IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dioramautställning 2020 Rydals museum

Gå ner

Dioramautställning 2020 Rydals museum Empty Dioramautställning 2020 Rydals museum

Inlägg av Timo P sön mar 10 2019, 14:23

Skulle du kunna tänka dig att ställa ut ett eller flera dioraman på museum? Sommaren 2020 planerar vi på Rydals museum (i en före detta spinnerifabrik ca 2 mil väster om Borås) att göra en utställning om- och med dioraman. Titeln är tänkt att vara Storytelling 3D -att berätta en historia i tre dimensioner.

Om vi skall kunna genomföra detta spännande projekt så är vi helt beroende av att du som modellbyggare är villig att låna ut ett eller kanske till och med flera dioramor till museet under drygt tre månader. Allt som ställs ut kommer naturligtvis att vara försäkrat under utställningsperioden.
Alla typer av dioramor (utom 1:1 skala) är av intresse; allt från realistiska återgivningar av krigsskådeplatser till civila motiv och scener ur science-fiction-, fantasy- och spelvärldarna. Eller kanske något helt annorlunda?
Storleken är valfri, men ett villkor är att du själv skall kunna transportera ditt diorama till och från museet.
Låter det intressant? Då tycker jag och mina kollegor på museet att du absolut skall skicka en intresseanmälan med förslag på- och om du har, gärna bild på vad du skulle vilja ställa ut. Helst senast 20/6 2019.
Jag skickar dig också gärna mer utförlig information om projektet.

Skriv till: pontus.carlweitz@mark.se
Museets hemsida: www.mark.se/rydalsmuseum

Mvh Pontus Carlweitz, intendent Rydals museum (och modellbyggare)
0320-21 83 02
Timo P
Timo P

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet