TIE Inteceptor
+3
Azgaron
Matt_Public
Janne.S
7 posters
Sida 1 av 1
TIE Inteceptor
Okie...det här tog längre tid än väntat
Efter den Förskräckliga Interceptorn så ville jag bygga något enkelt och snabbt! En BAndai TIE interceptor vore perfa!
JAg skakade ut gjutramarna och ögonen smaskade i sig alla detaljerna...så var det bara att sätta igång.
Började med att maska...
Sedan prajmade jag allt i svart.
Lite blackbasing helt enkelt, blåste lite krumelurer med ljusgrått.
Slängde ihop kontoret och spakapan...
Ska vara massa dekaler där inne egentligen men vem märker dom?
Stängde den inre globen..
TRyckte in den i kroppen
Och stängde kroppen
maskade med en förnsterram som inte skulle användas
Och blåste Airsuperiority Blue.
JAg ville ha en använd Interceptor så den här blir lite vädrad, duktig pilot helt enkelt
Började sätta ihop saker efter mattlacken.
Någonstans här poppade det upp en idé om att använda OH-film till solpanelerna. Jga har sett det göras på ett bygge en gång och det blev ju gôr-häftigt!
Så då behövde jag skrämma upp lite OH film.....blev räddad av Fredrik, som skickade mig några ark så jag kunde sätta fart.
Många paneler blev det och jag skar fel så det blev en anseenlig hög med paneler innan jag fick allt hyfsat rätt.
Panel efter panel kom på plats...
Tills den blev klar
Färdig bilder under produktion
Limma lugnt!
Efter den Förskräckliga Interceptorn så ville jag bygga något enkelt och snabbt! En BAndai TIE interceptor vore perfa!
JAg skakade ut gjutramarna och ögonen smaskade i sig alla detaljerna...så var det bara att sätta igång.
Började med att maska...
Sedan prajmade jag allt i svart.
Lite blackbasing helt enkelt, blåste lite krumelurer med ljusgrått.
Slängde ihop kontoret och spakapan...
Ska vara massa dekaler där inne egentligen men vem märker dom?
Stängde den inre globen..
TRyckte in den i kroppen
Och stängde kroppen
maskade med en förnsterram som inte skulle användas
Och blåste Airsuperiority Blue.
JAg ville ha en använd Interceptor så den här blir lite vädrad, duktig pilot helt enkelt
Började sätta ihop saker efter mattlacken.
Någonstans här poppade det upp en idé om att använda OH-film till solpanelerna. Jga har sett det göras på ett bygge en gång och det blev ju gôr-häftigt!
Så då behövde jag skrämma upp lite OH film.....blev räddad av Fredrik, som skickade mig några ark så jag kunde sätta fart.
Många paneler blev det och jag skar fel så det blev en anseenlig hög med paneler innan jag fick allt hyfsat rätt.
Panel efter panel kom på plats...
Tills den blev klar
Färdig bilder under produktion
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: TIE Inteceptor
Mycket snyggt, snabbt och trevligt bygge, Janne!
Ser attans fint ut med solpanelerna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public skrev:Föredömligt framhävd fotovoltaik!
Tack Matte och HåkanAzgaron skrev:Mycket snyggt, snabbt och trevligt bygge, Janne!
Håkan
Hade varit snabbt om det inte var för OH panelerna...lade till 3 veckor på bygget
Janne.S- Moderator
OH film till solpanelerna?
Ett maffigt drag!
Ser också att Bandai har med de dä 10 laserpuffrorna som den sägs ha, men som alla VET efter att ha spelat TIE Fighter fram och baklänges lite för många gånger så finns det bara 4. Egentligen ;-)
Ett maffigt drag!
Ser också att Bandai har med de dä 10 laserpuffrorna som den sägs ha, men som alla VET efter att ha spelat TIE Fighter fram och baklänges lite för många gånger så finns det bara 4. Egentligen ;-)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
De som sitter under cockpit är faktiskt missile launchers..liksom de som sitter i vingarna.cas skrev:OH film till solpanelerna?
Ett maffigt drag!
Det fanns laserpuffror att sätta dit om man ville däremot.
Janne.S- Moderator
Supersnygg TIE!
Gillar speciellt hur du gjorde solpanelerna, nu ser de verkligen ut som sådana!
Lagom vädring....
Stefan
Lagom vädring....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
rsm.gbg skrev:Vackert
Mycket snygg och lagom vädring.
- Roland
Stefan E skrev:Supersnygg TIE!
Lagom vädring....
Stefan
Tack Roland och Stefan
Lagomt janne vädrad... :p
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:De som sitter under cockpit är faktiskt missile launchers..liksom de som sitter i vingarna.cas skrev:OH film till solpanelerna?
Ett maffigt drag!
Det fanns laserpuffror att sätta dit om man ville däremot.
Klustren som sitter i mitten av vardera vinge är targeting sensors. En liten kuriosa grej är att det är samma sensortyp i interceptors som i Vaders Advanced X1. De är kraftiga och finkänsliga vilket kräver konstant korrigering utav trianguleringen för att motverka parallax effekt. Det är just detta som man kan se Vader och vissa Tie piloter göra i filmerna genom att frekvent vrida på någon manik som sitter vid styrspakarna.
Alltid lika skoj att se Janne bygga Bandai Star Wars kits!
Skön Interceptor med bra vädring!
Warsawpact- Starwarsviritous
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet