CAS årsavslut 2018
+4
Stefan E
Matt_Public
Azgaron
cas
8 posters
Sida 1 av 1
CAS årsavslut 2018
Då har det till slut blivit dags att arbeta igen, så varför inte sammanfatta byggåret 2018 också?
Man är ju på jobbet och där finns ju inga distraktioner som stör en...
Året har innehållit lite oväntade uppgångar och oväntade nedgångar så det är väl som det skall vara.
Jag började glatt med att fixa klart det sista på min airfix 1/48 Spitfire XII
När den väl var i mål var det ju bara att göra klart en Eduard 1/48 Spitfire VIII till, för att uppväga den ganska grova Airfixen.
Inga mer Spitfire på byggbordet just nu och det känns lite tomt! Nån till Spit borde det väl bli i detta nådens år kan tyckas.
Ett gruppbygge B-25 på Britmodeller fick mig på avigsidor, men det behvdes ett enkelt avslappnat bygge för att uppväga tvärstoppet som både Sea Vixen och Phantom råkade ut för
Den här var den modellen där jag lekte mest med postshade på, och det var både roligt och blev rätt bra!
Semestern inleddes med att jag sprang iväg och köpte en ful bombare, som jag dessutom lyckades få ihop på 4 veckor!
Otroligt. Lite stressigt blev det på slutet, men är det deadline för AIM och sånt så är det!
Där blev jag ganska nöjd med undersidan, men den är det ju ingen som tittar på...
Mitt sista försök var att bygga en modell för att vinna pris på C4. Inte en helt genomtänkt strategi när Lasse Enfjord och Björn Fransson ställer upp i samma klass.
Jäkla sätt.
Enligt en enig domarkår så saknas den en wash och pigmenten på toppen ser för jäkliga ut.
Skulle dessutom tro att den hemmasnickrade stegen inte ger plus heller.
Nå, det kan rättas till!
5 klara modeller är väl ungefär vad jag mäktar med...
Nu är det dags att ladda om inför 2019!
Tiffy, Mossie och ful-Seamew är alltid i närheten så de skall fokuseras fram tycker jag.
Saker jag lärt mig: måla tunnare om jag skall preshada, annars är det postshade som gäller!
Samt det viktigaste :slappna av och sänk kraven! Det blir oftast bättre då.
Man är ju på jobbet och där finns ju inga distraktioner som stör en...
Året har innehållit lite oväntade uppgångar och oväntade nedgångar så det är väl som det skall vara.
Jag började glatt med att fixa klart det sista på min airfix 1/48 Spitfire XII
När den väl var i mål var det ju bara att göra klart en Eduard 1/48 Spitfire VIII till, för att uppväga den ganska grova Airfixen.
Inga mer Spitfire på byggbordet just nu och det känns lite tomt! Nån till Spit borde det väl bli i detta nådens år kan tyckas.
Ett gruppbygge B-25 på Britmodeller fick mig på avigsidor, men det behvdes ett enkelt avslappnat bygge för att uppväga tvärstoppet som både Sea Vixen och Phantom råkade ut för
Den här var den modellen där jag lekte mest med postshade på, och det var både roligt och blev rätt bra!
Semestern inleddes med att jag sprang iväg och köpte en ful bombare, som jag dessutom lyckades få ihop på 4 veckor!
Otroligt. Lite stressigt blev det på slutet, men är det deadline för AIM och sånt så är det!
Där blev jag ganska nöjd med undersidan, men den är det ju ingen som tittar på...
Mitt sista försök var att bygga en modell för att vinna pris på C4. Inte en helt genomtänkt strategi när Lasse Enfjord och Björn Fransson ställer upp i samma klass.
Jäkla sätt.
Enligt en enig domarkår så saknas den en wash och pigmenten på toppen ser för jäkliga ut.
Skulle dessutom tro att den hemmasnickrade stegen inte ger plus heller.
Nå, det kan rättas till!
5 klara modeller är väl ungefär vad jag mäktar med...
Nu är det dags att ladda om inför 2019!
Tiffy, Mossie och ful-Seamew är alltid i närheten så de skall fokuseras fram tycker jag.
Saker jag lärt mig: måla tunnare om jag skall preshada, annars är det postshade som gäller!
Samt det viktigaste :slappna av och sänk kraven! Det blir oftast bättre då.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: CAS årsavslut 2018
Fina modeller du fått ihop och bra lärdomar också hör jag!
Bra årsresultat att vara nöjd med!
Håkan
Bra årsresultat att vara nöjd med!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag vederlägger bryskt domarkårens utlåtande och bildar raskt ett impromptu-betygskollegium på egen hand. Mitt första beslut är att utse Vulcan till best-in-årsavslut. Slugger och skönhet i ett!
Ett hedersomnämnande tilldelas den näpna XII:an på grund av det krispiga kamouflaget.
Ett hedersomnämnande tilldelas den näpna XII:an på grund av det krispiga kamouflaget.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket fina byggen allihopa!
Min favorit är B-25an med den den något udda målningen, kanonsnyggt!
Stefan
Min favorit är B-25an med den den något udda målningen, kanonsnyggt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack skall ni ha grabbar!
Man borde kanske fokusera på några lågt hängande frukter för att få upp 2019-resultatet en smula?
Man borde kanske fokusera på några lågt hängande frukter för att få upp 2019-resultatet en smula?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Rena bombar-festen!
Snygga byggen rakt igenom och likaså kloka ord!
/Tommy
Snygga byggen rakt igenom och likaså kloka ord!
/Tommy
TommyKillander
Snygga byggen allihopa Christer.
Men Vulcan ligger nog närmast mitt hjärta.
/Bosse
Men Vulcan ligger nog närmast mitt hjärta.
/Bosse
Marlin
En stilig produktionslina, jojjomän!
Din fina Vulcan är min favvo, Gnh, blir allt mer byggsugen på en sån, den är så...…
Din fina Vulcan är min favvo, Gnh, blir allt mer byggsugen på en sån, den är så...…
glimturen
Tack! Det blev ett ganska så bra bombar-år till slut.
Rickard, din Tempest börjar pocka på uppmärksamhet ganska rejält nu...
Rickard, din Tempest börjar pocka på uppmärksamhet ganska rejält nu...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Rickard, din Tempest börjar pocka på uppmärksamhet ganska rejält nu...
Har jag lyckats lura in dig på ett långbygge igen?
glimturen
Fin o mycket stabil år redovisning av dig Cas
svårt att välja här men B-25 är den som fångar mitt hjärta
svårt att välja här men B-25 är den som fångar mitt hjärta
Gigabyte
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet