Kommande heta releaser
+31
Crebain
Zander_Lindstrom
Timo P
Pyret
rsm.gbg
Gigabyte
Andre B
Brage
linusorn
johan r
Caverö
Mal
Henrik Bergman
Cdrengelin
Azgaron
denstore
glimturen
frznlogic
Exelon
Tobhol
Warsawpact
PAX
Galdrin
Janne.S
MiniStuff
Matt_Public
TommyKillander
Stefan E
Tobias
Marlin
cas
35 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 13 av 40
Sida 13 av 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Sv: Kommande heta releaser
Nej, så länge dom inte sneglat på AZ tunnan så kan det bli bra!
Vet vi nåt om priset?
Vet vi nåt om priset?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vet vi nåt om priset?
Skulle gissa att priset hamnar som deras övriga modeller i den skalan.... runt 650-750:-
Kanske lite mer...
/Henrik
Henrik Bergman
För alla 109-kramare och Finlandsvurmare så hintade Eduard om en kommande limited edition kallad Mersu.
Jag antar att det rör sig om Eduards 109G6 och hel bunt finska märkningar.
(men det klart, om man fick med lite märkningar från Kurt Kuhlmey och hans lilla förband så gör det inget det heller)
Jag antar att det rör sig om Eduards 109G6 och hel bunt finska märkningar.
(men det klart, om man fick med lite märkningar från Kurt Kuhlmey och hans lilla förband så gör det inget det heller)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag lämnar den här här
https://www.airfix.com/uk-en/shop/new-for-2018.html
Och så kan vi prata om hur många Hawker Hunter i 1/48 man behöver
https://www.airfix.com/uk-en/shop/new-for-2018.html
Och så kan vi prata om hur många Hawker Hunter i 1/48 man behöver
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Eller J26!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Oj.
Det var ingen dålig nyhet.
Lusten att bygga klart min pågående Academy Hunter blev inte så värst mycket större av denna nyhet.
Men klar ska den bli, för att bli ersatt av Airfix nya så fort det går.
/Bosse
Det var ingen dålig nyhet.
Lusten att bygga klart min pågående Academy Hunter blev inte så värst mycket större av denna nyhet.
Men klar ska den bli, för att bli ersatt av Airfix nya så fort det går.
/Bosse
Marlin
Titta här vad jag hittade!
Måste ha!!!!
https://www.hobbyzone.biz/rboko.shtml
Alla dessa Alec Pro prylar, skall ha!!
Dyra dock...
- Roland
Måste ha!!!!
https://www.hobbyzone.biz/rboko.shtml
Alla dessa Alec Pro prylar, skall ha!!
Dyra dock...
- Roland
rsm.gbg
Japp, där satt ännu en hett efterlängtad nyhet från Airfix!
Huntern har "legat i luften" länge nu, ett av de mest ikoniska Brittiska flygplanen, det var ju bara en tidsfråga.
Kul, nu kommer både Blenheim och Hunter nästa år, bägge MYCKET efterlängtade!
Bägge kommer jag att köpa mer än en (eller två) av, det är säkert, Anglofilen i mig jublar av lycka!
Stefan
Huntern har "legat i luften" länge nu, ett av de mest ikoniska Brittiska flygplanen, det var ju bara en tidsfråga.
Kul, nu kommer både Blenheim och Hunter nästa år, bägge MYCKET efterlängtade!
Bägge kommer jag att köpa mer än en (eller två) av, det är säkert, Anglofilen i mig jublar av lycka!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det finns väl en och annan 109-kramare här...
Nån som känner sig lockad?
(rätt säker på att rätt blåa svastikor kommer att vara med i lådan)
Nån som känner sig lockad?
(rätt säker på att rätt blåa svastikor kommer att vara med i lådan)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Oj!
Snubblade över den här på Internet, kanske inte någon nyhet för Airfix kalender-bitare men jag kände inte till den
Nu får jag nog kolla lite extra noga i hyllan med röda lådor i fortsättningen
https://www.airfix.com/uk-en/news/workbench/stop-press-new-tooling-announcement-for-the-scale-modelworld-show/
Tommy
Snubblade över den här på Internet, kanske inte någon nyhet för Airfix kalender-bitare men jag kände inte till den
Nu får jag nog kolla lite extra noga i hyllan med röda lådor i fortsättningen
https://www.airfix.com/uk-en/news/workbench/stop-press-new-tooling-announcement-for-the-scale-modelworld-show/
Tommy
TommyKillander
Mer än enbart kramar är lyckligtvis lika svårt att genomföra som det vore opassande.cas skrev:Det finns väl en och annan 109-kramare här...
Matt_Public- Master of DNF
Tommy, nästa år kommer FGR2 också....i 1/72 då
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Känns lite som Airfix senaste modeller är något som man bara talar om men som aldrig kommer till butiken. Och nu har man dessutom klassat upp ett flertal modeller så man får räkna med att de blir dyrare. Alltså samma plast i lådan men högre pris...
Andre B
Hornbys stora ekonomiska problem märks väldigt tydligt på Airfix.
Väldigt ofta som deras nya modeller blir försenade av oförklarliga anledningar (nä, inte då ekonomin är dålig) mängden nyutgåvor har sjunkt ganska mycket på senare år och man passar dessutom på att återutge modeller men med andra dekaler i hopp om att sälja lite mer.
Inget konstigt i det, Hasegawa har ju gjort det hur länge som helst.
Men man får stödköpa Airfix så mycket man kan!
Eller Hornby-tåg om man är lagd åt det hållet.
Väldigt ofta som deras nya modeller blir försenade av oförklarliga anledningar (nä, inte då ekonomin är dålig) mängden nyutgåvor har sjunkt ganska mycket på senare år och man passar dessutom på att återutge modeller men med andra dekaler i hopp om att sälja lite mer.
Inget konstigt i det, Hasegawa har ju gjort det hur länge som helst.
Men man får stödköpa Airfix så mycket man kan!
Eller Hornby-tåg om man är lagd åt det hållet.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det är Hornby tåg (Bachmann, Triang, Hornby) och bilbanor (Scalextric) som har problem, inte Airfix.
Airfix tillhör ju samma koncern, men det är faktiskt Airfix som håller Hornby flytande (än så länge), ett av de få bolagen i koncernen som går med vinst.
Nu har Airfix släppt en mängd mycket hett efterlängtade modeller (Phantom FGR.1, Hawker Hunter, Bristol Blenheim, P-51D Mustang och fler kommer....
Hoppas Airfix får sälja ordentligt av de här....
Jag kommer ihåg då Airfix lämnade påsarna för den moderna blisterpacken, då var det många serie1-modeller som inte fick plats i de mindre förpackningarna.
Då var man förbannad för att modellerna kostade några kronor mera, nu i en fin ask istället för i en påse!
Jag tycker ändå att kvaliteten har gått upp så pass mycket på de senaste åren, samtidigt som kravet på detaljering ökat än mer, så Airfix kan gärna ta några tior mer för sina modeller.
De nygjorda formarna är ändå mycket prisvärda byggsatser som Airfix säljer idag, om man inte har otur och köper ett ök från -60-talet (ja, några finns kvar och Airfix borde "utrota" dem ur sortimentet)!
Stefan
Airfix tillhör ju samma koncern, men det är faktiskt Airfix som håller Hornby flytande (än så länge), ett av de få bolagen i koncernen som går med vinst.
Nu har Airfix släppt en mängd mycket hett efterlängtade modeller (Phantom FGR.1, Hawker Hunter, Bristol Blenheim, P-51D Mustang och fler kommer....
Hoppas Airfix får sälja ordentligt av de här....
Jag kommer ihåg då Airfix lämnade påsarna för den moderna blisterpacken, då var det många serie1-modeller som inte fick plats i de mindre förpackningarna.
Då var man förbannad för att modellerna kostade några kronor mera, nu i en fin ask istället för i en påse!
Jag tycker ändå att kvaliteten har gått upp så pass mycket på de senaste åren, samtidigt som kravet på detaljering ökat än mer, så Airfix kan gärna ta några tior mer för sina modeller.
De nygjorda formarna är ändå mycket prisvärda byggsatser som Airfix säljer idag, om man inte har otur och köper ett ök från -60-talet (ja, några finns kvar och Airfix borde "utrota" dem ur sortimentet)!
Stefan
Tobias skrev:Underbart med J34an!!
Det är Tyvärr inte en J34 , det var F.4, det Airfix släpper är en senare F.6.....
Skillnaden är att F.6 har "sågtanden" på vingarna, F.4 hade den inte och bakkroppen skiljer, F.4 var smalare, F.6 fick en starkare motor med lite större diameter.
Kommer nog inte att vara så svårt att konvertera....
Stefan
Freightdog mfl lär väl vässa alla resingjutformar dom kan komma över för att producera alla möjliga versioner.
Kommer inte vara brist på utbudet, ommankan tänka dig att lägga till lite.
Har ni spanat in märkningen till nyutgåvan av Gnat?
Kommer inte vara brist på utbudet, ommankan tänka dig att lägga till lite.
Har ni spanat in märkningen till nyutgåvan av Gnat?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
The Navy, möjligen? S n ä l l a ?cas skrev:Har ni spanat in märkningen till nyutgåvan av Gnat?
Airfix hör bön!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tjo-jämrans-hooo!
Det där var exakt den typ av fånigt god nyhet som jag behövde.
Det där var exakt den typ av fånigt god nyhet som jag behövde.
LÖJLIGT....
....KUL!
Den bara MÅSTE man ha och se om Top Shots igen!
Kan för övrigt bara varmt rekommendera denna lilla jet i Airfix tappning, det är en underbart fin byggsats, 1/48 så klart!
Stefan
....KUL!
Den bara MÅSTE man ha och se om Top Shots igen!
Kan för övrigt bara varmt rekommendera denna lilla jet i Airfix tappning, det är en underbart fin byggsats, 1/48 så klart!
Stefan
Stefan E skrev:Tobias skrev:Underbart med J34an!!
Det är Tyvärr inte en J34 , det var F.4, det Airfix släpper är en senare F.6.....
Skillnaden är att F.6 har "sågtanden" på vingarna, F.4 hade den inte och bakkroppen skiljer, F.4 var smalare, F.6 fick en starkare motor med lite större diameter.
Kommer nog inte att vara så svårt att konvertera....
Stefan
Nejdå jag vet. Men jag moddar hellre en ny Airfix en Academy´s..
Man kan ju trots allt bygga den flygande före detta Schweitsiska om man inte orkar fixa vingarna (och arslet?)..
Man vet aldrig, de kanske släpper en F. Mk. 50 eller vad våra hette? Inte ovanligt med svenska dekaler i Airfix boxar och de har gjort svensk-specifika mods tidigare (Hkp 4, typ..)
Tobias
Nejdå jag vet. Men jag moddar hellre en ny Airfix en Academy´s..
Man kan ju trots allt bygga den flygande före detta Schweitsiska om man inte orkar fixa vingarna (och arslet?)..
Man vet aldrig, de kanske släpper en F. Mk. 50 eller vad våra hette? Inte ovanligt med svenska dekaler i Airfix boxar och de har gjort svensk-specifika mods tidigare (Hkp 4, typ..)
Håller absolut med dig!
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det kom en tidigare variant, likaså hoppas jag på en dubbelsitsare och de senare varianterna är ju självklara!
Airfix har alltid flörtat med den svenska marknaden eftersom Sverige är en av deras viktigaste marknader, så en Svensk version är inte otrolig, snarare högst sannolik.
Stefan
Sida 13 av 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Liknande ämnen
» Kommande heta releaser
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 13 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet