Tillverkning av dekaler
2 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Tillverkning av dekaler
Är det någon här på forumet som kan skriva ut vita dekaler(text)
Jag håller på med två gamla airfix DHC-2 Beaver och en hade jag tänkt mig bli en US army kärra.
Modellerna har legat på hyllan i 40 år så dekalerna som följde med är kass, troligen inte bra som nya heller!!
Microscale gav ut ett ark med USAF och US army text, men tyvärr ingen vit text bara gul eller svart.
Har någon förslag på annat dekalark som kan passa så tas det tacksamt emot.
Jag håller på med två gamla airfix DHC-2 Beaver och en hade jag tänkt mig bli en US army kärra.
Modellerna har legat på hyllan i 40 år så dekalerna som följde med är kass, troligen inte bra som nya heller!!
Microscale gav ut ett ark med USAF och US army text, men tyvärr ingen vit text bara gul eller svart.
Har någon förslag på annat dekalark som kan passa så tas det tacksamt emot.
Lars Ekström- Gäst
Sv: Tillverkning av dekaler
Hej, Jag hade det problemet också för ett tag sedan. Det jag kunde komma på var att skriva en svart ram och skära längs med linjerna, alternativt hitta ett print ställe som kan skriva med vit färg,tydligen väldigt svårt att skriva vitt eftersom det kräver extremt hög renlighet och rengöring samt multipla tryck om du har mörk bakgrund osv osv... Iaf, det finns tydligen ställen som gör det om man letar lite.
Slutligen, det jag gjorde i slutändan var att skriva ut svart i rätt font och storlek, skära ut, tejpa fast ovanpå tejp, skära ut genom papperet och ner i tejpen... Voila, den underliggande tejpen blir en mask som du kan sätta på modellen och måla. Dock, vitt pigment har ganska usel täckning så det kan bli tjockt. Hitta rätt färg är ett bra tips 😉
Slutligen, det jag gjorde i slutändan var att skriva ut svart i rätt font och storlek, skära ut, tejpa fast ovanpå tejp, skära ut genom papperet och ner i tejpen... Voila, den underliggande tejpen blir en mask som du kan sätta på modellen och måla. Dock, vitt pigment har ganska usel täckning så det kan bli tjockt. Hitta rätt färg är ett bra tips 😉
frznlogic
Vitt
Vitt dekalpapper funkar
Christer
Tips på laser multiskrivare som funkar att skriva ut dekal papper på önskas också
Christer
Tips på laser multiskrivare som funkar att skriva ut dekal papper på önskas också
Christer i gbg- Gäst
Liknande ämnen
» Bytes: 1/32-dekaler mot 1/48-dekaler
» Dekaler...
» Skriva ut dekaler
» Dekaler...
» Italienska dekaler
» Dekaler...
» Skriva ut dekaler
» Dekaler...
» Italienska dekaler
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt