Seahawk
+2
Stefan E
Janne.S
6 posters
Sida 1 av 1
Seahawk
I helgen kom min äldsta dotter, Lydia med mig till hennes första modellutställning ... och absolut inte hennes sista.
Hon var full av spunk och positiv energi och charmade alla vid evenemanget och hon gjorde hennes pappa väldigt väldigt stolt genom att uppföra sig bra och vara artig till alla.
På AIM har vi ett nybörjarhörn, för en liten avgift får du en modell och kan låna verktyg för att bygga ditt första modell och naturligtvis ville Lydia göra detta och hon gick all in på en Airfix Seahawk i 1/72: e skala.
Hon lärde sig att studera ritningen noga innan hon gjorde någonting (till skillnad från sin pappa)
Hon limmade delarna ihop snyggt ... spillde nästan inget lim
Efter en god stund var det klart..
Efter det behövdes det färg ... så hon använde färgerna som följde med satsen och tålmodigt målade den extra dark seagrey och vit.
Och resultatet blev sedan paraderad genom utställningssalen följande dag, efter att hon satte på dekalerna, med mycket övertygande svooosch-ljud. Jag tror att hon visade det för alla hundratals deltagare som var där, P
Men den blev ju riktigt tjusig!
Vid priscermonin fick hennes pappa faktiskt två hedersomnämnanden och två särskilda hedersomnämningar .... och ett par kristallvinglas, där passade hon på att fråga Anders om hon fick låna mikrofonen, det fick hon....så då förklarade hon för alla närvarande att hon hette Lydia och hon var 6 år gammal och hade börjat förskoleklass! Detta orsakade mycket munterhet i den annars väldigt seriösa cermonin.
Limma lugnt!
Hon var full av spunk och positiv energi och charmade alla vid evenemanget och hon gjorde hennes pappa väldigt väldigt stolt genom att uppföra sig bra och vara artig till alla.
På AIM har vi ett nybörjarhörn, för en liten avgift får du en modell och kan låna verktyg för att bygga ditt första modell och naturligtvis ville Lydia göra detta och hon gick all in på en Airfix Seahawk i 1/72: e skala.
Hon lärde sig att studera ritningen noga innan hon gjorde någonting (till skillnad från sin pappa)
Hon limmade delarna ihop snyggt ... spillde nästan inget lim
Efter en god stund var det klart..
Efter det behövdes det färg ... så hon använde färgerna som följde med satsen och tålmodigt målade den extra dark seagrey och vit.
Och resultatet blev sedan paraderad genom utställningssalen följande dag, efter att hon satte på dekalerna, med mycket övertygande svooosch-ljud. Jag tror att hon visade det för alla hundratals deltagare som var där, P
Men den blev ju riktigt tjusig!
Vid priscermonin fick hennes pappa faktiskt två hedersomnämnanden och två särskilda hedersomnämningar .... och ett par kristallvinglas, där passade hon på att fråga Anders om hon fick låna mikrofonen, det fick hon....så då förklarade hon för alla närvarande att hon hette Lydia och hon var 6 år gammal och hade börjat förskoleklass! Detta orsakade mycket munterhet i den annars väldigt seriösa cermonin.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: Seahawk
Ljuvliga bilder!
Snacka om koncentration och modellen blev ju riktigt bra!
Kan rapportera att den flög stadigt och fint genom hela lokalen (ALLA lokalerna...) med ett högt o tydligt motorljud!
Underbart att se!
Äpplet faller inte långt från äppelträdet, vad månde bliva?
Stefan
Kan rapportera att den flög stadigt och fint genom hela lokalen (ALLA lokalerna...) med ett högt o tydligt motorljud!
Underbart att se!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Lydia hade massa nya grepp som vi tråkmånsar inte tänker på.
Att fast trilskande dekaler med klämmor borde man ju tänka på själv!
Hejja dig Lydia!
Bara låna några av pappas ostartade modeller och sätt igång!
Hejja dig Lydia!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
WOW.
Helt underbart läckert.
Och betydligt snyggare än vad jag klarade av vid sex års ålder.
Framtiden är i säkra händer Lydia.
/Bosse
Helt underbart läckert.
/Bosse
Marlin
Stefan E skrev:Ljuvliga bilder!
Underbart att se!
Stefan
cas skrev:Lydia hade massa nya grepp som vi tråkmånsar inte tänker på.
Hejja dig Lydia!
Marlin skrev:WOW.
Helt underbart läckert.
/Bosse
Hahahahaha.....verkar som att är det något som deltagarna kommer minnas från årets AIM så är det Lydia
Janne.S- Moderator
Snyggt jobbat, Lydia!
Jag har sällan sett en så hängiven byggare som satt och kämpade med dekalerna utan att ge upp - sönderklippta eller inte så skulle dom fast på modellen bara...
Mikrofon-vana hade hon också, så jag föreslår att hon får vara konferencier AIM 2018.
Tommy
Jag har sällan sett en så hängiven byggare som satt och kämpade med dekalerna utan att ge upp - sönderklippta eller inte så skulle dom fast på modellen bara...
Mikrofon-vana hade hon också, så jag föreslår att hon får vara konferencier AIM 2018.
Tommy
TommyKillander
Ja, söta lilla ongen...hon fokuserade verkligen på den modellenTommyKillander skrev:Snyggt jobbat, Lydia!
Tommy
Janne.S- Moderator
Mycket tjusigt Lydia!
Jag var lite nervös efter att ha visat dig hur man skär ut dekaler med skalpellen , men du klarade det fantastiskt!
Stort beröm till din fina modell och ditt tålamod!
Du visade även andra hur man skulle bygga, det bådar mycket gott inför framtiden!
Jag var lite nervös efter att ha visat dig hur man skär ut dekaler med skalpellen , men du klarade det fantastiskt!
Du visade även andra hur man skulle bygga, det bådar mycket gott inför framtiden!
glimturen
Lydia tackar så mycket och tyckte det var fantastiskt roligt på AIM och alla var så trevliga och snällaglimturen skrev:Mycket tjusigt Lydia!
Du visade även andra hur maan skulle bygga, det bådar mycket gott inför framtiden!
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet