Academy M18 Hellcat 1/35
+9
T-34
Obed
JOooCKE
Azgaron
ErikM
merlin1953packard
Gigabyte
Janne.S
Caverö
13 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Academy M18 Hellcat 1/35
Ser ut att vara ett riktigt trevligt bygge det där. Och det är nog som fler har sagt att alla vagnar hade väl inte bandhäng. (Men det ser tufft ut )
Snyggt Caverö
Magnus
Snyggt Caverö
Magnus
T-34
Helläckert bygge! Vet inte hur jag kunnat missa den här tråden som verkar ha funnits ute ett antal dagar...
måste ha med åldern å göra eller nått
/Markus
måste ha med åldern å göra eller nått
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tjusigt
Jag brukar bara limma fast sprocketten och hjulet i andra änden, då är det lättare att göra med häng
Men som sagts tidigare så är inte detta livsnödvändigt.
Jag brukar bara limma fast sprocketten och hjulet i andra änden, då är det lättare att göra med häng
Men som sagts tidigare så är inte detta livsnödvändigt.
Janne.S- Moderator
Tack skall i ha.
Obed, på bilden så ser den hitersta vagnen ut att köra och därför ha spänn på bandet. Den bortre står helt klart still,
kanske har den dessutom (rullat) bakåt ett par cm och fått slack.
Men bilder på hellcats ser mycket spända ut, även vid stillastående. På en del vagnar får man ju spänna manuelt med jämna mellanrum, samtidigt som vissa vagnar har aktiv spännanordning.
Obed, på bilden så ser den hitersta vagnen ut att köra och därför ha spänn på bandet. Den bortre står helt klart still,
Men bilder på hellcats ser mycket spända ut, även vid stillastående. På en del vagnar får man ju spänna manuelt med jämna mellanrum, samtidigt som vissa vagnar har aktiv spännanordning.
Caverö
Caverö skrev:Tack skall i ha.
jo så kan det nog vara.
Imponerande gallerverksamhet. Ser pilligt ut. Så vill man ju kunna göra. Vad har'u på gallret som lister och kanter?
Obed
Imponerande kanske , tack för det omdömet. Jo det är ngt så enkelt som två lager masktejp som jag skurit i tunna remsor.
Efter allt var på plats så stöttade jag det med ca lim i sakrvarna, så förhoppningsvis sitter det kvar när man målat det.
Efter allt var på plats så stöttade jag det med ca lim i sakrvarna, så förhoppningsvis sitter det kvar när man målat det.
Caverö
Sorry Obed jag menade inte att rätta dig, men jag försökte bara peka på att bilder kan vara svåra att bedöma korekt.
Därför brukar jag om möjligt You tuba objekten för att se hur dom rör sig och ter sig live.
Tex att M-18:en ryker ur hela bakre gallret, och även hur den blir smutsig när den kör.
Därför brukar jag om möjligt You tuba objekten för att se hur dom rör sig och ter sig live.
Tex att M-18:en ryker ur hela bakre gallret, och även hur den blir smutsig när den kör.
Caverö
har pillat lite och fotat lite. Ett par innutibilder utan något extra där.
Ett otroligt fult skydd för tutan kanske, vad vet jag?
¨
Gjorde ett nytt i koppar och mässing.
Lite mer färdigt innuti med smuts och annat som målats.
Utanpå fronten med alla sköna detaljer.
Med ett lager grundfärg ser den nästan snöcamomålad ut.
Det var det hela.
Ett otroligt fult skydd för tutan kanske, vad vet jag?
¨
Gjorde ett nytt i koppar och mässing.
Lite mer färdigt innuti med smuts och annat som målats.
Utanpå fronten med alla sköna detaljer.
Med ett lager grundfärg ser den nästan snöcamomålad ut.
Det var det hela.
Caverö
Du ångar på med Hellcaten Kul att se att någon orkar bygga i sommarvärmen!
Janne.S- Moderator
Ser snyggt ut Caverö! Fina detaljer!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Otroligt schysst! Pallade inte att sitta vid modellbordet under hela helgen, alldeles för stekhett...
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack skall ni ha, det är ju inte så att man ångar fram alls snarare sniglar sig fram. Man orkar inte nu i värmen, ett par små grejor om dan i allafall.
Caverö
Ja du, Mattias! Inte för jag kan särskilt mycket om pansar, men när man ser dina pansarbyggen växa fram blir jag mycket imponerad av hur autentiskt alla detaljer verkar vara. Jag har ju ändå sprungit runt ett antal gånger på pansarmuséet i Axvall under årens lopp, så jag har en ganska hygglig uppfattning om hur det ser ut inuti en pansarvagn. Att framkalla den känslan i ett skalabygge som jag tycker att du har lyckats med, är ta mig tusan en prestation! Skall bli spännande att få se fortsättningen av detta eminenta bygge! Kanske det vi kallar för pansarchock i modellvärlden!
merlin1953packard
Tack merlin tack.
Dina ord värmer som vanligt, inte för att det behövs någon värme bokstavligen för i hobbyrummet så smälter nästan grejorna.
Har lite nya bilder.
Mekaniken i tornet, dvs det som skytten manövrerar tornet med.
Vi ser även laddarens det hitersta sätet och vagnchefens plats.
Gjorde om lite krokgrejor på tornet.
Det här är främra lilla taket och på vänster är ett redyrack för proj.
Sprayburk OD funkar bra men är lite svårkontrollerat.
Här ser vi ner i vagnen, det saknas bakre delen av M1 pv kanonen och till höger ser vi redyrackenmed några proj.
Det hela är bara provmonterat och det avrundar dagens show.
Dina ord värmer som vanligt, inte för att det behövs någon värme bokstavligen för i hobbyrummet så smälter nästan grejorna.
Har lite nya bilder.
Mekaniken i tornet, dvs det som skytten manövrerar tornet med.
Vi ser även laddarens det hitersta sätet och vagnchefens plats.
Gjorde om lite krokgrejor på tornet.
Det här är främra lilla taket och på vänster är ett redyrack för proj.
Sprayburk OD funkar bra men är lite svårkontrollerat.
Här ser vi ner i vagnen, det saknas bakre delen av M1 pv kanonen och till höger ser vi redyrackenmed några proj.
Det hela är bara provmonterat och det avrundar dagens show.
Caverö
Läckert! Ser ut att ha varit trångt i tornet....
Hehehe..amrisarna skulle haft tornlösa tank killers som alla andra
Hehehe..amrisarna skulle haft tornlösa tank killers som alla andra
Janne.S- Moderator
Snyggt Caverö !!
Nu när jag ser det här så måste jag skaffa mig en Academy vagn
Jocke
Nu när jag ser det här så måste jag skaffa mig en Academy vagn
Jocke
JOooCKE
Alltså.. det ser hur läckert ut som helst! Gillar det skarpt.... Academys byggsatser är bra trevliga att bygga de.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Ser mycket lovande ut caverö , blir ett lyft med dina extra krokar på tornet , mycket snyggt , har en M10 av samma märke, liggande i bygghögen ,fasen var jag blev sugen att börja på den när jag tittar på ditt fina bygge !
Gigabyte
Tack Marcus och giga, det känns som om jag behöver skaffa mig både M-10 och Achilles.
Opentop turrets är bara för fräckt, det ger plötsligt mycket mera detaljer och känsla av närvaro i vagnen.
Opentop turrets är bara för fräckt, det ger plötsligt mycket mera detaljer och känsla av närvaro i vagnen.
Caverö
Ser finfint ut det där må jag säga. Håller med, Opentop är coolt. Har själv ett par Marder som ligger och mognar till sig.
MagnusE
MagnusE
MagnusE
Tack MagnusE, några amrisar eller tommys är inte att tänka på eller?
Caverö
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» M18 Hellcat, Academy 1/35
» Eduard 1/48 F6F-3 Hellcat
» Hellcat färdig
» F6F-3 Hellcat. Eduard 1/48
» F6F-3 Hellcat, Eduard 1/72
» Eduard 1/48 F6F-3 Hellcat
» Hellcat färdig
» F6F-3 Hellcat. Eduard 1/48
» F6F-3 Hellcat, Eduard 1/72