F-105 Thunderchief (Revell, 1/72)
+7
Marlin
glimturen
Azgaron
frznlogic
cas
Henrik Bergman
Matt_Public
11 posters
Sida 1 av 1
F-105 Thunderchief (Revell, 1/72)
Morsning!
F-105:an har varit en storfavorit ända sedan min spädaste barndom. Trots detta har jag aldrig byggt en (eller ens köpt någon enda plastmodell). Jag är lite konstig på det viset ibland. Naturligtvis har jag åtskilliga gånger planerat att åtgärda saken — helst i form av G-versionen i vessleutförande — men, som sagt, inga konkreta insatser har utförts. Istället ingrep ödet (i form av Ola) som skickade mig den här:
Utan byggbeskrivning och med stendöda dekaler, men icke desto mindre en mycket vacker gest. Stort tack återigen!
Representativ till tusen för sin tid är den bekymmersamt nog försedd med såväl sjunkmärken som förhöjda panellinjer, men sådant finns det bot mot. Fram med spackel och passarnål. I'm getting medieval on your ass.
MER ingår förvisso i lådan, men komponenten är ohjälpligt anpassad till lådans lätt vanskapta gäng med M117.
Helt okej last egentligen, men min längtan står emellertid till betydligt saftigare bomber:
Kontoret är glädjande nog betydligt mer tillfredsställande. Lite tråd på det här, så!
Ännu ett sjösatt bonnaprojekt! Härnäst pyntas kontoret en svag aning.
F-105:an har varit en storfavorit ända sedan min spädaste barndom. Trots detta har jag aldrig byggt en (eller ens köpt någon enda plastmodell). Jag är lite konstig på det viset ibland. Naturligtvis har jag åtskilliga gånger planerat att åtgärda saken — helst i form av G-versionen i vessleutförande — men, som sagt, inga konkreta insatser har utförts. Istället ingrep ödet (i form av Ola) som skickade mig den här:
Utan byggbeskrivning och med stendöda dekaler, men icke desto mindre en mycket vacker gest. Stort tack återigen!
Representativ till tusen för sin tid är den bekymmersamt nog försedd med såväl sjunkmärken som förhöjda panellinjer, men sådant finns det bot mot. Fram med spackel och passarnål. I'm getting medieval on your ass.
MER ingår förvisso i lådan, men komponenten är ohjälpligt anpassad till lådans lätt vanskapta gäng med M117.
Helt okej last egentligen, men min längtan står emellertid till betydligt saftigare bomber:
Kontoret är glädjande nog betydligt mer tillfredsställande. Lite tråd på det här, så!
Ännu ett sjösatt bonnaprojekt! Härnäst pyntas kontoret en svag aning.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-105 Thunderchief (Revell, 1/72)
Men.... varför inte dra igång ett bygge till
Det var mååånga år sedan jag byggde en sån... i 1/48, visserligen.
Blir kul att följa detta bygge.
/Henrik
Det var mååånga år sedan jag byggde en sån... i 1/48, visserligen.
Blir kul att följa detta bygge.
/Henrik
Henrik Bergman
En duns!
Hejja både dig och Ola!
Jag borde inte börja på min Vessla, jag borde inte börja på min vessla , jag borde inte börja på min vessla....
Hejja både dig och Ola!
Jag borde inte börja på min Vessla, jag borde inte börja på min vessla , jag borde inte börja på min vessla....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Woo-hoo! Kul, det finns så himla mycket roligt från 50 och 60 talet att titta på 😁
frznlogic
Bra start på bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fin start!
Gillar det "slumpmässiga" valet av flygetyg!
Gillar det "slumpmässiga" valet av flygetyg!
glimturen
Hejsan grabbar, vilket väder vi har!Henrik Bergman skrev:Men... varför inte dra igång ett bygge till?
Join us, join ussss...cas skrev:Jag borde inte börja på min Vessla, jag borde inte börja på min vessla , jag borde inte börja på min vessla...
Mjo, det var liksom något slags guldålder deluxe.frznlogic skrev:Woo-hoo! Kul, det finns så himla mycket roligt från 50- och 60-talet att titta på. 😁
Man tackar och bockar!Azgaron skrev:Bra start på bygget!
Samma här, mer sånt.glimturen skrev:Gillar det "slumpmässiga" valet av flygetyg!
Den bakre kontorsväggen var klenare detaljerad än resten, så jag pimpade miljön lite godtyckligt. Möjligen åker det dit ytterligare blytråd senare, men håll för allt i världen inte andan medan ni väntar.
Ännu ett ålderstecken: Fälltankarna är inte förhandlingsbara.
Men sulorna är å andra sidan riktigt godtagbara än idag. Vackert så!
Härnäst blir det colores!
VA? Målningsdags redan!?
Pyntet i Cockpit lovar gott för fortsättningen, och däcken är inte dumma de heller, så det så.
Pyntet i Cockpit lovar gott för fortsättningen, och däcken är inte dumma de heller, så det så.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Min herre är alltför ämabel!cas skrev:Pyntet i Cockpit lovar gott för fortsättningen, och däcken är inte dumma de heller, så det så.
Cockpit in colores, would you like?
Lite småduttande återstår, men i huvudsak så.
Johnny Spakapa satt illa så han får en dyna av greystuff, like so:
Rätt kulör i hjulhusen? Inte vet jag.
Här tog jag en uppfriskande avstickare till vapenlådan.
Kroppsihoplimmardag!
Lille Johnny har hittat fram till lekplatsen.
Härnäst kokar vi en vinghalva.
Ujj, var kom den här ifrån....
...den var ju inte här nyss????
Fin start och jag hör hur min 105a ropar på mig.... bygg mig ... bygg mig NU... BYGG MIG NUUUU!!!
Kanske skulle man bygga en F-105a ändå, eller vad säger du, CAS?
Ett av de tyngsta och tuffaste flygplanen efter Phantom, Basta!
Stefan
...den var ju inte här nyss????
Fin start och jag hör hur min 105a ropar på mig.... bygg mig ... bygg mig NU... BYGG MIG NUUUU!!!
Ett av de tyngsta och tuffaste flygplanen efter Phantom, Basta!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
En rätt stöddig kärra!
Snyggt som få blir det också med vapenbalkarna pyntade med lite Mk 82(?)
Tommy
Snyggt som få blir det också med vapenbalkarna pyntade med lite Mk 82(?)
Tommy
TommyKillander
Ser bra ut med detta dunderfeta plan! Roligt att piloten får vara med.
Jag har visst byggt en sådan här någon gång, undras vad det blev av den?
Jag har visst byggt en sådan här någon gång, undras vad det blev av den?
glimturen
Subliminalt påverkat mig? Jag tror det, kollade på vässle dokumentär igår medans jag målade 😁
frznlogic
Stefan E skrev:
Stefan
Fresta mig lagom!
Jag kan tänka mig en Vessla när min Fury och Spitfire är klar...
Tummen skall bara avlägsnas först.
Alltså Matt, du fick då ihop cockpit på ett utomordentligt vis!
Det här blir ju grejhöjt!
cas- Vicesheriff
Snyggt knåpat, Matt! Fin cockpit!
Håkan
Håkan
Läcker......kraftiga flashbacks, jag byggde den som 8-9åring...då hade den en finare låda vill jag minnas.
Måste säga att jag ogillade kraftigt revells lådor med bilder på modellen på....alltid varit störd på deras modellbyggare av någon anledning.
Måste säga att jag ogillade kraftigt revells lådor med bilder på modellen på....alltid varit störd på deras modellbyggare av någon anledning.
Janne.S- Moderator
Man tackar!Marlin skrev:Stiligt, Matt.
Gruppbygge!Stefan E skrev:Kanske skulle man bygga en F-105:a ändå. Eller vad säger du, CAS?
Jo, Dunderhövdingen är något av en koloss.glimturen skrev:Ser bra ut med detta dunderfeta plan!
Du vet då hur man lever!frznlogic skrev:Subliminalt påverkat mig? Jag tror det. Kollade på vässledokumentär igår medans jag målade.
Hoppas kan man ju.cas skrev:Det här blir ju grejhöjt!
Min herre är alltför godartad.Gigabyte skrev:Prydligt upphottat kontor. Snygg start, Matt.
En gör så gott en kan. Småskalan är pillig, men samtidigt förlåtande.Azgaron skrev:Snyggt knåpat, Matt! Fin cockpit!
Känner igen det där. Roy Cross (eller motsvarande) borde ha varit obligatorisk.Janne.S skrev:Läcker! Kraftiga flashbacks, jag byggde den som 8-9-åring. Då hade den en finare låda vill jag minnas.
Måste säga att jag kraftigt ogillade Revells lådor med bilder av modellen på. Alltid varit störd på deras modellbyggare av någon anledning.
Mk 83, faktiskt. Samma storsmällare hamnade för övrigt även under vingarna.TommyKillander skrev:Snyggt som få blir det också med vapenbalkarna pyntade med lite Mk 82(?)
Lite väl snabbt, såhär i efterhand.Henrik Bergman skrev:Men hallå!?
Här går det undan.
Utan bruksanvisning uppstår lätt vissa problem. Den här lilla prylen borde tydligen ha inkluderats av en förutseende byggare på ett betydligt tidigare stadium. Något slags balk av allt att döma. Ingår visst i hjulhuset. Men hallå var det, ja...
Nu blir vi farliga!
Tur att man är precis lika orädd som korkad. Undrar om det hänger ihop?
CAS Tiffie-raketer kommer återigen till undsättning. Smile for the camera!
Här lägger vi bokstavligen talat locket på!
Lite avhjälpande småfix på det där, så!
Underdelen av ena vingen var bråkig i överkant, så att säga.
Efter att ha värmts till materialets glasövergångstemperatur lugnade den dock ned sig. Mer om detta senare.
Snygg räddning!
Jag har hört att man bra läser beskrivningen EFTER att man pajat modellen i alla fall.....Så det går bra ändå!
Jag har hört att man bra läser beskrivningen EFTER att man pajat modellen i alla fall.....Så det går bra ändå!
glimturen
Har man inte jobb så skaffar man sig heter det ju.
Bra att Tiffie-raketerna kommer till användning nånstans!
Bra att Tiffie-raketerna kommer till användning nånstans!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt fixat med balken!
Håkan
Håkan
Nu snackar vi plast-transplantation i den högre skolan!
...alla sätt är bra utom dom dåliga - men ibland är dom bra också
Tommy
...alla sätt är bra utom dom dåliga - men ibland är dom bra också
Tommy
TommyKillander
Liknande ämnen
» Revell SU-25 1:72
» F-105D Thunderchief 1/48, Revell
» F-105 Thunderchief i 1/72?
» Me 262 A-1a (Revell, 1/72)
» Revell Fw 190 1/72
» F-105D Thunderchief 1/48, Revell