Tamiya 1/48 Mitsubishi Isshikirikko Type 11
+6
TommyKillander
Azgaron
glimturen
Gigabyte
cas
linusorn
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Tamiya 1/48 Mitsubishi Isshikirikko Type 11
Behöver ju ett nytt projekt att sätta tänderna i. Den här låg på hyllan och lockade, så den får bli mitt byggprojekt medan jag dekalerar ett gäng byggen som står i kö för dekaler. Dekaler är så tråkigt.....
Tror jag köpte den på hobbybokhandeln för nåt år sedan, den var så billig (ca 200 kr) att jag rodnade när jag kom ut från affären. Vingspannet på den färdiga modellen är precis över halvmetern...
Byggbilder kommer, har nämligen inte hunnit bygga ngt än.
Tror jag köpte den på hobbybokhandeln för nåt år sedan, den var så billig (ca 200 kr) att jag rodnade när jag kom ut från affären. Vingspannet på den färdiga modellen är precis över halvmetern...
Byggbilder kommer, har nämligen inte hunnit bygga ngt än.
linusorn
Sv: Tamiya 1/48 Mitsubishi Isshikirikko Type 11
Woohoo! En stor bombare är aldrig fel!
Fick du med en tejpmask för växthuset?
Fick du med en tejpmask för växthuset?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nej, i ca masker. Men etsbälten. Alltid något.
linusorn
Mumms en Betty !
Ett Tamiya kit som verkligen är bygg glädje rakt igenom !
Byggt en o köpte några till ( läs 3 )
Färdiga masker är att föredra till denna dam
//Kent
Ett Tamiya kit som verkligen är bygg glädje rakt igenom !
Byggt en o köpte några till ( läs 3 )
Färdiga masker är att föredra till denna dam
//Kent
Gigabyte
Ser intressant ut! Lycka till med bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jo den är trivsam att bygga
men färgerna till japanska WW2 plan kan vara rena grekiskan
spec interiören jag gick eft andra byggare på olika forum så på min blev det jva green (Tam FX11) från cockpit till aktern
har ochså sett halva med jva green o halva med Aotake
men färgerna till japanska WW2 plan kan vara rena grekiskan
spec interiören jag gick eft andra byggare på olika forum så på min blev det jva green (Tam FX11) från cockpit till aktern
har ochså sett halva med jva green o halva med Aotake
Gigabyte
Tack för det Gigabyte!
Efter att du pekat mig i rätt riktning blev det en djupdykning med hjälp av Google. Det blev färggrant... Ser nu att aktra skottet och gångbron för skytten skulle ha varit grönt. Nåväl gör om gör rätt. Har man mätt två ggr och det fortfarande blir fel är det förmodligen fel på tumstocken
Cockpit har också fått lite kärlek, instrumentpanelen blir dekal som är i fel färg. Men det är enda sättet att få instrument eftersom det bara är fördjupningar i instrumentpanelen och inget som går att måla. Lite wear and tear på det här sen så ska det nog bli bra. Måste leta upp mina japanska bälten också, såg dem för ngn vecka sen när jag rev runt i gömmorna...
Efter att du pekat mig i rätt riktning blev det en djupdykning med hjälp av Google. Det blev färggrant... Ser nu att aktra skottet och gångbron för skytten skulle ha varit grönt. Nåväl gör om gör rätt. Har man mätt två ggr och det fortfarande blir fel är det förmodligen fel på tumstocken
Cockpit har också fått lite kärlek, instrumentpanelen blir dekal som är i fel färg. Men det är enda sättet att få instrument eftersom det bara är fördjupningar i instrumentpanelen och inget som går att måla. Lite wear and tear på det här sen så ska det nog bli bra. Måste leta upp mina japanska bälten också, såg dem för ngn vecka sen när jag rev runt i gömmorna...
linusorn
Ser fint målat ut! Mycket snygga färger du fått till!
glimturen
Det är då en stor och stöddig pjäs!
Schysst med lite Aotake också
Schysst med lite Aotake också
Senast ändrad av cas den tor mar 21 2019, 09:57, ändrad totalt 1 gång
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack ska ni ha.
Lite framsteg även idag. Försökte måla någon slags träimitation på bordet med hjälp av hudfärgad akryl i botten och sen oljefärger på det, blev väl ok, men är första gången jag försöker mig på tekniken.
På plats i ena halvan, ska lägga lite wash också så inget är limmat än.
Och förhoppningsvis lite bättre detaljer...
Lite framsteg även idag. Försökte måla någon slags träimitation på bordet med hjälp av hudfärgad akryl i botten och sen oljefärger på det, blev väl ok, men är första gången jag försöker mig på tekniken.
På plats i ena halvan, ska lägga lite wash också så inget är limmat än.
Och förhoppningsvis lite bättre detaljer...
linusorn
Inte så pjåkigt träbord!
Om man får önska så skulle jag gärna se lite mer slitage och smuts på insidan...men det kanske kommer?
Om man får önska så skulle jag gärna se lite mer slitage och smuts på insidan...men det kanske kommer?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Japp wash är på väg. Jag har drybrushat slitage också, men det plockas inte upp så bra av kameran.
linusorn
Snyggt jobbat med interiören!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack ska nia ha grabbar!
Blev lite mer smuts på inredningen.
Efter det dängde jag in hela härligheten i skrovet och limmade ihop det, passformen här var inte riktigt Tamiya, så lite övertalning fick användas. Det gick det med
Med det ur vägen fanns det tid att limma ihop lite andra småsaker, som vingar stabbe, husen till landningsställ osv...
Som ni ser passade jag på att torrpassa det hela också för att få en bild för hur stor den blir när den är färdig. Var f...n ska jag förvara denna när den blir klar? Får bli ett senare problem... Passformen är superb på en del ställen och på andra kommer jag att få tänka till, hur det nu ska gå till...
[url=https://flic.kr/p/2dWchok][/url)
Blev lite mer smuts på inredningen.
Efter det dängde jag in hela härligheten i skrovet och limmade ihop det, passformen här var inte riktigt Tamiya, så lite övertalning fick användas. Det gick det med
Med det ur vägen fanns det tid att limma ihop lite andra småsaker, som vingar stabbe, husen till landningsställ osv...
Som ni ser passade jag på att torrpassa det hela också för att få en bild för hur stor den blir när den är färdig. Var f...n ska jag förvara denna när den blir klar? Får bli ett senare problem... Passformen är superb på en del ställen och på andra kommer jag att få tänka till, hur det nu ska gå till...
[url=https://flic.kr/p/2dWchok][/url)
linusorn
Oj redan kroppsfixeringsdag o vingarna på
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Gigabyte
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Mitsubishi isshikirikko Typ 11 Eller bara lilla Betty
» Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48
» Tamiya Mitsubishi A6M5 ZERO Mod 52 1/32