Eduard 1/48 MiG-21 Bis Ilmavoimat
+11
rsm.gbg
Järven
Gigabyte
Matt_Public
Caverö
Stefan E
glimturen
Azgaron
cas
Marlin
linusorn
15 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Eduard 1/48 MiG-21 Bis Ilmavoimat
Bosse och jag verkar ju ha en strävan att ta över forumet med hjälp av MiG-21, så här kommer en till. Hade en tråd i tematråden om Kalla kriget på denna. Dock så har imperialistiska agenter stulit alla bilder i den tråden. Jag påbörjar därför en ny här. Den här modellen har haft en svår tillblivelse började som en profipack som undertecknad lyckades paja. Jag slaktade den på ets och övrigt godis och köpte sedan en weekend modell och använde bitarna i den så nu har jag kommit så här långt.
linusorn
Sv: Eduard 1/48 MiG-21 Bis Ilmavoimat
Se där.
En finsk Bis till.
Lysande tilltag.
Då får jag väl också ta och plocka fram en till 21:a ur stashen.
/Bosse
En finsk Bis till.
Lysande tilltag.
Då får jag väl också ta och plocka fram en till 21:a ur stashen.
/Bosse
Marlin
Jag känner mig utanför som inte har minsta lilla MiG-21 stashen eller å byggbordet...
Får väl börja bygga en MiG-ätande Phantom eller nåt som kompensation!
Hejja Linus och hans fina Bis!
Får väl börja bygga en MiG-ätande Phantom eller nåt som kompensation!
Hejja Linus och hans fina Bis!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevligt med en MiG-21 till! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack killar!
Limmade dit lite prylar och sedan blev det preshade.
Limmade dit lite prylar och sedan blev det preshade.
linusorn
TVÅ miggar????
Ynglar dom av sig här på forumet???
Snyggt jobbat, Linus!
Stefan
Ynglar dom av sig här på forumet???
Snyggt jobbat, Linus!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt en jetkärra som jag faktiskt kan tänka mig att bygga själv och du drar till med två, vad blir det för färger?
Caverö
Preshade här med! Snyggt!
Håkan
Håkan
MiG-smygbygge?
Man är ju HELT utanför märker jag...
Man är ju HELT utanför märker jag...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar och bockar. Färg!
Blixten fräter ur färgen lite. Preshade lyser inte igenom så mycket IRL. Bytte förresten ut alla packningar i sprutan idag, blev som ny. Till och med pfc ventilen funkar. Har haft min Evolution i tio år nu och trodde det var dags att pensionera den. Skönt att jag fick fel i den frågan. Sparade man 1500-2000 kr.
Blixten fräter ur färgen lite. Preshade lyser inte igenom så mycket IRL. Bytte förresten ut alla packningar i sprutan idag, blev som ny. Till och med pfc ventilen funkar. Har haft min Evolution i tio år nu och trodde det var dags att pensionera den. Skönt att jag fick fel i den frågan. Sparade man 1500-2000 kr.
linusorn
Byta packningar är alltså vägen till framgång?
Värt att komma ihåg!
Schysst med lite färg på!
Värt att komma ihåg!
Schysst med lite färg på!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat Linus.
Finska färger verkar vara något som lockar i Uppland.
/Bosse
Finska färger verkar vara något som lockar i Uppland.
/Bosse
Marlin
Tack killar.
Ja du Bosse, Finland lockar alltid. Jag tror iofs att många upplänningar har mer eller mindre finskt blod i sig med tanke på närheten till Åland och Finland över vattnet. Det konstiga är att jag tror att jag har snart tio flygmodeller med finsk förebild i mer eller mindre byggt skick, dock ingen färdigbyggd.
Ja du Bosse, Finland lockar alltid. Jag tror iofs att många upplänningar har mer eller mindre finskt blod i sig med tanke på närheten till Åland och Finland över vattnet. Det konstiga är att jag tror att jag har snart tio flygmodeller med finsk förebild i mer eller mindre byggt skick, dock ingen färdigbyggd.
linusorn
Oj tio stycken.
Inte illa.
För min egen del är det den första finska jag över överhuvudtaget har gjort.
Fast en finsk F-18 skulle jag inte ha något i mot.
/Bosse
Inte illa.
För min egen del är det den första finska jag över överhuvudtaget har gjort.
Fast en finsk F-18 skulle jag inte ha något i mot.
/Bosse
Marlin
Ser bra ut! Ser fram emot nästa färg!
Nya packningar är nog nåt jag får ha i åtanke snart. Väntar fortfarande på kompressor som inte kommit än.
Håkan
Nya packningar är nog nåt jag får ha i åtanke snart. Väntar fortfarande på kompressor som inte kommit än.
Håkan
Tack Håkan!
Jag har alltid ett lager packningar till sprutan ligger hemma, behöver inte målandet sluta ifall ngt händer. Men det här var första gången som jag bytte alla samtidigt. Många packningar i t. ex Evolution sprutorna har HoS bytt ut till teflon istället för gummi också. De håller betydligt bättre.
Nu är jag inte hemma Bosse men om jag inte missminner mig så har jag dessa i modell vad gäller Finland.
MiG-21
Draken
Hawk H-75
Buffalo Brewster
Caudron
Fiat-G55
MiG-15
JU-88 A5
Messerschmitt 109 G6 (som ju faktiskt är färdig och klassvinnare på 08-Open 2013)
Fouga Magister.
Förmodligen någon till...
Skulle gärna lägga till en finsk metallren MiG-21 F-13 också. Får se vad tomten kommer med.
(Får man räkna frugan? Hon är halvfinsk... Och ungarna de är ju kvartsfinnar så med dem och frugan borde man få ihop en hel Mannerheim.)
Jag har alltid ett lager packningar till sprutan ligger hemma, behöver inte målandet sluta ifall ngt händer. Men det här var första gången som jag bytte alla samtidigt. Många packningar i t. ex Evolution sprutorna har HoS bytt ut till teflon istället för gummi också. De håller betydligt bättre.
Nu är jag inte hemma Bosse men om jag inte missminner mig så har jag dessa i modell vad gäller Finland.
MiG-21
Draken
Hawk H-75
Buffalo Brewster
Caudron
Fiat-G55
MiG-15
JU-88 A5
Messerschmitt 109 G6 (som ju faktiskt är färdig och klassvinnare på 08-Open 2013)
Fouga Magister.
Förmodligen någon till...
Skulle gärna lägga till en finsk metallren MiG-21 F-13 också. Får se vad tomten kommer med.
(Får man räkna frugan? Hon är halvfinsk... Och ungarna de är ju kvartsfinnar så med dem och frugan borde man få ihop en hel Mannerheim.)
linusorn
Det har byggts lite i smyg på den här tror jag man kan säga. Har i vart fall kommit fram till den fantastiljon med dekaler som denna ska ha...
Försöker pilla på några dekaler då och då. Är så tråkigt.... Och långt kvar innan det är klart på denna.
Försöker pilla på några dekaler då och då. Är så tråkigt.... Och långt kvar innan det är klart på denna.
linusorn
Jag är baske mig inte byggd för söndagsmornar; individbeteckningen lästes som MiG-129, vilket var förbryllande i flera sekunder.
Att mäkta med otaliga stenciler är för övrigt en superkraft. Bosse och Janne lär sannolikt vara fullvärdiga medlemmar i The League of Extraordinary Gentlemen vid det här laget.
Att mäkta med otaliga stenciler är för övrigt en superkraft. Bosse och Janne lär sannolikt vara fullvärdiga medlemmar i The League of Extraordinary Gentlemen vid det här laget.
Matt_Public- Master of DNF
Det är fräsigt på riktigt alltså.
Skönt med dekaler dom funkar som dom skall.
Skönt med dekaler dom funkar som dom skall.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat Linus.
Stenciler kan vara träligt att få dit, men det blir ju så himla snyggt när man väl har fått på dem.
/Bosse
Stenciler kan vara träligt att få dit, men det blir ju så himla snyggt när man väl har fått på dem.
/Bosse
Marlin
Ohh, det tar sig najs!
Liknande ämnen
» Hasegawa 1/48 J35 Draken Ilmavoimat
» Ilmavoimat MiG-21bis - Eduard 1/48
» ICM 1/48 Ilmavoimat Dornier DO 17Z-2
» Kinetic 1/48 F/A-18C Ilmavoimat
» Bf109G-6 Ilmavoimat (Hasegawa 1/32)
» Ilmavoimat MiG-21bis - Eduard 1/48
» ICM 1/48 Ilmavoimat Dornier DO 17Z-2