Ford 68 Mustang GT
+2
cas
Azgaron
6 posters
Sida 1 av 1
Ford 68 Mustang GT
Jag tänkte att en Musse med V8 och fyra hjul kunde vara en trevlig omväxling till alla andra Mussar som byggs här!
Att det blev just denna är väl mer en slump, men en filmkärra kan ju vara kul att ha i hyllan!
Jag börjar med en sedvanlig visning av låda och innehåll.
Kan nog börja bygga lite snart, men färg får vänta tills kompressorn ramlat in.
Ska se om jag kan hitta nån passande mörk grön metallic.
Håkan
Att det blev just denna är väl mer en slump, men en filmkärra kan ju vara kul att ha i hyllan!
Jag börjar med en sedvanlig visning av låda och innehåll.
Kan nog börja bygga lite snart, men färg får vänta tills kompressorn ramlat in.
Ska se om jag kan hitta nån passande mörk grön metallic.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Ford 68 Mustang GT
Stenhård bil från en hårdare film. Kommer bli smaskens detta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
En klassisk bil från en lika klassisk film!
Under filmningen av biljakten på San Fransiscos gator körde Steve McQueen själv Bilen och det gick åt ett 20-tal bilar (minst).
Jag har varit i SF och jag kan säga att det är otroligt branta backar i den stan så bilarna flyger verkligen, det är inga trick!
Nu vill jag se "Bullit" igen!
Stefan
Under filmningen av biljakten på San Fransiscos gator körde Steve McQueen själv Bilen och det gick åt ett 20-tal bilar (minst).
Jag har varit i SF och jag kan säga att det är otroligt branta backar i den stan så bilarna flyger verkligen, det är inga trick!
Nu vill jag se "Bullit" igen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Då den biljakten ,var närmast episk och med rätta så skrev den in sig i filmhistorien
Kul med en markburen Mustang bland alla flygtygen .
// Kent
Kul med en markburen Mustang bland alla flygtygen .
// Kent
Gigabyte
Tack Christer, Stefan, Kent och Rickard!
Ja, det är ju en cool kärra som sagt!
Får ta och kolla filmen då jag är osäker på om jag har sett den, hur det nu är möjligt!
Behöver också hitta en passande grön färg (helst metallic), men har inte så bra koll på blank lack.
Håkan
Ja, det är ju en cool kärra som sagt!
Får ta och kolla filmen då jag är osäker på om jag har sett den, hur det nu är möjligt!
Behöver också hitta en passande grön färg (helst metallic), men har inte så bra koll på blank lack.
Håkan
Bullitt? Vad gulligt!
Beträffande färgen kan du ju alltid beställa lite Highland green från ScaleFinishes.com. Men det går säkert också busbra att blanda ihop en egen kulör-cocktail.
Beträffande färgen kan du ju alltid beställa lite Highland green från ScaleFinishes.com. Men det går säkert också busbra att blanda ihop en egen kulör-cocktail.
Matt_Public- Master of DNF
Tack för tipset Matt!
Ska kolla det. Hittade en färdig kulör, avsett just för Bullitmussen, på en firma som heter Gravity Colors.
Vet inte om de saluförs nånstans lite närmre än staterna, för det blev en bra slant för en burk färg med frakt och allt.
Håkan
Ska kolla det. Hittade en färdig kulör, avsett just för Bullitmussen, på en firma som heter Gravity Colors.
Vet inte om de saluförs nånstans lite närmre än staterna, för det blev en bra slant för en burk färg med frakt och allt.
Håkan
Liknande ämnen
» Ford 32 Street Rod
» Ford 57 Hardtop - AMT 1/25
» 2010 Ford Shelby GT500 Revell 1/25
» P-51D Mustang "Lou IV"
» Min S26 Mustang
» Ford 57 Hardtop - AMT 1/25
» 2010 Ford Shelby GT500 Revell 1/25
» P-51D Mustang "Lou IV"
» Min S26 Mustang