IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ett första försök...

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ett första försök... Empty Ett första försök...

Inlägg av DeltaDart lör maj 03 2008, 16:03

Hej!

Några experiment med solljusfoto, tagna på terrassen för en liten stund sedan. Får försöka lura i omvärlden att USAF visst har flugit SR-71 från gräsfält....

Modellen är Testors/Italeris 80-talsklassiker, uppiffad med resin från Tally-Ho (yttre utblås), Aires (modifierade F-15 utblås som inre del av EBK), och True Details (hjul och cockpit) samt etsdelar från Tally-Ho (galler på motorgondolerna).

Samtliga panellinjer omristade, nästan ett måste eftersom detta är en modell som äter spackel. Utblåsen är egen lösning, originaldelarna är på tok för grunda, så jag kombinerade EBK, turbin och flamhållare från Aires F-15E-set med Tally-Hos yttre del. Hyfsat resultat, men strax efter att jag blev klar med bygget släppte Cutting Edge kompletta utblås...

Målad med egenblandad kombination av svart och mörkblå med lite metallic i, sedan rejält nedmattad. Nosen, som i verkligheten var en utbytbar behållare för nyttolast, lät jag vara blankare för kontrastens skull. Dekaler från lådan, fungerade bra med Micro Sol och Set. Solvaset var lite för starkt ddock så jag fick byta färgschema efter att ha löst upp de röda low-viz markeringarna.

Så ja, nu skall jag slipa båt (1/1) igen!


//Anders

Ett första försök... SR-71_1

Ett första försök... SR-71_2

[img]Ett första försök... SR-71_3[/img]

DeltaDart


Till överst på sidan Gå ner

Ett första försök... Empty Sv: Ett första försök...

Inlägg av Azgaron lör maj 03 2008, 21:20

Mycket fina bilder, Anders, och mycket snyggt bygge! Trevligt att läsa om vad du gjort också!
SR-71 tillhör väl en av de där kärrorna jag gärna vill lägga till min samling!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ett första försök... Empty Sv: Ett första försök...

Inlägg av Janne.S sön maj 04 2008, 11:09

Titta den blev bra i dagsljus åsså Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ett första försök... Empty Sv: Ett första försök...

Inlägg av johan r sön maj 04 2008, 13:17

Tjusigt!

SR-71 är ett läckert flygplan men rackarns svår att fotografera om man vill få med hela maskinen. Den är så väldigt långsmal.

Ser jäkligt läcker ut i soljuset.

Saknar egentligen bara alla uppsamlingskärlen som brukar stå under SR-71 eftersom de läcker som såll när de står på marken.

Men vad är det som hänt med däcken på vänster huvudställ? Har piloten panikbromsat? Embarassed

Hoppas få se lite fler bilder på Blackbirden.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Ett första försök... Empty Sv: Ett första försök...

Inlägg av Caverö tor maj 15 2008, 21:16

Snygg Sr-71:a Det blir ju bra bilder i solen, tufft med en Sr-71:a på ett gräsfält.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Ett första försök... Empty Sv: Ett första försök...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet