IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

+2
Marlin
TommyKillander
6 posters

Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av TommyKillander fre nov 17 2017, 07:44



cheers 
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Marlin fre nov 17 2017, 08:59

Tack Tommy. Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft 2699807934
Snabbspolade igenom den nu på jobbet.
Men jag ska kolla på hela när jag kommer hem.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Stefan E fre nov 17 2017, 15:27

Tack för titten!

Verkar vara en spännande liten maskin!
Den ser ut som om en Amerikansk Hornet varit ute o slarvat med en Rysk Su-25a!  Laughing

Zvestas ritningar fodrar lite tillvänjning men jag tycker de funkar bra och för mig är det ett plus att Humbrol-färger anges.

Humbrol är nog det största märket i Europa, antagligen är de stora i Ryssland också och lättast att få tag i.
Varje tillverkare anger bara sina egna färger, Tamiya anger sina egna färger (de är lika dåliga som Revell), Airfix anger bara Humbrol, Revell anger bara sina egna färger (fast de har bättrat sig de senaste åren).

Men några färgtillverkare mer borde väl inte vara så svårt att lägga till, MRP saknar jag hos de flesta tillverkare?

Förnämlig review, jag blev riktigt sugen på den här maskinen, jag önskar bara den kommer i 1/48 också!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av TommyKillander fre nov 17 2017, 20:31

Stefan E skrev:Tack för titten!

Verkar vara en spännande liten maskin!
Den ser ut som om en Amerikansk Hornet varit ute o slarvat med en Rysk Su-25a!  Laughing

Zvestas ritningar fodrar lite tillvänjning men jag tycker de funkar bra och för mig är det ett plus att Humbrol-färger anges.

Humbrol är nog det största märket i Europa, antagligen är de stora i Ryssland också och lättast att få tag i.
Varje tillverkare anger bara sina egna färger, Tamiya anger sina egna färger (de är lika dåliga som Revell), Airfix anger bara Humbrol, Revell anger bara sina egna färger (fast de har bättrat sig de senaste åren).

Men några färgtillverkare mer borde väl inte vara så svårt att lägga till, MRP saknar jag hos de flesta tillverkare?

Förnämlig review, jag blev riktigt sugen på den här maskinen, jag önskar bara den kommer i 1/48 också!

Stefan  sunny

Tack Stefan,

Visst är det ett litet sött flygplan ?  I love you
Tyvärr är det ett skolplan så det kommer inte få samma status som ett jakt eller attackplan....  Neutral

Beträffande färgerna så menade jag nog att tillgången på Zvezda färgerna var stark begränsat och att man då var valet reducerat till enbart Humbrol.

Jag kan hålla med om att referenser till MRP rent allmänt skulle vara smaskens, men dom är ju fortfarande lite "new kids on the block"... Det kanske kommer Smile

Det finns stort intresse för en 1/48, det är ju ett ganska litet plan så det blir ju en lagom stor modell av den.
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Stefan E fre nov 17 2017, 21:50

Ja, jag förstår vad du menar och jag håller med, de flesta modelltillverkare slår ju vakt om sina egna produkter, på gott och ont.

MRP kommer, de börjar ju redan bli stora....

Jag är väldigt svag för skolflygplan, så det är väldigt skoj när det kommer nya sådana.
 Tyvärr ses de lite som "andra klassens" flygplan, bara för de inte har så mycket vapen och det är väldigt synd.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Marlin lör nov 18 2017, 08:38

Stefan E skrev:....Förnämlig review, jag blev riktigt sugen på den här maskinen, jag önskar bara den kommer i 1/48 också!
Stefan  sunny


Ask and you shall receive Exclamation   bounce  bounce  bounce  bounce  bounce
Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft 23275693_1621283321257281_7051550848033148748_o

Källa: http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235029140-148-yakovlev-yak-130-mitten-by-kitty-hawk-box-art-release-in-2018/

Jag vill också ha den i 1/48.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Stefan E lör nov 18 2017, 08:49

Marlin skrev:
Stefan E skrev:....Förnämlig review, jag blev riktigt sugen på den här maskinen, jag önskar bara den kommer i 1/48 också!
Stefan  sunny


Ask and you shall receive Exclamation   bounce  bounce  bounce  bounce  bounce
Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft 23275693_1621283321257281_7051550848033148748_o

Källa: http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235029140-148-yakovlev-yak-130-mitten-by-kitty-hawk-box-art-release-in-2018/

Jag vill också ha den i 1/48.

/Bosse



HURRA!!!!   cheers cheers cheers

Den hade gått helt under min radar!

Den kommer jag att skaffa så fort den kommer ut!  bounce bounce bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Marlin lör nov 18 2017, 09:01

Jag med. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Gigabyte lör nov 18 2017, 12:31

Tack för en  fin inbox rev Tommy  Very Happy



  // Kent  sunny
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Azgaron lör nov 18 2017, 16:55

Tack för videon, Tommy! Smile

Verkar vara en trevlig modell med bra detaljer! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av glimturen lör nov 18 2017, 23:18

Youtoubern har slagit till igen! cheers
Tack för titt Tommy! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av TommyKillander mån nov 20 2017, 20:53

Tack så mycket!

Det blir nog bygg-start efter nyår på denna, jag kommer göra ett gruppbygge tillsammans med en YouTube-snubbe som har samma kit i stashen. Det blir både byggtråd och vlogg, lutar det åt...

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft Empty Sv: Lådtitt av Zvezda 1/72 Yak-130 Russian Trainer Aircraft

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet