Ny här "fråga"
+2
TommyKillander
Brian90
6 posters
Sida 1 av 1
Ny här "fråga"
Hejsan.
Ber om ursäkt om jag postar på fel ställe men hittade ingen bättre kategori att fråga detta i.
Precis registrerat mig här och har en fråga.
Jag är relativt nybörjare inom modellbygge "pansar"
Vart kan man söka sig om man vill träffa andra byggare? Där man kan lära sig ifrån varandra, prata och umgås?
Hade varit tacksam för hjälp.
Ber om ursäkt om jag postar på fel ställe men hittade ingen bättre kategori att fråga detta i.
Vart kan man söka sig om man vill träffa andra byggare? Där man kan lära sig ifrån varandra, prata och umgås?
Brian90
Sv: Ny här "fråga"
Brian90 skrev:Hejsan.
Hej Brian90!
Varmt välkommen hit på forumet - jag hoppas att du kommer trivas här
Om du kollar i sektionen "Föreningsnytt" här så finns det information om alla aktiviteter som anordnas av IPMS Göteborg (AIM, Speedbygge, Plastkollo, Battlefield etc). Medlemmarna träffas en gång i månaden (se Kalendern).
Letar du efter tips och inspiration är hela forumet fullt med byggtrådar som i många fall är väldigt detaljerade och förklarar hur saker och ting är gjorda
Det finns är en Tips och Tricks där du gärna får ställa frågor - du kommer garanterat att få svar från oss här (efter bästa förmåga eftersom alla inte är experter på pansar)
Tommy
TommyKillander
Välkommen hit Brian90!
Inga frågor är för dumma och vi brukar kunna svara på det mesta!
Vill man träffa modellbyggare i verkligheten och IPMS Göteborg i synnerhet så är det lite svårare nu på sommaren men modelltävlingarna F10 Memorial (i Ängelholm) 10-11 Augusti, och Art In Miniature (7-8sept) är ett bra tillfälle!
Det förstnämnda deltar IPMS Göteborg med ett bord där vi sitter och demobygger, och det andra är vår stora tävling som vi anordnar i Mölndal. Nästan alla som hänger på forumet brukar vara där
Till hösten startar våra vanliga månadsmöten igen och det är fritt fram att dyka upp på dessa.
Inga frågor är för dumma och vi brukar kunna svara på det mesta!
Vill man träffa modellbyggare i verkligheten och IPMS Göteborg i synnerhet så är det lite svårare nu på sommaren men modelltävlingarna F10 Memorial (i Ängelholm) 10-11 Augusti, och Art In Miniature (7-8sept) är ett bra tillfälle!
Det förstnämnda deltar IPMS Göteborg med ett bord där vi sitter och demobygger, och det andra är vår stora tävling som vi anordnar i Mölndal. Nästan alla som hänger på forumet brukar vara där
Till hösten startar våra vanliga månadsmöten igen och det är fritt fram att dyka upp på dessa.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kan bara instämma med föregående svar, samt välkommen hit!
Även till våra träffar och annat: http://ipmsgoteborg.se/
Om du nu finns i denna landsändan....
Även till våra träffar och annat: http://ipmsgoteborg.se/
Om du nu finns i denna landsändan....
» Ny dum fråga...
» Fråga om ets
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Fråga om J 29 Tunnan
» F-16I Sufa fråga
» Fråga om ets
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Fråga om J 29 Tunnan
» F-16I Sufa fråga
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|