F-14A Tomcat, VF-1 Wolfpack
+7
Jörgen.E
Azgaron
Stefan E
Marlin
TommyKillander
glimturen
Janne.S
11 posters
Sida 1 av 1
F-14A Tomcat, VF-1 Wolfpack
Då var kollobygget färdigt!
Det blev en TAmyia F-14a från VF-1 Wolfpack i 1/48 från derast första kryssning ombord USS Enterprise (den flytande icke den flygande ) i gula havet och Vietnam.
Just den här individen gick i sjön efter motorpumpning och var en av de första att visa på TF-30 motorns svagheter.
Både pilot och radaroperatör sköt ut sig och överlevde.
JAg fick konvertera den med Steel beach resin för bäversvansen, grillarna runt kanonen och IRST-podden under nosen.
Hjul och backspeglar från Eduard, dekaler från Fighter Town och alfa givare från Master och stolar från Aires.
Här är lite bilder
Sådärja...klart
(Hmmm...bilderna är redigerade i lightroom men de ser lite konstiga ut i foto hinken, de ser inte ut så i min dator...är det så för er andra också?)
Limma lugnt!
Det blev en TAmyia F-14a från VF-1 Wolfpack i 1/48 från derast första kryssning ombord USS Enterprise (den flytande icke den flygande ) i gula havet och Vietnam.
Just den här individen gick i sjön efter motorpumpning och var en av de första att visa på TF-30 motorns svagheter.
Både pilot och radaroperatör sköt ut sig och överlevde.
JAg fick konvertera den med Steel beach resin för bäversvansen, grillarna runt kanonen och IRST-podden under nosen.
Hjul och backspeglar från Eduard, dekaler från Fighter Town och alfa givare från Master och stolar från Aires.
Här är lite bilder
Sådärja...klart
(Hmmm...bilderna är redigerade i lightroom men de ser lite konstiga ut i foto hinken, de ser inte ut så i min dator...är det så för er andra också?)
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: F-14A Tomcat, VF-1 Wolfpack
Mästerligt byggt Janne!
Den är riktigt, riktigt snygg!
Extrapoäng för extragrejjer, sågande och de fina utblåsen!
Bilderna ser helt normala ut tycker jag.
glimturen
Tack Rickardglimturen skrev:
Mästerligt byggt Janne!
Den är riktigt, riktigt snygg!
Extrapoäng för extragrejjer, sågande och de fina utblåsen!
Bilderna ser helt normala ut tycker jag.
Gjorde jpeg av mina redigerade bilder och då syntes gränserna för hur jag putsat bakgrunder och annat :/ syns inte på plattan dock
Janne.S- Moderator
Vilket bygge!
Det är svårt att tro att det är samma modell som du dremlade i på plastkollot...
Fantastiskt snyggt!
Bilderna ser fantastiska ut. Jag tror att Photobucket komprimerar bilderna så att färger (speciellt nyanser) försvinner.
Jag har märkt att mina Reveal bilder från Flickr och Facebook ser annorlunda ut än PB.
Tommy
TommyKillander
Fantastisk modell och Wolfpack har alltid varit en av mina favorit-divisoner!
Jag är stum av beundran, så jäkla läcker!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack StefanStefan E skrev:Fantastisk modell och Wolfpack har alltid varit en av mina favorit-divisoner!
Stefan
För övrigt verkar Photo Bucket fungera som vanligt på min desktop PC.
Janne.S- Moderator
Mycket snyggt bygge, Janne! Allt tandläkarliknande surrande gav resultat! Väldigt läcker F-14!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack HåkanAzgaron skrev:Mycket snyggt bygge, Janne! Allt tandläkarliknande surrande gav resultat! Väldigt läcker F-14!
Håkan
Janne.S- Moderator
Djup suck av vällust
Jag gillar de olika färgmatchningarna av vingarna kontra kroppen, utblåsen är fantastiska och cockpit är inte dum den heller.
Fenomenalt fin alltså!
Jag gillar de olika färgmatchningarna av vingarna kontra kroppen, utblåsen är fantastiska och cockpit är inte dum den heller.
Fenomenalt fin alltså!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christercas skrev: Djup suck av vällust
Fenomenalt fin alltså!
Ja vingarna bidde annirlunda då jag målade dom med fel färg först, antagligen fick jag på fel lock till burken någon gång.
Tyckte bildennjag tog på cockpi blev kul för det ser ut som en skärm är påslagen hos piloten
Janne.S- Moderator
+1 i kvadrat!Stefan E skrev:Fantastisk modell och Wolfpack har alltid varit en av mina favorit-divisioner!
Underbart såväl hela jämrans varvet runt som uppifrån och ned. Extra pluspoäng för de fantastiska raketerna.
Matt_Public- Master of DNF
Tack MattMatt_Public skrev:+1 i kvadrat!Stefan E skrev:Fantastisk modell och Wolfpack har alltid varit en av mina favorit-divisioner!
Underbart såväl hela jämrans varvet runt som uppifrån och ned. Extra pluspoäng för de fantastiska raketerna.
Janne.S- Moderator
*Mic drop*
Fantastiskt fin Janne! Jag är ju en riktigt sucker för sketna katter men har förstått att dessa tidiga var väldigt välskötta och rena och du har ju åter igen lyckats med en helt underbar hankatt!
Det är byggare som dig som får en annan att inse att man har rätt långt kvar!
Åter igen, fantastiskt fint jobbat!
//Henke
Fantastiskt fin Janne! Jag är ju en riktigt sucker för sketna katter men har förstått att dessa tidiga var väldigt välskötta och rena och du har ju åter igen lyckats med en helt underbar hankatt!
//Henke
Henkepenke
Tack HenkeHenkepenke skrev: *Mic drop*
//Henke
Jag gillar också sketna katter men just denna blev inte ens 4 år gammal innan den hamnade i drickat. Kliniskt friggin rena var de...yuck!
Jag får kompensera med något skitigt
Man utvecklas ständigt som modellbyggare, man provar nya tekniker och får in snitsen Tycker du är en orädd, kreativ och duktig byggare.
Janne.S- Moderator
Tack mannen!Caverö skrev: Brutalsnygg du är bäst
Undrar om man skall döma något i år
Tja, du kan la döma jet modernt så kör vinden vanliga taxan
Janne.S- Moderator
Hehe, ja då får du göra nått riktigt grisig som nästa byggeJanne.S skrev:Tack HenkeHenkepenke skrev: *Mic drop*
//Henke
Jag gillar också sketna katter men just denna blev inte ens 4 år gammal innan den hamnade i drickat. Kliniskt friggin rena var de...yuck!
Jag får kompensera med något skitigt
Man utvecklas ständigt som modellbyggare, man provar nya tekniker och får in snitsen Tycker du är en orädd, kreativ och duktig byggare.
Oj, tack och bock Janne det var roligt att höra
Henkepenke
Liknande ämnen
» F-14A Tomcat, Tamiya 1/48 VF-41
» F-14D Tomcat, Revell 1/48 - Klar
» F-14B Tomcat, Hobbyboss 1:48
» IRIAF F-14A Tomcat "Alicat", 1/48 Hasegawa med godis.
» F-14A Tomcat, Tamiya 1/48 VF-84
» F-14D Tomcat, Revell 1/48 - Klar
» F-14B Tomcat, Hobbyboss 1:48
» IRIAF F-14A Tomcat "Alicat", 1/48 Hasegawa med godis.
» F-14A Tomcat, Tamiya 1/48 VF-84
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|