Messerschmitt fur alle!
+2
Matt_Public
Andre B
6 posters
Sida 1 av 1
Messerschmitt fur alle!
Går i denna tråd ut med lite av det som finns liggande i lådor. Och i väntan på att jag hittat och fått dammat av berörda byggen så börjar jag med en liten "review" på den P. 1101 nattjägare som jag har liggande. En gammal goding från Dragon som även Revell gett ut och som märkligt nog en Ta 183 från PM delar delar med...
http://modelcrafters.net/kit-reviews/me-1101-nachjager-5014
Även Huma har gett ut en Me P. 1101--
http://modelingmadness.com/scott/axis/luft/me/p1101preview.htm
/André
http://modelcrafters.net/kit-reviews/me-1101-nachjager-5014
Även Huma har gett ut en Me P. 1101--
http://modelingmadness.com/scott/axis/luft/me/p1101preview.htm
/André
Andre B
Sv: Messerschmitt fur alle!
Me 1101? Finsmakare där!
Precis den sortens avvikande tilltag som borgar för en automatiskt intressant tråd.
Precis den sortens avvikande tilltag som borgar för en automatiskt intressant tråd.
Matt_Public- Master of DNF
Hoppla, en nästan-tunna!
Fortsättningen kan man knappt vänta på, så leta fortare
Fortsättningen kan man knappt vänta på, så leta fortare
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser med spänning fram emot detta bygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Spännande värre?
Ja verkligen! Lite som "slagfältsarkeologi". Har lokaliserat Me 1101:an liksom två stycken 262:or i det "mörka gruvhål" som vindsförrådet utgör.
Det är med hjälm, pannlampa och dödsförakt man ger sig in där och letar. Och lovar, det känns i kroppen när man kommit ut därifrån!
Me 163:an verkar anmärkningsvärt vara gömd i någon annan "ort" i gruvhålet men dagens stora upptäckt var en P. 1111 som jag inte hade någon dokumentation om...
https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_P.1111
Trevligt med var att båda 262:orna var i mycket gott skick. Hade helt glömt bort hur långt komna dessa båda byggen var och att det inte var särskilt mycket kvar att göra för att få dem i "flygvärdigt skick". De båda tillsammans med P.1101:an och P.1111:an har nu baxats ut ur gruvhålet och setts dagenljus för första gången på många år.
Frågan är nu var Me 163:an har hamnat? Är det i samma gruvhål som de två eller tre Arado 234:orna och de två Dornier 335:orna är gömda? Det skall även finnas en Heinkel He 177:a med samt ett antal Ju 88:or så letandet fortsätter med stor förväntan!
Och vem vet var man finner mer i berörda gruvhål. Ryktet är att det skall finnas två Horten Ho 229:or någonstans. Jag vill dock dementera ryktet om en Arado E.555 men jag såg något i mörkret som var misstänkt likt ett ubåtsperiskop!
Mer än bara Messerschmitt fur alle med andra ord. Bildbevis är på gång...
/André
Ja verkligen! Lite som "slagfältsarkeologi". Har lokaliserat Me 1101:an liksom två stycken 262:or i det "mörka gruvhål" som vindsförrådet utgör.
Det är med hjälm, pannlampa och dödsförakt man ger sig in där och letar. Och lovar, det känns i kroppen när man kommit ut därifrån!
Me 163:an verkar anmärkningsvärt vara gömd i någon annan "ort" i gruvhålet men dagens stora upptäckt var en P. 1111 som jag inte hade någon dokumentation om...
https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_P.1111
Trevligt med var att båda 262:orna var i mycket gott skick. Hade helt glömt bort hur långt komna dessa båda byggen var och att det inte var särskilt mycket kvar att göra för att få dem i "flygvärdigt skick". De båda tillsammans med P.1101:an och P.1111:an har nu baxats ut ur gruvhålet och setts dagenljus för första gången på många år.
Frågan är nu var Me 163:an har hamnat? Är det i samma gruvhål som de två eller tre Arado 234:orna och de två Dornier 335:orna är gömda? Det skall även finnas en Heinkel He 177:a med samt ett antal Ju 88:or så letandet fortsätter med stor förväntan!
Och vem vet var man finner mer i berörda gruvhål. Ryktet är att det skall finnas två Horten Ho 229:or någonstans. Jag vill dock dementera ryktet om en Arado E.555 men jag såg något i mörkret som var misstänkt likt ett ubåtsperiskop!
Mer än bara Messerschmitt fur alle med andra ord. Bildbevis är på gång...
/André
Senast ändrad av Andre B den mån jul 17 2017, 23:42, ändrad totalt 1 gång
Andre B
Först ut efter mycket migränskapande slit - Me 262B-1a/U1...
Revell skala 1/72
Det här var en av de första modeller som jag målade på frihand med spruta. Det var säkert över 15år sedan nu. Modellen har legat nerpackade med andra modeller på grund av flyttar med mera och det är minst åtta sedan den såg "dagsljus". Men den blev återfunnen i gott skick och det finns nu lite hopp om att färdigställa den...
Revell skala 1/72
Det här var en av de första modeller som jag målade på frihand med spruta. Det var säkert över 15år sedan nu. Modellen har legat nerpackade med andra modeller på grund av flyttar med mera och det är minst åtta sedan den såg "dagsljus". Men den blev återfunnen i gott skick och det finns nu lite hopp om att färdigställa den...
Andre B
Nästan klar ju!
Arkeologi och modellbygge i skön kombo...
Arkeologi och modellbygge i skön kombo...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser bra ut! Lycka till med färdigställandet!
Håkan
Håkan
Tack Håkan...
Får se vad jag lyckats dra fram mer i ljuset först. Hittade ju lite av varje där inne i mörkret... *s*
Får se vad jag lyckats dra fram mer i ljuset först. Hittade ju lite av varje där inne i mörkret... *s*
Andre B
Det verkar vara en stor och mörk vind, men vilka fynd!
Heja dig!
Heja dig!
glimturen
Ännu ett avdammat fynd framdraget ur gruvan - Me 262A-1a...
Hasegawa 1/72
Den här köpte jag på Göfab för 89:- någon gång för över femton år sedan och byggde paralellt med Revell's Me 262. Båda modellerna sprutmålades samtidigt med Wallejo's färger som jag precis då börjat kunnat köpa på Hobbex. Kvalitetsmässigt så känner jag att Hasegawa och Revell är jämnbördiga. Men har förstått att de tar hutlöst betalt för Hasegawa's utgåva i England. Upp mot £35. Vi får väl hoppas att Airfix ändrar på det här...
Hasegawa 1/72
Den här köpte jag på Göfab för 89:- någon gång för över femton år sedan och byggde paralellt med Revell's Me 262. Båda modellerna sprutmålades samtidigt med Wallejo's färger som jag precis då börjat kunnat köpa på Hobbex. Kvalitetsmässigt så känner jag att Hasegawa och Revell är jämnbördiga. Men har förstått att de tar hutlöst betalt för Hasegawa's utgåva i England. Upp mot £35. Vi får väl hoppas att Airfix ändrar på det här...
Senast ändrad av Andre B den lör jul 29 2017, 14:28, ändrad totalt 1 gång
Andre B
Jo, Glimturen...
Mörk är den där vinden i alla fall och tätpackad... *s*
Vem bryr sig om tyska guldtåg gömda i gruvhål i Polen?
Mörk är den där vinden i alla fall och tätpackad... *s*
Vem bryr sig om tyska guldtåg gömda i gruvhål i Polen?
Andre B
Ja, det ser ut som du har en egen "guldgruva" där på din mörka vind!
Se nu till att få de här färdiga, det är ju inte mycket kvar...
Femton år gamla modeller....
Det ger mig lite tröst, mitt äldsta bygge är från 2005, "bara" 12år gammalt!
Airfix kommer att ta £13 för sin nya 262a, det är ungefär 170:-, lite intressant läsning;
https://www.airfix.com/uk-en/news/workbench/aviation-icons-for-the-airfix-modeller/
Stefan
Se nu till att få de här färdiga, det är ju inte mycket kvar...
Femton år gamla modeller....
Det ger mig lite tröst, mitt äldsta bygge är från 2005, "bara" 12år gammalt!
Airfix kommer att ta £13 för sin nya 262a, det är ungefär 170:-, lite intressant läsning;
https://www.airfix.com/uk-en/news/workbench/aviation-icons-for-the-airfix-modeller/
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
En Schwalbe till?
Den där vinden fortsätter att leverera!
Den där vinden fortsätter att leverera!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Söt liten knubbis!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja, 163:an är rätt söt faktiskt. Och Acedemys modell är en bra modell där det inte blev ledsammare av att den kom med ett kl och intressant litet dragfordon. *ler*
Det svåra med Me 163 är att det finns allt för många målningsalternativ. Och jag har alltid undrat om de där dragfordonen verkligen var sandgula eller... ?
Det svåra med Me 163 är att det finns allt för många målningsalternativ. Och jag har alltid undrat om de där dragfordonen verkligen var sandgula eller... ?
Andre B
Kul liten kärra som sagt!
Håkan
Håkan
Liknande ämnen
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Messerschmitt BF 109 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
» Zvezda 1/48 Messerschmitt Bf-109 F2
» Messerschmitt Bf 109 F-2, Zvezda, 1/72
» Messerschmitt BF 109 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
» Zvezda 1/48 Messerschmitt Bf-109 F2
» Messerschmitt Bf 109 F-2, Zvezda, 1/72
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet