IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

4 posters

Gå ner

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals Empty Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

Inlägg av Stefan E mån jan 30, 2017 3:29 pm

Hejsan!
 
På begäran från Bla. CAS med flera kommer här en ”Pås-glutt” på ”Bristol Beaufighter In Commonwealth Service i 1/48.
 
Det är precis vad namnet säger markeringar till inte mindre än 12 olika Beaufighters från hela samväldet.
Jag skulle tro att här finns alla målningsvarianter och från alla ställen där det flugits med Beaufightern under andra världskriget.
 
 
Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals IMG_0438_zpsoq1wz39f
 
 
Här en översikt av alla maskiner som kan byggas;
 
Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals IMG_0466_zpshfrhdj4z
 
 
Lite närmare titt;
 
Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals IMG_0468_zps7rxk51fx
 
 
Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals IMG_0469_zpswtr1pcdm
 
 
Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals IMG_0470_zpst2jp3wqc
 
Tyvärr är detta allt man får se av målningarna, bara vänster sida och exempel på översidan.
Alla varianter är listade med den absolut nödvändigaste informationen även om den är tämligen knapphändig.
 
Tycker nog man kunde lagt med ett A-4 ark till och åtminstone gjort profilerna lite större och bifogat lite mera information om förebilderna.
 
Dekalerna själva är mycket snyggt tryckta med fina färger och skärpan är knivskarp!
 
Man får ett ark med Serienummer, Individmarkeringar och Nationalitetsmärkningar, plus ett ark med alla kodbokstäver.
 
Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals IMG_0464_zpst4m7s41l
 
Med tanke på hur många varianter man får och att man kan bygga i alla fall tre maskiner från arket så var det ganska prisvärt, 12pund från Hannants, ungefär 130:-.
 
Det finns ytterligare ett ark med två Australiensiska Beaufighters, båda har ”Nose/Body-art”;
 
https://www.hannants.co.uk/product/DKD48001
 
 
 
Limma Lugnt!
 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals Empty Sv: Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

Inlägg av cas mån jan 30, 2017 3:44 pm

Det verkar vara en salig blandning av olika versioner också?
Enda som inte finns med är de sena TF Mk X med ryggåsfena och spinner ser det ut som..
Nu vet jag vem jag skall be om individmärkningar till när det är dags för en Tamiya Beau!
Tack för titten Stefan! Det fanns många roliga individer att ge sig på...

Undrar om DKDecals har nån koppling till Valom? Det är liksom samma symbolspråk som Valoms byggbeskrivningar.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals Empty Sv: Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

Inlägg av Stefan E mån jan 30, 2017 3:52 pm

Ja, det reagerade jag på också, kanske tänker dom ge ut ett ark med Nattjakt också?

Jo, det kommer nog att bli lite dekaler över, fem maskiner har jag redan sett ut som jag vill/tänker bygga, 7, 8, 10, 11, och 12!
Här har man att göra!  Laughing

Jag har inte byggt något från Valom, men det är ju Tjeckiska dekaler så det kan nog vara troligt.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals Empty Sv: Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

Inlägg av Azgaron mån jan 30, 2017 5:01 pm

Tack för titten! Smile

Såg ju spännande ut, och av nån anledning blev jag sugen på att göra en nattsvart version. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals Empty Sv: Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

Inlägg av glimturen tis jan 31, 2017 10:00 pm

Azgaron skrev:Tack för titten! Smile

Såg ju spännande ut, och av nån anledning blev jag sugen på att göra en nattsvart version. Smile

Håkan

Eko på Håkan! Tack för pås-titt! sunny
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals Empty Sv: Dekaler; Bristol Beaufighter In Commonwealth Service 1/48 från DK Decals

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet