Studebaker US6
+6
JOooCKE
merlin1953packard
Gigabyte
Janne.S
Azgaron
T-34
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Studebaker US6
Ser bra ut Magnus! Kul att dun fått lite tid att bygga mellan varven!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Bygget går framåt ser jag, Ser ju ut att bli riktigt bra! Är lite nyfiken vad det är för färg du har på den just nu (grönaktig, som jag uppfattar det). Apropå det tomma flaket; kommer det att fyllas med något lämpligt; trupp, ammo eller annat som behövs för utövandet av den moderna krigskonsten?
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Bygget går framåt ser jag, Ser ju ut att bli riktigt bra! Är lite nyfiken vad det är för färg du har på den just nu (grönaktig, som jag uppfattar det). Apropå det tomma flaket; kommer det att fyllas med något lämpligt; trupp, ammo eller annat som behövs för utövandet av den moderna krigskonsten?
Jo det är tänkt att det ska bli lite prylar på flaket. Allt ifrån tunnor, persedelpåsar till några infanterister.
Färgen är Tamiyas XF-61 rätt ur burken (lite spädd)
Magnus
T-34
T-34 skrev:merlin1953packard skrev:Bygget går framåt ser jag, Ser ju ut att bli riktigt bra! Är lite nyfiken vad det är för färg du har på den just nu (grönaktig, som jag uppfattar det). Apropå det tomma flaket; kommer det att fyllas med något lämpligt; trupp, ammo eller annat som behövs för utövandet av den moderna krigskonsten?
Jo det är tänkt att det ska bli lite prylar på flaket. Allt ifrån tunnor, persedelpåsar till några infanterister.
Färgen är Tamiyas XF-61 rätt ur burken (lite spädd)
Magnus
Aha! XF-61 Dark Green; det är så den ser ut! Den har man ju i färgkabinettet. Bra idé att "liva" upp flaket med lite personal och materiel. Skall väl se lite stökigt ut, förstår jag. Kanske några vodkapimplande infanterister som röker machorka-tobak, bland all bråten på flaket?
merlin1953packard
Du bygger på och det blir bra ser jag! Det är nästan ett måste med bröte på flaket
och lite figurisar är alltid bra.
och lite figurisar är alltid bra.
Caverö
Mycket stilfult Magnus. Detta kommer att bli bra, blir det några gubbar till den eller?
Terje
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson skrev:Mycket stilfult Magnus. Detta kommer att bli bra, blir det några gubbar till den eller?
Terje
Tackar. Jo det ska bli några infanterister på flaket och nån caufför plus ett befäl.
Magnus
T-34
Efter att min lastbil "stått still" under vitrinskåpsbygget kommer nu här en liten uppdatering.
Nu har jag i alla fall fått färg på hela lastbilen.
Och lite oläsliga dekaler.
Länkar köpta av MiniStuff passar utmärkt till baklämmen.
Hela denna samling ska vara med på ett eller annat sätt.
Gubbsen från MiniArt och Tristar.
Och lite prylar för flaket.
Magnus
Nu har jag i alla fall fått färg på hela lastbilen.
Och lite oläsliga dekaler.
Länkar köpta av MiniStuff passar utmärkt till baklämmen.
Hela denna samling ska vara med på ett eller annat sätt.
Gubbsen från MiniArt och Tristar.
Och lite prylar för flaket.
Magnus
T-34
Ser mycket bra ut så långt Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser mycket lovande ut ..och som sagt härligt med en massa last o gubbar kan bli hur bra som helst Magnus
Gigabyte
Tack ska ni ha. I morgon blir det till att börja med basplattan lite. Det ska bli regn i morgon se. Inte en massa annan skit som måste göras.
Magnus
Magnus
T-34
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet