F-20 Tigershark
+3
Azgaron
Gigabyte
Matt_Public
7 posters
Sida 1 av 1
F-20 Tigershark
Pjahapp! Då var förra vårens förmodade snabbygge i hamn.
Som vanligt ställde jag till det för mig själv rätt friskt, men jag är åtminstone hyfsat nöjd med den. Dessutom var modellen mest tänkt som uppvärmning inför den nya 1/48-versionen, men det är nog ingen ursäkt. Nu över till bilderna:
Tack till såväl de som tagit sig tid till att följa hela byggtråden som den som tittar först nu.
Som vanligt ställde jag till det för mig själv rätt friskt, men jag är åtminstone hyfsat nöjd med den. Dessutom var modellen mest tänkt som uppvärmning inför den nya 1/48-versionen, men det är nog ingen ursäkt. Nu över till bilderna:
Tack till såväl de som tagit sig tid till att följa hela byggtråden som den som tittar först nu.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-20 Tigershark
Jag gillar öken kammo och är det så här bra lagt med mjuka över gångar mellan färg fälten så är det gott som det bara kan , mycket snyggt 💜💜💜
Gigabyte
Läcker kombination av plan, kammo och hajtänder! Mycket snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Vilket fantastiskt ökenkammo!
Rejält stöddig beväpning och hajkäft ger en behaglig "feel-good" känsla som räcker hela veckan
Oklanderligt bygge och målningsarbete som vanligt !
Jag ser redan fram emot den utlovade 1/48an:
Tommy
TommyKillander
Det är allt en go liten sportbil!
Hajkäft, ökenkammo och lagom laddning bomber är bara så rätt. Enkelt, smyggt och prydligt!
1/48:an kommer bli megamaffig!
Hajkäft, ökenkammo och lagom laddning bomber är bara så rätt. Enkelt, smyggt och prydligt!
1/48:an kommer bli megamaffig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jäklar vilken snygg liten F-20 du har fått till!
Inte nog med att den kommer från en av mina favoritstater, Arizona, utan du har också haft den goda smaken att välja exakt samma färger som jag valt till min Agressor!
Min kommer att få lite annorlunda cammomönster, "Snake", med tvärgående band, men samma färger.
Hur bär du dig åt för att få så fin färgseparering, precis lagom överspray, och det i lilla 1/72 skalan?
Enastående fin modell!
Stefan
Inte nog med att den kommer från en av mina favoritstater, Arizona, utan du har också haft den goda smaken att välja exakt samma färger som jag valt till min Agressor!
Min kommer att få lite annorlunda cammomönster, "Snake", med tvärgående band, men samma färger.
Hur bär du dig åt för att få så fin färgseparering, precis lagom överspray, och det i lilla 1/72 skalan?
Enastående fin modell!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack för alla rara ord, hörni!
Väl utspädd färg och lågt lufttryck underlättar, men det centrala är att jag applicerar samtliga kulörer i samma sittning. På det viset kan jag måla omlott, så att säga, innan färgen härdar.Stefan E skrev:Hur bär du dig åt för att få så fin färgseparering, precis lagom överspray, och det i lilla 1/72-skalan?
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» F-20A Tigershark
» F/A-20C Tigershark
» JAS 40A/B Tigershark, Monogram/Revell 1:48 scale
» F-20A Tigershark (Freedom Model Kits, 1/48)
» F/A-20C Tigershark
» JAS 40A/B Tigershark, Monogram/Revell 1:48 scale
» F-20A Tigershark (Freedom Model Kits, 1/48)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet