Planer för 2018....
+10
Caverö
rsm.gbg
Gigabyte
Marlin
glimturen
Stefan E
Cdrengelin
cas
Andre B
TommyKillander
14 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Planer för 2018....
Halloj!
Vilka byggen planerar ni under 2018 ?
Själv har jag följande projekt på min "bucket list":
SAAB JA37 Viggen:
Jag har varit såååå ---><--- nära att sätta avbitaren i mitt Tarangus kit några gånger - men jag har fegat ur i sista sekunden... Men nu hade jag tänkt att det skulle bli av!
I väntan på att den värsta prestationsångesten skall gå över så har jag maniskt köpt på mig eftermarknadsdelar, så det kommer bli ett riktigt resin och fotoets fyrverkeri
Sukhoi Su-25 Frogfoot:
Jag köpte ett Revell kit av Stefan som jag har börjat köpa in eftermarknadsdelar till och jag kommer ge mig på att bygga den klassiska Tjeckiska kärran - Grod-bankaren är arbetsnamnet
Jag har ingen aning om hur jag skall angripa målningsjobbet; men jag kommer nog på nåt...
Convair B-58 Hustler:
Har inget kit än, inga eftermarknads delar, inte en susning om vilken skala, har inte gjort någon research och har knappt nån plan Men jag vet bara att jag vill bygga den
Tommy
Vilka byggen planerar ni under 2018 ?
Själv har jag följande projekt på min "bucket list":
SAAB JA37 Viggen:
Jag har varit såååå ---><--- nära att sätta avbitaren i mitt Tarangus kit några gånger - men jag har fegat ur i sista sekunden... Men nu hade jag tänkt att det skulle bli av!
I väntan på att den värsta prestationsångesten skall gå över så har jag maniskt köpt på mig eftermarknadsdelar, så det kommer bli ett riktigt resin och fotoets fyrverkeri
Sukhoi Su-25 Frogfoot:
Jag köpte ett Revell kit av Stefan som jag har börjat köpa in eftermarknadsdelar till och jag kommer ge mig på att bygga den klassiska Tjeckiska kärran - Grod-bankaren är arbetsnamnet
Jag har ingen aning om hur jag skall angripa målningsjobbet; men jag kommer nog på nåt...
Convair B-58 Hustler:
Har inget kit än, inga eftermarknads delar, inte en susning om vilken skala, har inte gjort någon research och har knappt nån plan Men jag vet bara att jag vill bygga den
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den fre dec 15 2017, 23:21, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Sv: Planer för 2018....
Italeri's Hustler skulle jag gärna bygga. Men det är ingen modell som man direkt springer på så den har liksom aldrig hamnat i samlingen.
Hustler'n i sig skulle varit en "gris" att flyga varför det bara var de bästa som flög dem...
Själv skulle jag helst vilja bygga en Scimitar. Tyvärr är även det en rätt sällsynt modell i 1/72 trots rätt återkommande önskemål på bland annat Britmodeller.
Hustler'n i sig skulle varit en "gris" att flyga varför det bara var de bästa som flög dem...
Själv skulle jag helst vilja bygga en Scimitar. Tyvärr är även det en rätt sällsynt modell i 1/72 trots rätt återkommande önskemål på bland annat Britmodeller.
Andre B
Well....
Jo, jag har väl några byggen som jag vill ta itu med.
2018 kommer gå i fotogenångornas tecken, så det blir inga Spitfires vad jag vet nu.
Men jag är sugen på att starta en Kfir nu när min Sea Vixen får pausas.
Den blir i 1/72 och har massvis AM-godis. Den kommer nog upp på byggbordet under veckan tror jag.
Vidare vill jag ge mig på en AJ35G Draken också, för att öva på scratchbuilding
Och sen måste man ju ha nån stor kärra också och här väger jag mellan en Mitsubishi F-2 eller en ANG F-4C i 1/48....
Jo, jag har väl några byggen som jag vill ta itu med.
2018 kommer gå i fotogenångornas tecken, så det blir inga Spitfires vad jag vet nu.
Men jag är sugen på att starta en Kfir nu när min Sea Vixen får pausas.
Den blir i 1/72 och har massvis AM-godis. Den kommer nog upp på byggbordet under veckan tror jag.
Vidare vill jag ge mig på en AJ35G Draken också, för att öva på scratchbuilding
Och sen måste man ju ha nån stor kärra också och här väger jag mellan en Mitsubishi F-2 eller en ANG F-4C i 1/48....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jädrar vilka spännande byggen som planeras!
Har gjort några byggen nu med snirkliga kamomålningar så det hade vart skönt att få måla något enfärgat för en gång skull och då kommer det bli en dansk F-35 Draken med VDN nos.
Sen blir det nog en till deltavingad historia i form av en Kfir C10 från Colombia.
Hoppas kunna klämma in något mer, den som lever får se!
Har gjort några byggen nu med snirkliga kamomålningar så det hade vart skönt att få måla något enfärgat för en gång skull och då kommer det bli en dansk F-35 Draken med VDN nos.
Sen blir det nog en till deltavingad historia i form av en Kfir C10 från Colombia.
Hoppas kunna klämma in något mer, den som lever får se!
Cdrengelin
Vad jag har planerat för nästa år?
Tja, förutom att få alla de redan påbörjade modellerna färdiga och de jag eventuellt kommer att köpa under nästa år så står dessa väldigt högt på min "bucket-list";
JA/AJ-37 Viggen "Lövhög" från F17, Special Hobby/Tarangus 1/48
TBM/TBF Avenger, Accurate Miniatures/Italeri 1/48
Kfir C-2, AMK 1/48
Mitsubishi F-2, Hasegawa 1/48 (Dubbelbygge)
Mirage IIIC, Italeri 1/32
OV-10 Bronco, Kitty Hawk 1/32
Su-25 Frogfoot, Trumpeter 1/32, Sorry Tommy, Den Tjeckiska Grodan är bara för bra att motstå!
OV-1/L-19 Cessna Bird Dog, Roden 1/32
Någon Dubbeldäckare, har inte bestämt mig än, WNW Roland C-2, Camel eller Rodens Dr.1 ligger bra till.
Det var ett fåtal av de jag vill bygga, men man vet aldrig vad det blir.
Ibland tänker jag "Att nu skall jag bygga X" och kommer upp med Y eller Z istället....
Oftast vet inte ens jag själv vad det blir innan jag ser den (om ni förstår hur jag menar)!
Men många spännande (eller tradiga...) byggtrådar kan jag lova!
Stefan
Tja, förutom att få alla de redan påbörjade modellerna färdiga och de jag eventuellt kommer att köpa under nästa år så står dessa väldigt högt på min "bucket-list";
Kfir C-2, AMK 1/48
Su-25 Frogfoot, Trumpeter 1/32, Sorry Tommy, Den Tjeckiska Grodan är bara för bra att motstå!
Någon Dubbeldäckare, har inte bestämt mig än, WNW Roland C-2, Camel eller Rodens Dr.1 ligger bra till.
Ibland tänker jag "Att nu skall jag bygga X" och kommer upp med Y eller Z istället....
Oftast vet inte ens jag själv vad det blir innan jag ser den (om ni förstår hur jag menar)!
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den lör dec 16 2017, 23:09, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Ohh, den var svår Tommy!
Men möjligen såhär:
Fairey Swordfish i 48
Jaguar E-type i 32
F4 Phantom i 72
PzKpfw I i 35
F104 i 72
PzKpfw II i 35
A10C i 48
´70 Plymouth Cuda Hemi i 24
Mi24 Hind i 72
Su-27 Flanker B i 48
SAS Jeep i 35
Mosquito i 48
Cv9040B i 35
Sherman III brittisk öken i 35
Scammel Transporter i 35
Men jag är inte sämre karl än att jag kan ändra mig....
Men möjligen såhär:
Fairey Swordfish i 48
Jaguar E-type i 32
F4 Phantom i 72
PzKpfw I i 35
F104 i 72
PzKpfw II i 35
A10C i 48
Mi24 Hind i 72
Su-27 Flanker B i 48
SAS Jeep i 35
Mosquito i 48
Cv9040B i 35
Scammel Transporter i 35
Spännande med Scimitar, Draken och Kfirer...
Jag har faktiskt Italeri's Hustler på gång in; hittade den på Tradera för ett rimligt pris.
Kollade först på eBay efter Monogram/Revells 1/48, men den hade sådana fantasipriser att jag nästan tuppade av vid tangentbordet
Tommy
Jag har faktiskt Italeri's Hustler på gång in; hittade den på Tradera för ett rimligt pris.
Kollade först på eBay efter Monogram/Revells 1/48, men den hade sådana fantasipriser att jag nästan tuppade av vid tangentbordet
Tommy
TommyKillander
Stefan E skrev:Vad jag har planerat för nästa år?
Kfir C-2, AMK 1/48
Någon Ving-Nöt, har inte bestämt mig än (Roland C-2, Dr.1 eller Camel?)
Stefan
glimturen skrev:Ohh, den var svår Tommy!
Men möjligen såhär:
Fairey Swordfish i 48
Jaguar E-type i 32
F4 Phantom i 72
PzKpfw I i 35
F104 i 72
PzKpfw II i 35
A10C i 48
Mi24 Hind i 72
Su-27 Flanker B i 48
SAS Jeep i 35
Mosquito i 48
Cv9040B i 35
Scammel Transporter i 35
Underbart, rena byggfabrikerna!
Jag tyckte jag klämde i bra med hela tre planerade byggen (varav 2 var 1/48)
2018 blir ett bra år det också här på forat!
Tommy
TommyKillander
Skulle jag få tag i en lämplig Draken så är den maskin som gick i backen i Rolfstorp utanför Varberg en gammal plan.
En Tunna krachade även nordväst om Veddige någon gång på 50-talet så det finns gott om byggmöjligheter med både lokal och historisk anknytning...
En Tunna krachade även nordväst om Veddige någon gång på 50-talet så det finns gott om byggmöjligheter med både lokal och historisk anknytning...
Andre B
För min del blir det att i första hand bygga klart mitt försenade Sex dagars krigs bygge.
Sen lär det bli ett par tre fyra Mig-21:or.
Skulle vilja få in något tyskt i form av Tornado eller Typhoon också.
Samt självklart något Israeliskt, vad vet jag inte idag.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Tittade på mina hyllor , på de lådor jag har och kom fram till att det blir vad det blir när lusten faller in och
i vilken nivå på lusten jag har just då
Gäst- Gäst
Ola skrev:Tittade på mina hyllor , på de lådor jag har och kom fram till att det blir vad det blir när lusten faller in och
Skönt att någon av oss fortfarande har lite intelligens kvar efter alla år av lim sniffande.
/Bosse
Marlin
Andre B skrev:Skulle jag få tag i en lämplig Draken så är den maskin som gick i backen i Rolfstorp utanför Varberg en gammal plan.
Draken och Tunnan är aldrig fel!
Marlin skrev:För min del blir det att i första hand bygga klart mitt försenade Sex dagars krigs bygge.
/Bosse
Låter mumma!
Jag är lite sugen på en Eurofighter Typhoon också. Det kommer nog hamna en i stashen så småningom.
Marlin skrev:Ola skrev:Tittade på mina hyllor , på de lådor jag har och kom fram till att det blir vad det blir när lusten faller in och
Skönt att någon av oss fortfarande har lite intelligens kvar efter alla år av lim sniffande.
/Bosse
Haha... jag kan bara hålla med - det är ju trots all bara en hobby som man håller på med för att det är roligt.
Jag har märkt att ibland så blir planerna så omfattande att man inte ens startar ett bygge (läs mitt Viggen bygge)
Tommy
TommyKillander
Få se vad jag vill bygga under året (men förmodligen inte att hinna med )
alla i skala 1/48
NR 1 blir utan tvekan
Lancaster grand slam (Tam)
Nr 2
He 177 Greif (MPM)
Nr 3 F16 (Tam)
Nr 4 Gekko Typ 11 (Tam)
//Kent
alla i skala 1/48
NR 1 blir utan tvekan
Lancaster grand slam (Tam)
Nr 2
He 177 Greif (MPM)
Nr 3 F16 (Tam)
Nr 4 Gekko Typ 11 (Tam)
//Kent
Gigabyte
Många spännande projekt i några alltför välplanerade byggscheman att ni orkar tänka framåt
Caverö
Andre B skrev:Skulle jag få tag i en lämplig Draken så är den maskin som gick i backen i Rolfstorp utanför Varberg en gammal plan.
Såg du mitt inlägg på IPMS Stockholm?
Trevlig tråd! Har nästan bara svenskt som ligger och väntar - kan inte bestämma mig för en J32B, J34, J35J, AJSF37 eller JAs39.. Lutar faktiskt åt en Draken just nu, men får jag arslet ur vagnen och fixar cockpit-färgen till min P-47M så blir det den först!
Tobias
Ser fram emot dessa planerade byggen!
Utöver att försöka bygga klart några av de pågående byggen jag har, så är en Harrier i 1/48 redo att sättas igång ganska snart.
Däremot har införskaffande av kompressor inte gått som det var tänkt, och just nu ligger ärendet hos Klarna. Så jag hoppas det klarnar snart!
Håkan
Utöver att försöka bygga klart några av de pågående byggen jag har, så är en Harrier i 1/48 redo att sättas igång ganska snart.
Däremot har införskaffande av kompressor inte gått som det var tänkt, och just nu ligger ärendet hos Klarna. Så jag hoppas det klarnar snart!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Efter moget övervägande tror jag att utbudet blir som följer:
I den mindre skalan:
Fokker Dr.1 (Lothar eller Manfred?)
MiG-29 (Izdeliye 9.12)
Snäppet större:
J-34 Hunter (Acro-stuk?)
J-10 Firebird (hittepå-kamouflage)
A-10 JAWS
I den riktiga skalan:
Fw-190D-9
Naturligtvis kan allt möjligt komma att ändras, men detta är mina uppriktiga intentioner.
I den mindre skalan:
Fokker Dr.1 (Lothar eller Manfred?)
MiG-29 (Izdeliye 9.12)
Snäppet större:
J-34 Hunter (Acro-stuk?)
J-10 Firebird (hittepå-kamouflage)
A-10 JAWS
I den riktiga skalan:
Fw-190D-9
Naturligtvis kan allt möjligt komma att ändras, men detta är mina uppriktiga intentioner.
Matt_Public- Master of DNF
Både en MiG-29 och en A-10 från Republiken Jemtland?
Jag blir alldeles till mig av förväntan!
Jag blir alldeles till mig av förväntan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hmmm. Vad bygga 2018?
Kanske jag ska färdigställa alla mina påbörjade alster?
Men det kanske hör hemma i en ny tråd med nyårslöften . . .
Timo
Kanske jag ska färdigställa alla mina påbörjade alster?
Men det kanske hör hemma i en ny tråd med nyårslöften . . .
Timo
Timo P
Liknande ämnen
» Planer för 2020?
» Målningsmasker för nationalitets-beteckningar och grandiosa planer!
» AIM 2018
» Modellbyggarhelg 2018
» Modelljärnvägsmässan 2018
» Målningsmasker för nationalitets-beteckningar och grandiosa planer!
» AIM 2018
» Modellbyggarhelg 2018
» Modelljärnvägsmässan 2018
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet