IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Slippapper

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Slippapper Empty Slippapper

Inlägg av Obed lör jun 20 2009, 11:54

Vilka lämpliga slippapper använder ni?
Antar att det behövs fler grovheter/grovlekar finheter/finlekar (tja hur man nu böjer ordet grov och fin) scratch .

Var köper ni?
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Slippapper Empty Sv: Slippapper

Inlägg av Janne.S lör jun 20 2009, 12:02

Våtslippapper från Järnia Very Happy jag har från 400 grit upp till 1000 grit, sedan har jag köpt Tamyias våtslippapper åxå och den går ända upp till 2000 grit. Utöver det så har jag Micromesh polerdukar hela vägen upp till 12000 grit Very Happy

Annars använder jag en liten fil från Tamyia...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Slippapper Empty Sv: Slippapper

Inlägg av Stefan E lör jun 20 2009, 23:12

Obed skrev:Vilka lämpliga slippapper använder ni?
Antar att det behövs fler grovheter/grovlekar finheter/finlekar (tja hur man nu böjer ordet grov och fin) scratch .

Var köper ni?

Hejsan!

Jag har vanliga sandpapper (både torra och våt-slip) från grovlek (eller kornstorlek) 80 till 1200, Tamiyas finaste från 1200 till 3600.
För ännu finare slipning eller snarare polering av tex huvar finns det fina nagelpolerare i varuhusens "damavdelning"!

Vanliga nagelfilar från samma ställe är suveräna, mycket billiga och har mer eller mindre ersatt sandpapper hos mig, sedan har jag ett gäng små "juvelerar filar" från Biltema.

Allt detta kan köpas på vanliga varuhus, i järnaffären, målar-butiker, eller på ställen som Biltema o Mekonomen.

Det gäller bara att hålla ögonen öppna, det finns användbara modell-verktyg nästan överallt!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Slippapper Empty Sv: Slippapper

Inlägg av Obed sön jun 21 2009, 13:16

Aha på så vis. Ska leta efter finare slipmateriel än 220 smärgelduk jag har. Råkade bara ha smärgelduk men det är faktiskt inte så dumt. Smidigt med så smala remsor redan från början plus att de tål massa böjningar. Phantoms manikyrtips verkar högintressant intressant. Vilken brud kan tacka nej till tyskt camo på naglarna liksom.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Slippapper Empty Sv: Slippapper

Inlägg av bjork_larsson ons jun 24 2009, 23:49

Personligen så tycker jag mycket om nagelfilar... dom är bra och tar bra med. Köpte jag billigt på Gekås avdelning. Eller ja, billigt beror kanske på hur man ser på det... Det va kanske inte så manligt att vara där och leta efter en massa nagelfilar! Haha... fick en del blickar.

Sedan använder jag mig av Droncos slipark som man kan köpa relativt billigt i vilken välsorterad verktygsbod som helst. Jag har allt mellan 80 till 1000 i dessa. Sedan är det på tips från Janne som jag köpte Micromesh, allt har fungerat väl.

Men ett starkt tips är slippappret på 240 grit som jag har från Dronco. Det är perfekt, det tar väldigt bra men bli inte några stora "repor" och det räcker sedan med att polera över ytan med ett papper 400/1000.

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Slippapper Empty Sv: Slippapper

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet