
Tommy
TommyKillander
Fullt förståeligt.TommyKillander skrev:Nej, skämt åt sido: jag älskar filmen och detta blev en Starfighter med en presentation/tema som jag är mycket nöjd med.
Rätta virket är ett fullständigt mästerverk och du har uppfört en mycket lyckad hyllning. Jag ser helt klart fram emot nästa snålskjuts.
Matt_Public- Master of DNF
Racknas Läckert ,, mycket ögongodis där !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gigabyte
Gigabyte skrev:Racknas Läckert ,, mycket ögongodis där !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tack Gigabyte !
/Tommy
TommyKillander
Snyggt blev det en unik basplatta och en liten gubbe:D
Han har en något stirrig blick dock, jag förstår honom ändå, att flyga sådana uppdrag i den kärran
Han har en något stirrig blick dock, jag förstår honom ändå, att flyga sådana uppdrag i den kärran
Caverö
Caverö skrev:Snyggt blev det en unik basplatta och en liten gubbe:D
Tack Caverö !
Vi får skylla den skelande och något stirriga blicken på dödsångest
Tommy
TommyKillander
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» F-104 G/S Starfighter 1/48 ESCI
» Starfighter 104. 1/48
» Obi-Wan´s Jedi Starfighter
» T-65 X-wing starfighter
» F-104 G/S Starfighter 1/48 ESCI
» Starfighter 104. 1/48