Thunder Models 1/35 TRMU30/TRCU 30 Tank Transporter
+4
Caverö
Azgaron
TommyKillander
Henkepenke
8 posters
Sida 1 av 1
Thunder Models 1/35 TRMU30/TRCU 30 Tank Transporter
Såg precis att Stefan dragit igång ett bygge av denna ypperliga modell, så tänkte att jag skulle dela med mig av mitt alster också!
Varit riktigt sugen på en Scammell sedan jag såg en facebookväns bygge av IBG's variant förra året och när jag såg att Thunder Models släppt denna mastiga best så kunde jag inte stå emot längre!
Just nu lutar jag nog åt det "fläckiga" ökencammot tror jag då jag hittade en schysst referensbild efter lite googlande.
Har hittills pulat ihop motorn som är ett litet konstverk i sig och än så länge är det en fröjd att bygga med en fantastiskt fin passform. Många utskjutartappar att ta hand om men som Stefan nämnde så är det placerade på ställen som inte stör
" />
Varit riktigt sugen på en Scammell sedan jag såg en facebookväns bygge av IBG's variant förra året och när jag såg att Thunder Models släppt denna mastiga best så kunde jag inte stå emot längre!
Just nu lutar jag nog åt det "fläckiga" ökencammot tror jag då jag hittade en schysst referensbild efter lite googlande.
Har hittills pulat ihop motorn som är ett litet konstverk i sig och än så länge är det en fröjd att bygga med en fantastiskt fin passform. Många utskjutartappar att ta hand om men som Stefan nämnde så är det placerade på ställen som inte stör
" />
Henkepenke
Sv: Thunder Models 1/35 TRMU30/TRCU 30 Tank Transporter
Snyggt byggt!
Spännande cammo
Tommy
Spännande cammo
Tommy
TommyKillander
Kul med ett till sånt bygge! Ser snyggt ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härligt att du får ge dig hän med en sådan goding, kul att hitta förebilden på foto från tiden. För nog är det samma på bilden som på målningsguiden
Caverö
Kul att se ännu ett bygge av den här modellen!
Intressant att se bilden du hittat och det är ett kul cammo!
Du tar mycket bättre bilder än jag, det är helt klart!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kul med ytterligare ett Scamell-bygge!
Den ser allt ett strå vassare ut än IBG´s bärgare, som jag nyss byggt.
Härligt val av cammo!
Härligt val av cammo!
glimturen
JAAAAA!
Du valde helt rätt kammo!
Det är nästan som det är ett Scammel-gruppbygge på gång...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Tommy! Ja det sticker ut lite grann kan man väl säga O.oTommyKillander skrev:Snyggt byggt!
Spännande cammo
Tommy
Tack Håkan! Ja det verkar blåsa en Scammell-vind på forumet just nuAzgaron skrev:Kul med ett till sånt bygge! Ser snyggt ut så långt!
Håkan
Ja, ser verkligen fram emot att få grotta ner mig med denna, ska bli kul att få vädra nått annat än flygplan Ja det känns så va?Caverö skrev:Härligt att du får ge dig hän med en sådan goding, kul att hitta förebilden på foto från tiden. För nog är det samma på bilden som på målningsguiden
Ja det ska bli riktigt kul att se vad du gör av din Stefan, jag är ju en fullständig pansar/afv nybörjare så lär säkert behöva nån "pointer" här och där av nån mer erfaren byggare!Stefan E skrev:Kul att se ännu ett bygge av den här modellen!
Stefan
Tyvärr så har jag inte hittat så mycket närbilder på truckar i nordafrika service så får göra det bästa av de jag hittat, och den sticker ju verkligen ut så kände att den måste det bli
Tack ska du ha Stefan, är väl ett av de områden jag verkligen försökt bli bättre på. Dessa är tagna i ett light-tent för 60 spänn från ebay och i "pro" läget med min mobilkamera så absolut inget märkvärdigt. Har kört dem i en App som heter Lightroom efteråt också för lite finjusteringar. Nyckeln är verkligen bra belysning och rätt vitbalans inställning på kameran
Tack Glimtur! Ja, det kanske, har varit sugen på den varianten du byggt också, så kanske får bli en sån fram i höst eller nåttglimturen skrev:Kul med ytterligare ett Scamell-bygge!
Härligt val av cammo!
Hehe, skönt att jag har Cas "Seal of Approval" ialf, då är det plattan i mattan och fulla muggar framåt!cas skrev:JAAAAA!
Ja visst är det alldeles fantastiskt fult och helt underbart på samma gång! Ja det hade varit nått det!
Henkepenke
Hehe....
Jag är inget att lita på när det gäller pansar, då får vi vända oss till Caverö....
Jag är som du Henke, en flygbyggare som fuskar med lite softskins och pansarfordon som avkoppling!
Stefan
Jag är inget att lita på när det gäller pansar, då får vi vända oss till Caverö....
Jag är som du Henke, en flygbyggare som fuskar med lite softskins och pansarfordon som avkoppling!
Stefan
Stefan E skrev:Hehe....
Stefan
Hehe okey, då får jag lita till Caverös expertis då
Ja det är visst ganska avkopplande va? Slippa spackla och slipa skarvar till höger och vänster för att det överhuvudtaget ska bli nått värt att kalla modell!
Henkepenke
Bygget fortskrider så sakta,
Motorn har fått lite färg, en snabb wash, chipping och mattlack. Så nu är det dags för oljefärger och pigment,ruskigt kul att greja med detta! Känns som det lätt går över styr dock!
Det var allt för denna gång, nu jobb hela helgen..
Motorn har fått lite färg, en snabb wash, chipping och mattlack. Så nu är det dags för oljefärger och pigment,ruskigt kul att greja med detta! Känns som det lätt går över styr dock!
Det var allt för denna gång, nu jobb hela helgen..
Henkepenke
Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
En riktig skönhet!
Stefan
Stefan
Fantastiskt!
Men lite mer oljespill och annat gunk borde det väl vara?
Det är ju en brittisk motor...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sådär ja!
Nu snackar vi motormulle. Joråsaattee...
Matt_Public- Master of DNF
Tack Håkan!Azgaron skrev:Ser mycket bra ut!
Håkan
Tack Glimturglimturen skrev:Härligt sliten motor!
Tack Stefan! Riktigt kul att se hur ditt bygge fortskrider också!Stefan E skrev:En riktig skönhet!
Stefan
Tack Cas!cas skrev:Fantastiskt!
Hehe, ja det kommer Ska på med oljefärger, washer och pigment också så nog kommer hon bli skitig, jag lovar
Matt_Public skrev:Sådär ja!
Tack TommyTommyKillander skrev:Mumma.....
Tommy
Henkepenke
Tack Caverö!Caverö skrev:Snygg motor med trevligt slitage
Henkepenke
Ingen liten stöddig rackare , utan en stor stöddig Brittisk buse , snyggt med motorn , cammot du valt blir ju toppen
Gäst- Gäst
Liknande ämnen
» British Scammell Pioneer TRMU30 w. TRUC30 Tank Transporter 30ton, Thunder Models 1/35
» IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet