En gammal minotaur
4 posters
Sida 1 av 1
En gammal minotaur
Den här minotauren har hängt med sen 90-talet i diverse rollspel, och är ursprungligen målad då.
Dock har den och en massa andra figurer blivit liggande i diverse lådor, och denna saknade länge en platta.
Jag stal en platta från skrotlådan, borrade, limmade dit honom, samt slängde på lite spackel som jag sen målade i lite olika bruna och gråa nyanser.
Jag offrade en gammal pensel som fick bli grästuva, och sen har jag bättringsmålat figuren en del.
Om den duger så här, ska jag ta ett gäng bättre bilder till bildrutan.
Håkan
Dock har den och en massa andra figurer blivit liggande i diverse lådor, och denna saknade länge en platta.
Jag stal en platta från skrotlådan, borrade, limmade dit honom, samt slängde på lite spackel som jag sen målade i lite olika bruna och gråa nyanser.
Jag offrade en gammal pensel som fick bli grästuva, och sen har jag bättringsmålat figuren en del.
Om den duger så här, ska jag ta ett gäng bättre bilder till bildrutan.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: En gammal minotaur
aah, blir genast påmind om warhammer som man knåpade mycket med på 90 talet, undrar om inte den där fina minotauren är en hjälte från beastmen armen? kanske är jag som är ute och cyklar nu, men den känns igen, pysslade inte så mycket med beastmen factionen, blev mest undead och brettonia för min del.
gillar nyansmålningen och highlighten du har gjort:)
gillar nyansmålningen och highlighten du har gjort:)
RVB
Tack RVB!
Minns inte riktigt vart de hörde hemma, men vet att White Dwarf hade nån artikel om dem med målningstips, som noggrant följdes!
Håkan
Minns inte riktigt vart de hörde hemma, men vet att White Dwarf hade nån artikel om dem med målningstips, som noggrant följdes!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
white dwarf, ja det var en tidning man inte har hört namnet på sedan länge. bra tidning som erbjöd mycket nyttigt, minns även att de då och då erbjöd hus i papper som man fick pyssla ihop. en gång hade de en hel riddar turne uppsättning, passade perfekt för mina brettonians riddare
RVB
Kul att denna tittar fram!
Jag har en hel låda full med gamla rollspelsfigurer på vinden, någonstans......
Undra om.....
Jag har en hel låda full med gamla rollspelsfigurer på vinden, någonstans......
Undra om.....
glimturen
Det där var mig en tjurig typ.
Extra pluspoäng för den ohälsosamma kulören på basplattan.
Extra pluspoäng för den ohälsosamma kulören på basplattan.
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Min Minotaur
» Gammal Hasegawa Ki-43-II
» Gammal nybörjare
» Ny(gammal) medlem
» Lite Samurajer Gammal Tamiya 1/35
» Gammal Hasegawa Ki-43-II
» Gammal nybörjare
» Ny(gammal) medlem
» Lite Samurajer Gammal Tamiya 1/35
Sida 1 av 1