Eduard 1/48 F6F-3 Hellcat
+3
Stefan E
glimturen
Henkepenke
7 posters
Sida 1 av 1
Eduard 1/48 F6F-3 Hellcat
Jahapp!
Kanske dags att skapa en tråd för helveteskatten som jag pysslat lite med det senaste!
Det är alltså Eduards F6F-3 Hellcat i 1/48 som jag bygger för ett gruppbygge på fejjan.
Denna blir helt OOB, men det innefattar ju ändå lite ets och resin från Eduard
Så, en lådtitt då!
En mycket trevlig modell som har gått ihop fantastiskt bra så här långt
Kanske dags att skapa en tråd för helveteskatten som jag pysslat lite med det senaste!
Det är alltså Eduards F6F-3 Hellcat i 1/48 som jag bygger för ett gruppbygge på fejjan.
Denna blir helt OOB, men det innefattar ju ändå lite ets och resin från Eduard
Så, en lådtitt då!
En mycket trevlig modell som har gått ihop fantastiskt bra så här långt
Henkepenke
Sv: Eduard 1/48 F6F-3 Hellcat
Som med de flesta flyg är det lättast att börja med cockpit och så även denna gång
Sittbrunnen trillade snabbt ihop och målades med interior green från Gunze, sedan monterades Ets och hela klabbet fick en lätt oljewash innan mattlack och detaljmålning
Gav mig även på lite chipping med akvarellpenna, den syns av någon anledning extremt väl på kort men är inte alls så framträdande i verkligheten
Och nu var vi snabbt framme vid kroppsihoplimmardag!
Sittbrunnen trillade snabbt ihop och målades med interior green från Gunze, sedan monterades Ets och hela klabbet fick en lätt oljewash innan mattlack och detaljmålning
Gav mig även på lite chipping med akvarellpenna, den syns av någon anledning extremt väl på kort men är inte alls så framträdande i verkligheten
Och nu var vi snabbt framme vid kroppsihoplimmardag!
Henkepenke
Snyggt bygge!
Samma som jag bygger på också i "Surdegstråden", underbar byggsats av ett av de häftigaste flygplanen under WWII!
Stefan
Samma som jag bygger på också i "Surdegstråden", underbar byggsats av ett av de häftigaste flygplanen under WWII!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt jobbat så långt! Fin cockpit!
Verkar vara en trevlig modell.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mycket snyggt, cockpit och cammo ser fantastiskt fint ut !
Tommy
Tommy
TommyKillander
Hellcat är en bra tuff maskin alltså!
Noterar att du har köpt en sen variant av den boxningen. I de första fick man inte med resinhjulen, och gissa vilken jag har
Alldeles utsökt kontor, och målningen gick inte av för hackor den heller!
Top notch!
Noterar att du har köpt en sen variant av den boxningen. I de första fick man inte med resinhjulen, och gissa vilken jag har
Top notch!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack och bock!glimturen skrev:Superfint kontor och ett tjusigt bygge!
Tack Stefan Ja,en fantastiskt fin modell att bygga får jag säga, inte en gnutta spackel har behövts. Ja, var inte så insatt i dem innan bygget men gillar dem skarpt nu, så lär bli minst en till och då gärna i storleken större!Stefan E skrev:Snyggt bygge!
Stefan
Tack Håkan Ja den är mycket fin!Azgaron skrev:Snyggt jobbat så långt! Fin cockpit!
Håkan
Tack ska du Tommy!TommyKillander skrev:Mycket snyggt, cockpit och cammo ser fantastiskt fint ut !
Tommy
Tack frzn Hehe, ja eller hur Gött att man kan komprimera 1,5månads jobb till 3 poster och 10minuters jobbfrznlogic skrev:Kanonfint bygge, och snabbt framåt gick det också :-P ;-).
Ja den har växt i mina ögon mer och mer under bygget får jag säga!cas skrev:Hellcat är en bra tuff maskin alltså!
Top notch!
Ajajaj Tror inte de är så många penningar som ska ut för ett set dock
Tack så mycket Christer!
Henkepenke
Liknande ämnen
» F6F-3 Hellcat. Eduard 1/48
» F6F-3 Hellcat, Eduard 1/72
» Hellcat Mk.II - Eduard 1/48
» Eduard 1/72 F6F-3 Hellcat "profipac"