Me 262 A-1a (Trumpeter, 1/32)
+3
cas
Andre B
Matt_Public
7 posters
Sida 1 av 1
Me 262 A-1a (Trumpeter, 1/32)
Hallå gott folk!
Det har äntligen blivit dags att öppna 2012 års julklappsmodell. Zum Angriff!
Tycka precis vad man vill om Trumpetaren överlag, men just den här är en regelrätt juvel. Vekhjärtad och svekfull som jag är kommer dock de flesta finesser att förpassas till småtrollen i syfte att undvika öppna luckor (och annat dammsamlande fanstyg). Med lite tur blir det möjligen tillräckligt underhållande ändå.
Ifall den ädle Christer kan inleda sitt temabygge i hjulhusen så tänker jag då rakt inte vara sämre.
Fullständigt omotiverade utskjutarmärken (motsatt yta ska limmas mot en annan) föranledde ett visst filande. Förlorade detaljer återskapades dock enkelt med remsor av plasticard.
Andra märken var däremot desto begripligare:
Komponent som knappast lär synas bestående av hela sex delar:
Visst utrymme för egenknåpade extradetaljer finnes emellertid fortfarande.
Kabelstammarna kommer att färdigställas separat i syfte att underlätta målningsarbetet.
Bälten till stolen följde förvisso med i lådan, men eftersom dessa var av coromantstål användes ett annat, mer följsamt alternativ från AML.
Kontoret piffades upp med några metalltrådar på lämpliga ställen.
På grund av den föredömliga kvaliteten återstår liksom inte mycket annat att göra. Oh well...
Härnäst återvänder vi till noshjulsbrunnen (och kletar färg på kontoret).
Det har äntligen blivit dags att öppna 2012 års julklappsmodell. Zum Angriff!
Tycka precis vad man vill om Trumpetaren överlag, men just den här är en regelrätt juvel. Vekhjärtad och svekfull som jag är kommer dock de flesta finesser att förpassas till småtrollen i syfte att undvika öppna luckor (och annat dammsamlande fanstyg). Med lite tur blir det möjligen tillräckligt underhållande ändå.
Ifall den ädle Christer kan inleda sitt temabygge i hjulhusen så tänker jag då rakt inte vara sämre.
Fullständigt omotiverade utskjutarmärken (motsatt yta ska limmas mot en annan) föranledde ett visst filande. Förlorade detaljer återskapades dock enkelt med remsor av plasticard.
Andra märken var däremot desto begripligare:
Komponent som knappast lär synas bestående av hela sex delar:
Visst utrymme för egenknåpade extradetaljer finnes emellertid fortfarande.
Kabelstammarna kommer att färdigställas separat i syfte att underlätta målningsarbetet.
Bälten till stolen följde förvisso med i lådan, men eftersom dessa var av coromantstål användes ett annat, mer följsamt alternativ från AML.
Kontoret piffades upp med några metalltrådar på lämpliga ställen.
På grund av den föredömliga kvaliteten återstår liksom inte mycket annat att göra. Oh well...
Härnäst återvänder vi till noshjulsbrunnen (och kletar färg på kontoret).
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Me 262 A-1a (Trumpeter, 1/32)
Det är till att inleda med något stort! *s*
Kommer att ge mycket när väl Airfix svala blivit infångad!
Kommer att ge mycket när väl Airfix svala blivit infångad!
Andre B
Det är rätt! En svala skall åtnjutas tillknäppt för att fullt kunna dess formskönhet. 262:an liksom fulländar hajutseendet som bara kan anas på en 110:a
Utsökt räddande av hjulbrunnen också, så det så.
Kontoret har dock klara möjligheter att bli en RLM66-skimrande pärla. Klart bra drag att ge sig på eftermarknadsfegsnören.
Utsökt räddande av hjulbrunnen också, så det så.
Kontoret har dock klara möjligheter att bli en RLM66-skimrande pärla. Klart bra drag att ge sig på eftermarknadsfegsnören.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det här kommer att bli ett kanonbygge om jag könner Matte rätt!
Dags att ta fram anteckningsblocket och börja notera!
Detta är en av Trumpeters allra bästa modeller, inte konstigt då det är en nästan rakt av uppskalad Tamiya-kopia!
Enda modden jag gjorde på min var att korta huvudställen ca 4-5mmm för att få den rätta "sitsen" och ett nytt dekalark från Eagle-Cals (Eagle Edition), rekommenderas varmt.
Stefan
Dags att ta fram anteckningsblocket och börja notera!
Detta är en av Trumpeters allra bästa modeller, inte konstigt då det är en nästan rakt av uppskalad Tamiya-kopia!
Enda modden jag gjorde på min var att korta huvudställen ca 4-5mmm för att få den rätta "sitsen" och ett nytt dekalark från Eagle-Cals (Eagle Edition), rekommenderas varmt.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snabbt och snyggt jobbat så långt! Trevligt med en svala!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Trumpeter 1/72 LAV-25
» Trumpeter T55 1/35
» FC-1/JF-17 (Trumpeter, 1/48)
» NKL-26 (Trumpeter 1/35)
» Trumpeter MiG-27 i 1/32
» Trumpeter T55 1/35
» FC-1/JF-17 (Trumpeter, 1/48)
» NKL-26 (Trumpeter 1/35)