Santa wars 2
+5
Matt_Public
TommyKillander
cas
glimturen
frznlogic
9 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Santa wars 2
Kitschwaffe! Det gillar jag skarpt 😁. Bygget har gått vidare lite lätt.. Fick jobba en del med den blåa undersidan, den blev verkligen inte bra. Färgen känns... Dålig... Putsade lite, försökte klarlacka, blev skit, fick putsa med polish för att få upp lite blankhet i klarlacken på det blåa. Känns nästan som att inget funkar för att få en bra blankish yta på den så det slutade med att jag lämnat några polerade och några drog jag mer blå färg på och så lämnar jag det så helt enkelt. Hade jag gjort om det hade jag antagligen försökt köpa en burk tamiya blå metallic om jag kan hitta det. Alla andra färger har iaf varit bra. Det är som att färgen är lite kornig dessutom, väldigt weird!
Jag har även lärt mig lite om Liquid mask... Väldigt bra grej men man får inte så mycket som peta på den, då kan den lossna. Hade hänt lite överallt så har haft ett mindre helvete att få bort en del lack på rutorna 😉
Jag har avmaskerat allting och börjat borra hål för tråd. Ska måla lite detaljer som hjul, fixa runt hovarna, osv samt köpa styv julgranskuletråd eller vad det kan tänkas heta 😉.
Jag har även lärt mig lite om Liquid mask... Väldigt bra grej men man får inte så mycket som peta på den, då kan den lossna. Hade hänt lite överallt så har haft ett mindre helvete att få bort en del lack på rutorna 😉
Jag har avmaskerat allting och börjat borra hål för tråd. Ska måla lite detaljer som hjul, fixa runt hovarna, osv samt köpa styv julgranskuletråd eller vad det kan tänkas heta 😉.
frznlogic
Det blåa blev snyggt och är en fin kontrast till den glittriga översidan!
Skitsnyggt helt enkelt!
Skitsnyggt helt enkelt!
glimturen
Jag är full av något slags förvirrad beundran, alltså. Så spretigt och samtidigt enhetligt. Färgkombinationer och former som – var för sig – berör mig djupt blandade på ett högst oväntat sätt. Lite som att höra Nötknäpparsviten och Valkyrian samtidigt.
Heja dig! Tror jag…
Heja dig! Tror jag…
Matt_Public- Master of DNF
Väldans Shiny alltså!
Men fräsigt, jo jag tackar!
Men fräsigt, jo jag tackar!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar alles! Jag nöjer mig så här! Fixade några små grejer runt hovarna och limmade dit en tunn silver tråd som bygel på alla och hängde upp i julgranen. Ni får ursäkta de dåliga bilderna men det var svårt att ta foton 😇😁
frznlogic
Professorns analys är knivskarp.Stefan E skrev:Nu är det jul igen!
Toppjobb granen runt!
Farbror Publics särskilda pumle-pris går till den rara lilla Polikarpov:en
Matt_Public- Master of DNF
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Santa Fe - GP40
» F-117A Nighthawk, Tamyia 1/48
» M4 A1 Sherman Santa, Meng 1/? – klar
» DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)
» Guitar Wars?
» F-117A Nighthawk, Tamyia 1/48
» M4 A1 Sherman Santa, Meng 1/? – klar
» DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)
» Guitar Wars?
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet