IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!

+2
glimturen
Patrik K
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!  Empty God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!

Inlägg av Patrik K lör dec 30 2017, 16:04

Hallojsan styrenvänner!!

Hoppas alla har det gott dessa skälvande sista dagar innan årsbytet Very Happy

Det byggs ju febrilt och det är härligt att se (inte så mycket för egen del tyvärr), har suttit och njutit mängder och då i synnerhet av alla MiG-21 byggen som dragits igång.

Därför tänkte jag ju inte vara sämre och drog igång ett 21-projekt själv (en smula heimlich vad än sålänge Cool), stötte ju givetvis på patrull
ganska omedelbart eftersom jag inte har samvete att använda dom landningställ som finns i lådan (gammal Condor-sats...behöver inte säga mer tror jag pale) med tanke på att jag ska
AMS:a en smula på denna Very Happy
Undrar därför helt sonika om det är någon i församlingen som har en uppsättning landningställ till en MiG-21 i 1/72 liggandes (finns en sats från SAC men 132 spänn är lite saftigt...) som jämfört
med satsens iallafall ser ut som ställen på en 21:a??

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Till överst på sidan Gå ner

God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!  Empty Sv: God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!

Inlägg av glimturen tis jan 02 2018, 00:43

Har tyvärr ingen Mig-21 i den skalan.
Det finns ju dock en samling folk på forumet som är duktiga på miggar, kolla med dem om de kanske vet/har något som passar. Very Happy
glimturen
glimturen

God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!  Empty Sv: God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!

Inlägg av Marlin tis jan 02 2018, 10:48

Samma här tyvärr. Sad
I 1/48 hade jag kunnat hjälpa.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tis jan 02 2018, 15:44

Samma här, Patrik! 

Gott om delar till Miggar i 1/48, men nada i 1/72.....  Sad

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Patrik K tis jan 02 2018, 20:34

Var inte ledsna mina herrar, ni gjorde ett försök iallafall Very Happy

Det ser inte bättre ut än att jag får göra ett försök att modda originalen...eller söka mig djupt ner i de mörkare delarna av internet...ingetdera är något för den nervklene pale Very Happy

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av cas tis jan 02 2018, 21:57

Du kan justera alltid vänta på Eduard MiG-21 i 1/72. Dom lär sälja overtrees när den släpps och då kan du ju komma över det lite billigare?
Och sen få en MiG-21 till på köpet...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons jan 03 2018, 12:25

cas skrev:Och dessutom få en MiG-21 till på köpet...
CAS kosmiska visdom är stor. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E ons jan 03 2018, 15:17

Eller varför inte göra den "flygande"!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Patrik K sön jan 07 2018, 12:05

Nja, vill ju börja bygga å det snaraste så varken att vänta på Eduards overtrees (men jösses vad det kommer bli svårt att hålla sig när dom väl kommer  Rolling Eyes Very Happy ) eller att göra en flygande variant lockar inte särdeles mycket tyvärr.

Men jag har kommit fram till att en kitbashing via Bileks MiG-21 blir alldeles ypperlig, trodde det var samma plast i lådorna men till min stora glädje så har Bilek lite mer smått å gott i sin i form av bättre ställ, bättre utloppsdel (oexisterande på Condor/KP/MisterCraft/Kopro), bättre form på beväpning/tankar osv. 
Dock så ska jag använda resin-tuppbrunn och det finns inte till Bilek (eller det finns men inte till just denna variant...).

Så nu är det bara att hålla tummarna att ebay.com leverar! Very Happy

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Patrik K fre jan 12 2018, 16:11

Det kommer situationer när vissa gamla hederliga talesätt kommer till sin fulla rätt...denna gång tar vi dom mycket användbara "inte tänka längre än näsan räcker" och "inte se skogen för alla träden" i anspråk... Rolling Eyes

Som jag skrev i förra inlägget så ska det ju kitbashas en smula, glad i hågen sätter man sig på tradera/ebay/vanlig näthandel och börjar söka efter lämpliga objekt att införskaffa för detta projekt, man inser dock efter en stund att det här kan bli en smula dyrare än vad man tänkt sig...men vad göra, man vill ju få igång projektet  Neutral

Efter en stunds letande hittar man ett lämpligt projekt för runt en hundring och är väl ganska nöjd, men efter att ha skickat en försiktig förfrågan till säljaren om frakten så kommer kallduschen...240 spänn i frakt!?!

Något mindre nöjd så börjar tankar formas om att det kanske inte är någon större idé att försöka sig på att gör...BANG!! som en blixt från klar himmel slår det mig plötsligt att jag har ju lämpligt objekt i stashen själv! Inhandlade för några år sedan två stycken Zvezda MiG-21 från Hobbyeasy i Hongkong för det facila priset av 88 kr stycket och i den lådan finns allt och lite till som jag behöver! Very Happy

Så nu har det gått iväg en "liten" beställning på det sista som behövs från Hannants sen så kör jag!!  God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!  121011601 God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!  121011601 God fortsättning, gott slut och ett litet rop på hjälp!!  121011601

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Matt_Public fre jan 12 2018, 17:50

Hurra för hundvalpar! cheers

Det är alltid mums med MiG. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet