IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon som byggt Kinetic F/A-18C?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Någon som byggt Kinetic F/A-18C?  Empty Någon som byggt Kinetic F/A-18C?

Inlägg av Tobias tor okt 12 2017, 19:50

Denna?

Lite halvsugen på en fisnk, men jag kan i princip ingenting om de finska! Förutom att deskippad A-delen i "F/A-28" va?

Synpunkter på modellen och kanske tips på någon om de finska varianterna? Kan den byggas ur boxen eller har de modifierat sina på något sätt?
Tobias
Tobias

Till överst på sidan Gå ner

Någon som byggt Kinetic F/A-18C?  Empty Sv: Någon som byggt Kinetic F/A-18C?

Inlägg av linusorn tor okt 12 2017, 19:55

Håller på och bygger den. Är nog Kinetic bästa till dags datum. Väldigt fin modell med fina detaljer. Lite knixig passform i nosen men inget oöverkomligt. Kan absolut rekomenderas. Själv bygger jag den som den finska maskinen som det kommer med dekaler till. Dekalerna håller absolut högsta klass.

linusorn

Inlägg av Tobias tor okt 12 2017, 20:52

Ah trevligt! Smile Ja jag såg något om von Rosen igen? Eller vad hette han nu? De har alltid ett flygplan med hans namn va?

Tack för det, får nog skaffa en låda vid ett tillfälle då!
Tobias
Tobias

Inlägg av cas tor okt 12 2017, 21:44

Linusorn: Byggtråd anbefalles! I mitt nyligen återuppväckta intresse för jetkärror så står den Hornet högt i kurs. Det var närmare 30 år sen jag byggde en och jag är skyldig min inombords fjortis att göra en ny!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E fre okt 13 2017, 15:50

Ja, om du vill ha en "Legacy Hornet" så är Kinetics nya modell "da shit"!

Som Linus säger är det en av Kinetics bästa modeller, tror det är samma firma som gjort Su-33an, båda är otroligt fina modeller med liknande ytstruktur och detaljering, mycket väldetaljerade med andra ord.

Jag har båda och bägge bara skriker att bli byggda, min F/A-18 kommer att få ett adversary-schema, men frågan är brunt eller blått?

Dekalerna är designade av Fightertown och de är perfekt tryckta av Cartograf så det är eftermarknadsklass på dem!
Du får hela 7 olika flygplan att välja på och jag tror att jag kommer att köpa minst en till.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av linusorn fre okt 13 2017, 17:03

Började bygga den när jag var på semester i Finland i somras. Så blev ingen byggtråd då. Hade inte tillgång till internet. Får dra igång en från där jag befinner mig. Vi måste alla bejaka vår inombords fjortis!
Von Rosen var en svensk greve som skänkte Finland det första flygplanet till det som skulle bli finska flygvapnet. Som en hyllning till honom heter därför alltid ett Flygplan von Rosen. Ofta Kreivi von Rosen. Kreivi är finska för greve.

linusorn

Inlägg av Tobias fre okt 13 2017, 18:30

Tack!

Låter tufft med Adversary-scheme Stefan - ser fram emot bägge era byggtrådar då..! Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet