IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Figurer i 1/72...

2 posters

Gå ner

Figurer i 1/72... Empty Figurer i 1/72...

Inlägg av Andre B fre jul 14 2017, 13:58

Figurer i 1/72 är något jag samlat på sedan början på 70-talet. Det började med lite Airfix figurer med förebilder från ökenkriget och fortsatte rätt snart in på Napoleontiden och Waterloo. Intresset växte och när det kom  fler tillverkare så blev det rätt mycket fler figurer tillgängliga från olika skeden i historien. Esci tog vid efter Airfix och följdes snart av Italeri. Sedan kom Hät, Zvezda, Strelets med flera.

Det finns hur mycket som helst att skriva och berätta om det här. Men tänkte börja med en länk till PSR och Strelets senaste figurer som är ett stort kliv framåt för Strelets. För nu börjar även de tillverka figurer i samma klass som Zvezda och några till gjorde...

Vänligast / André

http://www.plasticsoldierreview.com/review.aspx?id=1054

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Figurer i 1/72... Empty Sv: Figurer i 1/72...

Inlägg av RVB fre jul 14 2017, 15:47

har bara haft dåliga erfarenheter utav strelets figurer:(, men jag måste säga, efter att jag kikade i din länk där och sökte på google, att de verkligen har piffat upp sina figurer nu, riktigt fina och härligt att se lite nya releaser:)

RVB


Till överst på sidan Gå ner

Figurer i 1/72... Empty Sv: Figurer i 1/72...

Inlägg av Andre B fre jul 14 2017, 17:56

Kan hålla med dig om Strelets figurer har haft ett och annat att önska. Blev rätt besviken första gången jag höll deras figurer i handen och har inte handlat något från dem sedan dess. Men kommer deras kommande figurer att hålla samma kvalité som dessa "rommare" så kommer jag nog att överväga inköp. Och då särskilt om det är förebilder från Napoleon tiden.

Det märkliga med Strelets är att de inte försökt få bättre figurer tidigare. Men å andra sidan så har har man kanske skapat en ekonomisk grund med de tidigare och billigare figurerna för att nu kunna ge ut bättre figurer...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Figurer i 1/72... Empty Sv: Figurer i 1/72...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet