Fika med modellbygge på Flygcafeét på Getteröns flygfält.
4 posters
Sida 1 av 1
Fika med modellbygge på Flygcafeét på Getteröns flygfält.
Hade en trivsam fika på Flygkaféet på Getteröns flygfält idag med "cas". Tre timmar försvann rätt fort där färger, tekniker och resultat diskuterades och ett antal modeller kom upp på bordet. Det hela följdes med intresserade blickar och trivsamma kommentarer från bland annat robot och flygplansbyggare med erfarenhet från JAS och andra människor med flygintresse. Miljön var rätt mycket trivsammare än väntat och även flyghistoria berördes där bland annat de flygkracher som inträffat i Varberg nämndes. Helt klart ett ställe lämpligt för fler modellbyggarfikor!
/André
/André
Andre B
Sv: Fika med modellbygge på Flygcafeét på Getteröns flygfält.
Ja, det var en ståtlig samling Mussar du hade med dig dessutom!
Nästa gång kanske vi skall rigga upp ett sprutbord och skjuta lite färg inför en emellanåt intresserad publik
Detta måste vi göra fler gånger, och då gärna lite fler intressenter!
//Christer
Nästa gång kanske vi skall rigga upp ett sprutbord och skjuta lite färg inför en emellanåt intresserad publik
Detta måste vi göra fler gånger, och då gärna lite fler intressenter!
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för orden Christer,
Nästa gång låter som något trevligt att se fram mot. Se om jag inte kan duka upp med något annat än Mussar då! Fler deltagare skulle säkert tillföra med! Vet inte vad kökspersonalen säger om sprutmålning men varför inte ritsa lite panellinjer? Och lite dekaler borde man nog kunna applicera på en modell eller två. Sen har jag en Mosquito som skall få nya ställ!
Vänligast / André
Ps.
Din Bristol Brigand är väldigt fin. Blev väldigt sugen på attlägga beslag på en Airfix Beufighter efter att ha sett din Brigand. Har tittat på den där modellen länge nu..
Nästa gång låter som något trevligt att se fram mot. Se om jag inte kan duka upp med något annat än Mussar då! Fler deltagare skulle säkert tillföra med! Vet inte vad kökspersonalen säger om sprutmålning men varför inte ritsa lite panellinjer? Och lite dekaler borde man nog kunna applicera på en modell eller två. Sen har jag en Mosquito som skall få nya ställ!
Vänligast / André
Ps.
Din Bristol Brigand är väldigt fin. Blev väldigt sugen på attlägga beslag på en Airfix Beufighter efter att ha sett din Brigand. Har tittat på den där modellen länge nu..
Andre B
Låter som ni haft det kul!
Resten av familjen fick åka till Varberg istället och gå på SPA. Jag fick inte åka med, utan fick snällt vara hemma och olja altanen....
Resten av familjen fick åka till Varberg istället och gå på SPA. Jag fick inte åka med, utan fick snällt vara hemma och olja altanen....
glimturen
Synd att jag missade detta. Har ni funderat på datum för nästa träff?
Hälsningar
Timo
Hälsningar
Timo
Timo P
Det är väl "plastkollo" över kristi frlygare men annars så finns ju möjligheten när som i stort sett. Caféet är rätt välbesökt så är vi fler än två så är det uppskattat om vi hör av oss innan. Det finns möjlighet att låna rum med utsikt över flygfältet på övervåningen om vi inte önskar sitta nere med cafégästerna...
Mvh. André
Mvh. André
Andre B
Låter bra. Vi kan ju snacka ihop oss med CAS på kollot.
Timo
Timo
Timo P
Liknande ämnen
» Fika och byggmöte på Flygcaféet vid Getteröns flygfält i Varberg?
» Fika och byggmöte på Flygcaféet vid getteröns flygfält nere i Varberg
» En svensk FW-190. Veterandag på Skå-Edeby flygfält
» Modellbygge i medierna.
» Medicinsk utrustning för modellbygge
» Fika och byggmöte på Flygcaféet vid getteröns flygfält nere i Varberg
» En svensk FW-190. Veterandag på Skå-Edeby flygfält
» Modellbygge i medierna.
» Medicinsk utrustning för modellbygge
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet